Jump to content

atlas1977
 Share

Recommended Posts

Witam

Chciałbym się podzielić moją przygodą z parującymi lampami w OBK, zauważyłem jakiś czas temu, że lampy zaczynają parować, nie były połamane, powypadkowe, rozklejane, regenerowane itp. Nigdy nie miały żadnej przygody a jednak pojawiła się gdzieś nieszczelność. Parowały i odparowywały i tak w kółko. Tydzień temu jedno oko zgasło. Wymontowałem lampę, zmieniłem żarnik i nie pomogło. Otworzyłem klapkę gdzie jest przetwornica i wylałem pół szklanki wody :/ Para nie znikała tak po prostu...gromadziła się na spodzie lampy tam, gdzie jest przetwornica.

Lampy mają ewidentną nieszczelność, choć nie mogę jej znaleźć, przetwornice szlag trafił....

Cena lampy w Subaru 4200pln, na alledrogo itp - używki od 750 do 1500 za sztukę.

Konkluzje jest taka - jak zaczną parować, oddaj gdzieś gdzie znają się na naprawie lampy, rozkleją znajdą nieszczelność i skleją raz jeszcze.

Swoją drogą to kolejna usterka, po np przekładni kierowniczej (7600pln), która potwierdza zdanie wielu użytkowników Subaru, że dobre auta to już były a te obecnie produkują księgowi.

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, atlas1977 napisał:

Chciałbym się podzielić moją przygodą z parującymi lampami w OBK, zauważyłem jakiś czas temu, że lampy zaczynają parować, nie były połamane, powypadkowe, rozklejane, regenerowane itp. Nigdy nie miały żadnej przygody a jednak pojawiła się gdzieś nieszczelność. Parowały i odparowywały i tak w kółko. Tydzień temu jedno oko zgasło. Wymontowałem lampę, zmieniłem żarnik i nie pomogło. Otworzyłem klapkę gdzie jest przetwornica i wylałem pół szklanki wody :/ Para nie znikała tak po prostu...gromadziła się na spodzie lampy tam, gdzie jest przetwornica.

 

W Foresterze tak samo - przetwornica jest w najniższym punkcie lampy i na niej zbiera się woda. Wygląda to na błąd konstrukcyjny.

Zazwyczaj pali się gniazdo/wtyk do cewki.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, ForekXT napisał:

 

W Foresterze tak samo - przetwornica jest w najniższym punkcie lampy i na niej zbiera się woda. Wygląda to na błąd konstrukcyjny.

Zazwyczaj pali się gniazdo/wtyk do cewki.

niestety moja przetwornica była cała zalana, nie jestem w stanie jej naprawić chociaż po otworzeniu nic nie wygląda na upalone i nie śmierdzi typową spalenizną. Lampy na śmietnik....

Link to comment
Share on other sites

Teraz, atlas1977 napisał:

niestety moja przetwornica była cała zalana, nie jestem w stanie jej naprawić chociaż po otworzeniu nic nie wygląda na upalone i nie śmierdzi typową spalenizną. Lampy na śmietnik....

 

Trzeba sprawdzić. Mi raz upaliła się wtyczka od cewki ale po podmianie cewki na inną przetwornica działała.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, dubelt napisał:

Można zrobić "protezę naprawy"

Do lampy włożyć paczkę pochłaniacza wilgoci.

Problem przeważnie pojawia  się przy brudnych odpowietrznikach.

może być, w sumie gdzieś o tym czytałem, teraz już po ptakach :)

jutro włożę nowe lampy t sprzedaje auto :)  więc jakby ktoś coś to zapraszam

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Adam Turlej napisał:

Bez jaj ale lampa chyba nie ulega zużyciu.

Owszem podlega. Jest narażona na wibracje, zmiany temperatury, brud z drogi, promieniowanie UV, matowieje odbłyśnik. Nie jest to zużycie tak szybkie jak klocków hamulcowych, jednak (szczególnie od czasu jak są robione całe z plastiku a nie częściowo szkła) ono postępuje dosyć sprawnie i po dziesięciu latach warto się im nieco dokładniej przyjrzeć. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
W dniu 1.02.2018 o 21:56, aflinta napisał:

Owszem podlega. Jest narażona na wibracje, zmiany temperatury, brud z drogi, promieniowanie UV, matowieje odbłyśnik. Nie jest to zużycie tak szybkie jak klocków hamulcowych, jednak (szczególnie od czasu jak są robione całe z plastiku a nie częściowo szkła) ono postępuje dosyć sprawnie i po dziesięciu latach warto się im nieco dokładniej przyjrzeć. 

po 10??? :)))))))))))) umarłem ze śmiechu. raczej po 4

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, atlas1977 napisał:

po 10??? :)))))))))))) umarłem ze śmiechu. raczej po 4

Dziesięć lat to bylo nawiązanie do wieku OBK w którym jest problem, choć w sumie to ma on siedem chyba nawet. Mniejsza o to, w moim Legacy lampy są szklane i kilkanaście lat wytrzymały. Ale to se ne vrati.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, aflinta napisał:

Ja mam w Legacy jeszcze szklane, więc dziesięć lat spokojnie wytrzymują :)

Większość lamp produkowanych przez i w japońskich autach jest super. Mówię oczywiście o starych dobrych japończykach. Miewałem auta japońskie z lat 80 i 90 i nie wiedziałem co to problem z lampami.. Moje auto z 2011 roku już po 4 latach przeszło kompletną renowację lamp z uwagi na wypalone odbłyśniki. Po 6 latach zalało obydwie lampy pomimo regularnie czyszczonych i sprawdzanych odpowietrzeniach. Nie twierdzę, że Subaru to zła marka - gdyby tak było, nie kupiłbym tego. Wku@# mnie jednak bierze, że nie potrafią się przyznać do wyprodukowania bubla projektowanego przez księgowych - bo taki jest OBK w dieslu z tamtych lat, jak nowe to nie wiem i nigdy się nie dowiem bo  w życiu nie kupię.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, atlas1977 napisał:

Moje auto z 2011 roku już po 4 latach przeszło kompletną renowację lamp z uwagi na wypalone odbłyśniki. Po 6 latach zalało obydwie lampy pomimo regularnie czyszczonych i sprawdzanych odpowietrzeniach.

Prawdą jest, że plastik to nie jest najlepsze tworzywo na bezpośredni kontakt z piaskiem i słońcem... A jeszcze jak producent zaoszczędzi na drogich ulepszaczach :toobad: 

Link to comment
Share on other sites

Przyznam szczerze że jak czytam takie historie to i się boję i dziwie:) bo na takie tematy nie zwracam za dużej uwagi, bo u mnie jakoś nie ma takich problemow. OBK ma już swoje 12 lat, a cały czas świeci jak zły ::evil2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

trochę mnie zmartwiliście tym postem...

Kupiłem właśnie Outbacka 2012 i jeden reflektor trochę paruje.:(

Macie może schemat jak wyciągnąć reflektor i gdzie te odpowietrzniki??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 8.08.2018 o 19:49, wojtas. napisał:

trochę mnie zmartwiliście tym postem...

Kupiłem właśnie Outbacka 2012 i jeden reflektor trochę paruje.:(

Macie może schemat jak wyciągnąć reflektor i gdzie te odpowietrzniki??

odpowietrzniki znajdziesz z tyłu lampy, są dwa. Jeden u góry i jeden na dole lampy. Poznasz je po gumowych kapturkach wewnątrz których jest mała okrągła gąbka. Ja wywaliłem zaślepki i teraz jest przelot powietrza. Reflektor można wyciągnąć jedynie po zdemontowaniu zderzaka czyli uporaniu się z kilkudziesięcioma kołkami :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...