Skocz do zawartości

LPG w subaru


Daro WRX

Rekomendowane odpowiedzi

sorry panie kolego ale to dla mnie nie jest kwestia czy mnie stać czy nie(jak by mnie nie było stać to bym takiego auta służbowego nie miał) tylko kwestia oszczędności - po prosu jest taniej i to o wiele, a nawet jeśli to nie dokońca jest zdrowe dla silnika to przecież nie mam zamiaru trzymać tego auta do końca moich dni, zużyje się to się kupi nowe i tyle.

O rety :twisted: Tu nie chodzi o to, że jest źle jak się chce oszczędzać, tylko o najzwyklejszą konsekwencję działań. Jak bym potrzebował samochód oszczędny do nabijania kilometrów to napewno nie kupiłbym Subaru, a jeśli już to napewno nie z turbo, bo to bez sensu. Wybaczcie, ale do zwykłego poruszania się po drodze 2.0 z gazem jest w zupełności wystarczające, a spokojnie może być nawet mniej jak samochód mniejszy. Subaraki z definicji nie są oszczędne i takie wcale nie mają być :arrow: napęd stały 4x4. Jak ktoś już bardzo chce mieć mocniejszy samochód i to Subaru, to Pumex-owe Legacy jest wg mnie idealne do tego celu. Jak potrzebne jest jeszcze mocniejsze z gazem, proponuję 3.0 litrowe modele BMW.

 

Mam kumpla, który jest gorącym zwolennikiem LPG. Tylko, że on jak kupuje samochód, to najpierw sprawdza, czy ten konkretny model ma silnik, który moża bezproblemowo zagazować i czy ewentualne naprawy będą odpowiednio tanie. To jest wg mnie zdrowe podejście i jak będę potrzebował tani w eksploatacji samochód napewno zrobię tak jak on.

 

Kupowanie auta sportowego z mocno wysilonym silnikiem i kombinowanie jakby tu na paliwie oszczędzić jest totalnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a wg mnie to wachajcie klej bedzie was mniej ............ juz normalnie nie bede nic pisał bo w pisaniu to Hwojtek jest naj i on zna sie nwet na skokach do wodu :lol:

 

Subaru Legacy 2.0 T LPG :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie to wachajcie klej bedzie was mniej ............ juz normalnie nie bede nic pisał bo w pisaniu to Hwojtek jest naj i on zna sie nwet na skokach do wodu :lol:

I to jest rzeczowa wypowiedź, poparta argumentami technicznymi, ekonomicznymi i filozoficznymi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie to wachajcie klej bedzie was mniej ............ juz normalnie nie bede nic pisał bo w pisaniu to Hwojtek jest naj i on zna sie nwet na skokach do wodu :lol:

 

Subaru Legacy 2.0 T LPG :P :P :P

 

Bardzo ładnie z Twojej strony. Widać od razu, że potrafisz przedstwaić jakieś argumenty przemawiająca za inst gazową. Nic złego się nie dzieje tylko lakier i opony sie niszczą. Co do kleju to proponuję żebyś go odstawił jak piszesz na forum bo skutki tego są jakie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często się zastanawiam czemu część formułowiczów może uprawiać polemikę a pewna część komentuje i piepszy 3 po 3.

no ale każdy reprezentuje jakis poziom który jest oceniany przez innych, to co jednym wydaje się żartem dla innych może być dnemmmmmmmmmmm...

szanuje to że ktoś ma odmienne zdanie i przedstawia za tym jakieś argumenty - przynajmniej się mogę czegos więcej dowiedzieć - pozdrawiam

 

p.s.chcesz gazować to gazuj a nie chcesz to nie gazuj - to jest twój samochód i możesz z noim robić co chcesz.

 

p.s. nie chce gazować WRX ani tym bardziej STi tylko forysia ufff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko..wszystko pieknie ale po co wdajecie sie po raz kolejny w rozmowy na temat lpg ?? a jezeli chodzi o pisanie 3 po 3 to najpierw zobaczcie co piszecie samemu a pozniej krytykujcie innych pffff . Jezeli ktos sie czegos chce tu dowiedziec to z tego co zaobserwowałem i juz pisałem ale napisze po raz kolejny ze : jedna no w najlepszym przypadku 3 odp sa emat reszta to własnie pisanie 3 po 3 gratuluje krytyki w moja strone ...bo sami tu specjalisci w kazdej dziedzinie............ Tak poza tym to tem temat sie wyczerpał juz dawno :lol: x100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze ze prawie wszyscy sa przeciwko temu LPG ja sam nienawidze tego dziadowstwa w aucie ale tak jak mowilem mam taka okazje kupic WRX i sie zastanawialem nad gazem.....

a tak pozatym to ile pali subaru w miescie przy noramalnej jezdzie ....

 

ile pali przy ostrej jezdzie i poza miastem ,

 

slyszlem od kogos ze nie nadaje sie to auto na dlugie trasy typu niemiecka autostrada gdzie moge jechac 800km non stop srednio 160km/h?? czy to prawda?:roll:

 

A dla pocieszenia samego siebie napisze ze mam oferte reklamy na drzwiach za 1 bak miesiecznie co wy na to :lol:

 

jesze 3 reklamy i mam jazde gratis wymarzonym WRX STI

 

pozdrawiam i SMACZNEGO JAJA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze ze prawie wszyscy sa przeciwko temu LPG ja sam nienawidze tego dziadowstwa w aucie ale tak jak mowilem mam taka okazje kupic WRX i sie zastanawialem nad gazem.....

a tak pozatym to ile pali subaru w miescie przy noramalnej jezdzie ....

 

Normalnie to między 11 a 14 litrów na sto. Moja Toyota N/A 2.0 pali 10, więc nie widzę powodu, żeby za ekstra 60KM w Subaru nie dolać tych dwóch litrów.

 

slyszlem od kogos ze nie nadaje sie to auto na dlugie trasy typu niemiecka autostrada gdzie moge jechac 800km non stop srednio 160km/h?? czy to prawda?:roll:

 

400 - 450 zrobisz. 800km ze średnią 160km/h to da się zrobić tylko dieslem TDI z powiększonym bakiem.

 

A dla pocieszenia samego siebie napisze ze mam oferte reklamy na drzwiach za 1 bak miesiecznie co wy na to :lol:

jesze 3 reklamy i mam jazde gratis wymarzonym WRX STI

 

Czyli robisz jakieś 1600 kilometrów miesięcznie? No to policzmy.

 

Średnia cena LPG na dziś: 1,45 PLN

Średnia cena Pb/95 na dziś: 3,65 PLN

Koszt instalki (liczę dobrą cenę za fazę ciekłą): 7500 PLN.

 

Koszt przejechania 100km na gazie: 226 PLN

Koszt przejechania 100km na benzynie: 474 PLN

 

Instalacja zwróci się po: 31000 kilometrów, czyli rok i siedem miesięcy.

 

Wniosek: musi minąć dziewiętnaście miesięcy, żeby instalacja zaczęła na siebie zarabiać. Od dwudziestego miesiąca posiadania każde zatankowanie gazu to czysty zysk. Jednak zdążyło minąć tyle czasu, że masz samochód o kjuż dwa lata starszy, w którym żaden fachowiec od Subaru nie będzie dłubać a zdiagnozowanie usterki silnika będzie znacznie utrudnione. No dobra, pomińmy to i załóżmy optymistycznie, że się nie zepsuje. Minęły dwa lata rocznikowe i jesteś na zero. Teraz pora zacząć zarabiać. Żeby nie były to pieniądze pomijalnie małe, to liczmy następne dwa lata, aż auto zostanie wymienione na następne (będzie miało wtedy jakieś 6-7 lat z tego co widzę, czyli pora na zmianę furaka). Masz szanse na ukręcenie przez przez 29 miesięcy około 7200 PLN. 7200 PLN, które zarobisz na tańszym paliwie nie pokryje nawet połowy kosztów utraty wartości samochodu przez ten okres, za to zostaniesz z performance-carem, który jako zagazowany będzie ciężko sprzedawalny, a ocena jego stanu - niepewna. Myślisz, że warto "inwestować" w gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia gazowanie takiego auta jak WRX ma sens gdy odpowiednio tanio sie je kupi, Junior sobie moze gadac ze mu tylko lakier i opony sie zdzieraja bo jego cale auto warte jest tyle co 2 blotniki do WRX'a. W takim wypadku o jakim tu mowa najrozsadniej bylo by sie zastanowic ile auto wytrzyma, ile chcemy zeby wytrzymalo i czy to jest samochod juz do zajezdzenia i w razie wysypania sie silnika za ile mozna bylo by sprzedac jego trupa. Subaru to fajne auta, to ze kogos nie stac na tankowanie go benzyna, bo zyjemy w popiepszonym kraju, nie powinno zaraz oznaczac ze jest to marka zarezerwowana. Przeciez glownie chodzi o bezpieczenstwo i przyjemnosc z jazdy. Reasumujac, popytaj sie o ceny czesci, moze warto by tez bylo zeby ci ktorzy krytukuja zastanowili sie co warto bylo by zrobic zeby silnik wytrzymal jak najdluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daro, cieszymy się Twoją radością. Ile to auto przejechało już? Jaki koszt instalacji? Skąd wiadomo, że ma się dobrze? Rozmontowali silnik? Robili rentgena tłoków? Czy też jako miara zużycia służy im dupohamownia i kontrolka poziomu oleju?

 

Moja rada: kup STi. Zobaczysz, benzyna nie będzie znaczącym wydatkiem, bo jak będziesz chciał je serwisować, to jedyne kilka osób, które potrafi to robić w Polsce pogoni cię z warsztatu. Będziesz krążyć od pseudofachowca do pseudofachowca i będzie coraz gorzej. Widzieliśmy już takie obrazki.

Póki co teoretyzujesz na potęgę. Ale odpisz mi coś na okoliczność tych wyliczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze ze prawie wszyscy sa przeciwko temu LPG ja sam nienawidze tego dziadowstwa w aucie ale tak jak mowilem mam taka okazje kupic WRX i sie zastanawialem nad gazem.....

Nie popadajmy w przesadę. Są auta doskonale jeżdżące na gazie, a ich ponadnormatywne zużycie jest do pominięcia. Nie można generalizować.

slyszlem od kogos ze nie nadaje sie to auto na dlugie trasy typu niemiecka autostrada gdzie moge jechac 800km non stop srednio 160km/h?? czy to prawda?:roll:

W sensie technicznym nadaje się, w sensie ekonomicznym wyjdzie gorzej niż TDI :-) Jednak po takiej jeździe, trzeba po zatrzymaniu się odczekać, aż turbina się schłodzi, bo przy 160km/h doładowanie jest już chyba jest na plusie, tyle że nie wiem ile. Niestety nie mam jak tego sprawdzić, bo nie mam już seryjnej turbiny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ta autostrade to chodzilo mi ze powiedzial mi jeden facet ze te auto sie nie nadaje do jazdy na tak dlugie odcinki??? nie mialem na mysli spalania czy dystansu

 

chodzilo mi o non stop jazde np 400km 160 lub 200 w porywach

ten facet powiedzial mi ze on sie nadaje na drogi bardziej szutrowe?

 

chyba wariat czy co?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chodzilo mi o non stop jazde np 400km 160 lub 200 w porywach

ten facet powiedzial mi ze on sie nadaje na drogi bardziej szutrowe?

 

chyba wariat czy co?? :wink:

 

Silniki doładowane nie lubią jazdy ze stałym bardzo dużym obciążeniem. Obciążenia termiczne, temperatura oleju, uboga mieszanka w celu zachowania emisji spalin połączona z duzym ciśnieniem wdolocie dobrze nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wszyscy święci z tego forum (czyt. najmądrzejsi) odpowiedzą co bardziej szkodzi silnikowi Turbo. Właściwa i właściwie zestrojona instalacja LPG, czy chory domorosły tjunink w stylu mam zaworek to sobie nim pokręcę. Albo dlaczego ktoś nie może sobie kupić SI Turbo a potem jej zepsuć (zdaniem fachoffffców wszechdziedzin) montując LPG? Mowicie że golasy do wanny - i jak kooś nie stać na paliwo do SI to powinienin jeździć na wrotkach, a jak ktoś ma fan z jeżdżenia SI z tym że chciałby to robić mniejszym kosztem. Rozumiem że taki ktoś popełnia świętokradztwo i dlatego należy takiego gościa zlaczkować. Albo może od razu wywalić go z forum świętego SI. Z tego co wiem to jest to forum Subaru jako takiego a nie poszczególnych modeli, ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...