Skocz do zawartości

atlas1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się podzielić moją przygodą z parującymi lampami w OBK, zauważyłem jakiś czas temu, że lampy zaczynają parować, nie były połamane, powypadkowe, rozklejane, regenerowane itp. Nigdy nie miały żadnej przygody a jednak pojawiła się gdzieś nieszczelność. Parowały i odparowywały i tak w kółko. Tydzień temu jedno oko zgasło. Wymontowałem lampę, zmieniłem żarnik i nie pomogło. Otworzyłem klapkę gdzie jest przetwornica i wylałem pół szklanki wody :/ Para nie znikała tak po prostu...gromadziła się na spodzie lampy tam, gdzie jest przetwornica.

Lampy mają ewidentną nieszczelność, choć nie mogę jej znaleźć, przetwornice szlag trafił....

Cena lampy w Subaru 4200pln, na alledrogo itp - używki od 750 do 1500 za sztukę.

Konkluzje jest taka - jak zaczną parować, oddaj gdzieś gdzie znają się na naprawie lampy, rozkleją znajdą nieszczelność i skleją raz jeszcze.

Swoją drogą to kolejna usterka, po np przekładni kierowniczej (7600pln), która potwierdza zdanie wielu użytkowników Subaru, że dobre auta to już były a te obecnie produkują księgowi.

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlas1977 napisał:

Chciałbym się podzielić moją przygodą z parującymi lampami w OBK, zauważyłem jakiś czas temu, że lampy zaczynają parować, nie były połamane, powypadkowe, rozklejane, regenerowane itp. Nigdy nie miały żadnej przygody a jednak pojawiła się gdzieś nieszczelność. Parowały i odparowywały i tak w kółko. Tydzień temu jedno oko zgasło. Wymontowałem lampę, zmieniłem żarnik i nie pomogło. Otworzyłem klapkę gdzie jest przetwornica i wylałem pół szklanki wody :/ Para nie znikała tak po prostu...gromadziła się na spodzie lampy tam, gdzie jest przetwornica.

 

W Foresterze tak samo - przetwornica jest w najniższym punkcie lampy i na niej zbiera się woda. Wygląda to na błąd konstrukcyjny.

Zazwyczaj pali się gniazdo/wtyk do cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ForekXT napisał:

 

W Foresterze tak samo - przetwornica jest w najniższym punkcie lampy i na niej zbiera się woda. Wygląda to na błąd konstrukcyjny.

Zazwyczaj pali się gniazdo/wtyk do cewki.

niestety moja przetwornica była cała zalana, nie jestem w stanie jej naprawić chociaż po otworzeniu nic nie wygląda na upalone i nie śmierdzi typową spalenizną. Lampy na śmietnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, atlas1977 napisał:

niestety moja przetwornica była cała zalana, nie jestem w stanie jej naprawić chociaż po otworzeniu nic nie wygląda na upalone i nie śmierdzi typową spalenizną. Lampy na śmietnik....

 

Trzeba sprawdzić. Mi raz upaliła się wtyczka od cewki ale po podmianie cewki na inną przetwornica działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, dubelt napisał:

Można zrobić "protezę naprawy"

Do lampy włożyć paczkę pochłaniacza wilgoci.

Problem przeważnie pojawia  się przy brudnych odpowietrznikach.

może być, w sumie gdzieś o tym czytałem, teraz już po ptakach :)

jutro włożę nowe lampy t sprzedaje auto :)  więc jakby ktoś coś to zapraszam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam Turlej napisał:

Bez jaj ale lampa chyba nie ulega zużyciu.

Owszem podlega. Jest narażona na wibracje, zmiany temperatury, brud z drogi, promieniowanie UV, matowieje odbłyśnik. Nie jest to zużycie tak szybkie jak klocków hamulcowych, jednak (szczególnie od czasu jak są robione całe z plastiku a nie częściowo szkła) ono postępuje dosyć sprawnie i po dziesięciu latach warto się im nieco dokładniej przyjrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 1.02.2018 o 21:56, aflinta napisał:

Owszem podlega. Jest narażona na wibracje, zmiany temperatury, brud z drogi, promieniowanie UV, matowieje odbłyśnik. Nie jest to zużycie tak szybkie jak klocków hamulcowych, jednak (szczególnie od czasu jak są robione całe z plastiku a nie częściowo szkła) ono postępuje dosyć sprawnie i po dziesięciu latach warto się im nieco dokładniej przyjrzeć. 

po 10??? :)))))))))))) umarłem ze śmiechu. raczej po 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, atlas1977 napisał:

po 10??? :)))))))))))) umarłem ze śmiechu. raczej po 4

Dziesięć lat to bylo nawiązanie do wieku OBK w którym jest problem, choć w sumie to ma on siedem chyba nawet. Mniejsza o to, w moim Legacy lampy są szklane i kilkanaście lat wytrzymały. Ale to se ne vrati.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Ja mam w Legacy jeszcze szklane, więc dziesięć lat spokojnie wytrzymują :)

Większość lamp produkowanych przez i w japońskich autach jest super. Mówię oczywiście o starych dobrych japończykach. Miewałem auta japońskie z lat 80 i 90 i nie wiedziałem co to problem z lampami.. Moje auto z 2011 roku już po 4 latach przeszło kompletną renowację lamp z uwagi na wypalone odbłyśniki. Po 6 latach zalało obydwie lampy pomimo regularnie czyszczonych i sprawdzanych odpowietrzeniach. Nie twierdzę, że Subaru to zła marka - gdyby tak było, nie kupiłbym tego. Wku@# mnie jednak bierze, że nie potrafią się przyznać do wyprodukowania bubla projektowanego przez księgowych - bo taki jest OBK w dieslu z tamtych lat, jak nowe to nie wiem i nigdy się nie dowiem bo  w życiu nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, atlas1977 napisał:

Moje auto z 2011 roku już po 4 latach przeszło kompletną renowację lamp z uwagi na wypalone odbłyśniki. Po 6 latach zalało obydwie lampy pomimo regularnie czyszczonych i sprawdzanych odpowietrzeniach.

Prawdą jest, że plastik to nie jest najlepsze tworzywo na bezpośredni kontakt z piaskiem i słońcem... A jeszcze jak producent zaoszczędzi na drogich ulepszaczach :toobad: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze że jak czytam takie historie to i się boję i dziwie:) bo na takie tematy nie zwracam za dużej uwagi, bo u mnie jakoś nie ma takich problemow. OBK ma już swoje 12 lat, a cały czas świeci jak zły ::evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.08.2018 o 19:49, wojtas. napisał:

trochę mnie zmartwiliście tym postem...

Kupiłem właśnie Outbacka 2012 i jeden reflektor trochę paruje.:(

Macie może schemat jak wyciągnąć reflektor i gdzie te odpowietrzniki??

odpowietrzniki znajdziesz z tyłu lampy, są dwa. Jeden u góry i jeden na dole lampy. Poznasz je po gumowych kapturkach wewnątrz których jest mała okrągła gąbka. Ja wywaliłem zaślepki i teraz jest przelot powietrza. Reflektor można wyciągnąć jedynie po zdemontowaniu zderzaka czyli uporaniu się z kilkudziesięcioma kołkami :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...