Jump to content

Po wymianie chłodnicy


sebachon

Recommended Posts

Ze względu na rozszczelnienie, musiałem wymienić chłodnicę. Serwis wstawił mi zamiennik KOYO. Wymieniłem też płyn chłodniczy. Zauważyłem jednak, że po tej naprawie dużo częściej włącza się wentylator chłodnicy i znacznie dłużej pracuje niż poprzednio. W dodatku w czasie jazdy na autostradzie, gdy zjeżdżałem na stację cały czas również w trakcie jazdy pracował wentylator. Dodam, że wskaźnik temperatury nigdy nie podskoczył ponad normę. Zgłaszać to, czy TTTm?

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Lepiej podjedz do serwisu i niech sprawdzą czy układ jest odpowietrzony, czy jest odpowiednia ilość płyny w układzie i czy podłączyli wszystkie wtyczki od wentylatorów.

Link to comment
Share on other sites

Układ na pewno był odpowietrzany, płyn jest ok. Co do wtyczek nie mam pewności ale to ASO i zapewniali że wszystko jest tip top. A w trasie też tak masz, że przy dużych obrotach włącza się wentylator?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, sebachon napisał:

Dodam, że wskaźnik temperatury nigdy nie podskoczył ponad normę

Wskaźnik pokazuje albo "w normie" lub jeśli ruszy się z miejsca to "dawno już przegrzałeś silnik".

 

Przy obecnych warunkach to takie włączanie się wentylatorów jest lekko podejrzane, zwłaszcza w trasie, gdzie sam przepływ powietrza powinien wystarczyć. Ja bym posłuchał @ADK90 i podjechał na sprawdzenie.

Link to comment
Share on other sites

U mnie układ "chwilę" się jeszcze odpowietrzał podczas jazdy, jakieś 100 km. A na postoju, pod warsztatem, po wymianie chłodnicy i zapuszczeniu silnika niby wszystko było już OK. Trzeba było uzupełnić w trakcie odpowietrzania i po nim 1, czy nawet 2 litry płynu (!). Jedź do serwisu, jak objawy nie ustaną, bo może być coś np. z korkami na chłodnicy lub na zbiorniczku wyrównawczym, z termostatem, czy z czymś tam jeszcze, albo z elektryką wentylatorów jednak.

Link to comment
Share on other sites

Tamtego lata wracałem z polskiego morza do Krakowa i na autostradzie zauważyłem ze wskaźnik temperatury trochę podskoczył( jechałem około 150-160 , temp powietrza około 28-30 stopni) . Zwolniłem do 120 i po chwili wszystko wróciło do normy. Czy też przegrzałem silnik ? Do dziś wszystko działa Oki . 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PawelBoro napisał:

zauważyłem ze wskaźnik temperatury trochę podskoczył

To pytanie do Wróża Macieja ;) ale bez paniki, "trochę" to może być np. pomiędzy dwoma środkowymi kreskami. Jeśli wskazówka poszybowała na samą górę to było raczej za dużo, ale znowu... czy zniszczy to silnik? - raczej nie od razu. Chodzi o to, że czas reakcji wskaźnika jest strasznie długi, a widać to dopiero jak się zamontuje dodatkowy (porządny) czujnik i wskaźnik :)

Edited by PR7EMEK
Link to comment
Share on other sites

Jak ma się wkazówka temperatury na desce rozdzielczej do danych z OBD? To chyba są dwa różne czujniki? Czy się mylę? Bo pomiar z OBD (przez Torque) reaguje natychmiast przy np. zdrowym przybutowaniu nawet pod 100 stopni i spada szybciutko do 87, jak tylko "odpuścimy" prawą nogę, natomiast wskazówka na desce - stoi w miejscu jak przyspawana.

Link to comment
Share on other sites

[mention=2050]rydzada[/mention] to ten sam czujnik, tylko ECU dostaje surowe dane, a wskaźnik na desce je bardzo mocno "wygładza"
OK. Pytam, bo np w Escorcie były dwa.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, sebachon napisał:

W dodatku w czasie jazdy na autostradzie, gdy zjeżdżałem na stację cały czas również w trakcie jazdy pracował wentylator

do serwisu. Cos jest nie halo. Miałem podobnie w Hondzie po wymianie chłodnicy. W moim przypadku spece wstawili chłodnice nie od tego modelu ( za małą )

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Karas napisał:

do serwisu. Cos jest nie halo. Miałem podobnie w Hondzie po wymianie chłodnicy. W moim przypadku spece wstawili chłodnice nie od tego modelu ( za małą )

Jadę do serwisu jutro rano. Zobaczymy. Ale wątpię, żeby pomylili, to w końcu blacharskie ASO Subaru...;)

 

1 godzinę temu, PR7EMEK napisał:

Może to głupie, ale zerknij czy ją rozpakowali przed zamontowaniem? ;)

Już sprawdzałem...;)

 

A może zamiennik jest mniej wydajny???

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, sebachon napisał:
2 godziny temu, PR7EMEK napisał:

Może to głupie, ale zerknij czy ją rozpakowali przed zamontowaniem? ;)

Już sprawdzałem...;)

Czyli nie tylko ja o tym pomyślałem ;) Daj znać co powiedzą w warsztacie i czy to co zrobią pomogło :)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj pierwsze oględziny i okazało się że mimo, że wskaźnik temp. pokazywał około 90 stopni, to chłodnica była zimna! Była trochę zapowietrzona i po odpowietrzeniu wydawało się że wszystko wróciło do normy. Kiedy jednak wyjechałem z warsztatu, znowu włączył się wentylator i nie przestawał działać. Padło zatem na blokujący się termostat- jutro wymiana na nowy.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj pierwsze oględziny i okazało się że mimo, że wskaźnik temp. pokazywał około 90 stopni, to chłodnica była zimna! Była trochę zapowietrzona i po odpowietrzeniu wydawało się że wszystko wróciło do normy. Kiedy jednak wyjechałem z warsztatu, znowu włączył się wentylator i nie przestawał działać. Padło zatem na blokujący się termostat- jutro wymiana na nowy.
Znam z opowiadań przypadek, że z powodu zablokowanego termostatu ugotował się silnik czy tam głowice w 2,5 turbo. Forek XT albo Impreza WRX. Nie pamietam.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu ‎14‎.‎12‎.‎2017 o 19:28, rydzada napisał:

Znam z opowiadań przypadek, że z powodu zablokowanego termostatu ugotował się silnik czy tam głowice w 2,5 turbo. Forek XT albo Impreza WRX. Nie pamietam.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
 

Na szczęście problem w porę zdiagnozowany.

 

 

No i problem rozwiązany.  :yahoo:Wymiana termostatu załatwiła sprawę. Wentylatory działają już normalnie, nic się nie blokuje. Uff.

Edited by sebachon
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...