sebachon Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 (edytowane) Ze względu na rozszczelnienie, musiałem wymienić chłodnicę. Serwis wstawił mi zamiennik KOYO. Wymieniłem też płyn chłodniczy. Zauważyłem jednak, że po tej naprawie dużo częściej włącza się wentylator chłodnicy i znacznie dłużej pracuje niż poprzednio. W dodatku w czasie jazdy na autostradzie, gdy zjeżdżałem na stację cały czas również w trakcie jazdy pracował wentylator. Dodam, że wskaźnik temperatury nigdy nie podskoczył ponad normę. Zgłaszać to, czy TTTm? Edytowane 12 Grudnia 2017 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Lepiej podjedz do serwisu i niech sprawdzą czy układ jest odpowietrzony, czy jest odpowiednia ilość płyny w układzie i czy podłączyli wszystkie wtyczki od wentylatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Układ na pewno był odpowietrzany, płyn jest ok. Co do wtyczek nie mam pewności ale to ASO i zapewniali że wszystko jest tip top. A w trasie też tak masz, że przy dużych obrotach włącza się wentylator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 1 godzinę temu, sebachon napisał: Dodam, że wskaźnik temperatury nigdy nie podskoczył ponad normę Wskaźnik pokazuje albo "w normie" lub jeśli ruszy się z miejsca to "dawno już przegrzałeś silnik". Przy obecnych warunkach to takie włączanie się wentylatorów jest lekko podejrzane, zwłaszcza w trasie, gdzie sam przepływ powietrza powinien wystarczyć. Ja bym posłuchał @ADK90 i podjechał na sprawdzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 U mnie układ "chwilę" się jeszcze odpowietrzał podczas jazdy, jakieś 100 km. A na postoju, pod warsztatem, po wymianie chłodnicy i zapuszczeniu silnika niby wszystko było już OK. Trzeba było uzupełnić w trakcie odpowietrzania i po nim 1, czy nawet 2 litry płynu (!). Jedź do serwisu, jak objawy nie ustaną, bo może być coś np. z korkami na chłodnicy lub na zbiorniczku wyrównawczym, z termostatem, czy z czymś tam jeszcze, albo z elektryką wentylatorów jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelBoro Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Tamtego lata wracałem z polskiego morza do Krakowa i na autostradzie zauważyłem ze wskaźnik temperatury trochę podskoczył( jechałem około 150-160 , temp powietrza około 28-30 stopni) . Zwolniłem do 120 i po chwili wszystko wróciło do normy. Czy też przegrzałem silnik ? Do dziś wszystko działa Oki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, PawelBoro napisał: zauważyłem ze wskaźnik temperatury trochę podskoczył To pytanie do Wróża Macieja ale bez paniki, "trochę" to może być np. pomiędzy dwoma środkowymi kreskami. Jeśli wskazówka poszybowała na samą górę to było raczej za dużo, ale znowu... czy zniszczy to silnik? - raczej nie od razu. Chodzi o to, że czas reakcji wskaźnika jest strasznie długi, a widać to dopiero jak się zamontuje dodatkowy (porządny) czujnik i wskaźnik Edytowane 13 Grudnia 2017 przez PR7EMEK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Jak ma się wkazówka temperatury na desce rozdzielczej do danych z OBD? To chyba są dwa różne czujniki? Czy się mylę? Bo pomiar z OBD (przez Torque) reaguje natychmiast przy np. zdrowym przybutowaniu nawet pod 100 stopni i spada szybciutko do 87, jak tylko "odpuścimy" prawą nogę, natomiast wskazówka na desce - stoi w miejscu jak przyspawana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelBoro Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Pewno przy porządnej chłodnicy by nie drgnoł , ale ze moja jeszcze oryginalna to nie wyrabiała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 @rydzada to ten sam czujnik, tylko ECU dostaje surowe dane, a wskaźnik na desce je bardzo mocno "wygładza" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 [mention=2050]rydzada[/mention] to ten sam czujnik, tylko ECU dostaje surowe dane, a wskaźnik na desce je bardzo mocno "wygładza" OK. Pytam, bo np w Escorcie były dwa. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 1 minutę temu, rydzada napisał: OK. Pytam, bo np w Escorcie były dwa. z tego co kojarzę to w Forku/Imprezie jest jeden (z taką trójkątną wtyczką) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 14 godzin temu, sebachon napisał: W dodatku w czasie jazdy na autostradzie, gdy zjeżdżałem na stację cały czas również w trakcie jazdy pracował wentylator do serwisu. Cos jest nie halo. Miałem podobnie w Hondzie po wymianie chłodnicy. W moim przypadku spece wstawili chłodnice nie od tego modelu ( za małą ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 18 godzin temu, sebachon napisał: Serwis wstawił mi zamiennik KOYO Może to głupie, ale zerknij czy ją rozpakowali przed zamontowaniem? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Nie da sie źle podłączyć dwóch wtyczek od wiatraków. Układ musi sie odpowietrzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Karas napisał: do serwisu. Cos jest nie halo. Miałem podobnie w Hondzie po wymianie chłodnicy. W moim przypadku spece wstawili chłodnice nie od tego modelu ( za małą ) Jadę do serwisu jutro rano. Zobaczymy. Ale wątpię, żeby pomylili, to w końcu blacharskie ASO Subaru... 1 godzinę temu, PR7EMEK napisał: Może to głupie, ale zerknij czy ją rozpakowali przed zamontowaniem? Już sprawdzałem... A może zamiennik jest mniej wydajny??? Edytowane 13 Grudnia 2017 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 21 minut temu, sebachon napisał: 2 godziny temu, PR7EMEK napisał: Może to głupie, ale zerknij czy ją rozpakowali przed zamontowaniem? Już sprawdzałem... Czyli nie tylko ja o tym pomyślałem Daj znać co powiedzą w warsztacie i czy to co zrobią pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Dzisiaj pierwsze oględziny i okazało się że mimo, że wskaźnik temp. pokazywał około 90 stopni, to chłodnica była zimna! Była trochę zapowietrzona i po odpowietrzeniu wydawało się że wszystko wróciło do normy. Kiedy jednak wyjechałem z warsztatu, znowu włączył się wentylator i nie przestawał działać. Padło zatem na blokujący się termostat- jutro wymiana na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Dzisiaj pierwsze oględziny i okazało się że mimo, że wskaźnik temp. pokazywał około 90 stopni, to chłodnica była zimna! Była trochę zapowietrzona i po odpowietrzeniu wydawało się że wszystko wróciło do normy. Kiedy jednak wyjechałem z warsztatu, znowu włączył się wentylator i nie przestawał działać. Padło zatem na blokujący się termostat- jutro wymiana na nowy. Znam z opowiadań przypadek, że z powodu zablokowanego termostatu ugotował się silnik czy tam głowice w 2,5 turbo. Forek XT albo Impreza WRX. Nie pamietam. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 14.12.2017 o 19:28, rydzada napisał: Znam z opowiadań przypadek, że z powodu zablokowanego termostatu ugotował się silnik czy tam głowice w 2,5 turbo. Forek XT albo Impreza WRX. Nie pamietam. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Na szczęście problem w porę zdiagnozowany. No i problem rozwiązany. Wymiana termostatu załatwiła sprawę. Wentylatory działają już normalnie, nic się nie blokuje. Uff. Edytowane 16 Grudnia 2017 przez sebachon 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się