Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

lukass, kilka osób jeździ w forku na 215/45/17 :)

Tylko po co? Licznik przekłamuje, spada maksymalna predkość, rośnie spalanie (bo przy realnej tej samej prędkości obroty są wyższe), zmniejsza się prześwit, a Forek i tak się buja na zawieszeniu i dodatkowo wygląda jak pokraka z małym kołem w dużym nadkolu :roll: .

ja chce tylko troche szersze jak w sti oponki

To weź 225/50R17 i średnica będzie już bardziej zblizona do nominalnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś podpowie, jakie opony do Legacy III kombi? Służy jako rodzinne auto, głównie miasto, czasem trasa. Rozmiar to raczej 15" (pewnie 195/55R15), bo nie wiem czy warto zakładać większe felgi? Obecnie mam tylko stalowe z zimówkami, więc oprócz opon czeka mnie zakup felunku z aluminium :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pewnie 195/55R15)

Do Legacy III fabryczny rozmiar to 195/60R15 :wink:

A czy ktoś podpowie, jakie opony do Legacy III kombi? Służy jako rodzinne auto, głównie miasto, czasem trasa.

Jaki budżet przewidujesz na opony i felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś podpowie, jakie opony do Legacy III kombi? Służy jako rodzinne auto, głównie miasto, czasem trasa. Rozmiar to raczej 15" (pewnie 195/55R15), bo nie wiem czy warto zakładać większe felgi? Obecnie mam tylko stalowe z zimówkami, więc oprócz opon czeka mnie zakup felunku z aluminium :D

 

Seryjne są 195/60/15, lub 205/50/16,

195/65/15 wchodzą bez problemu (nigdy nic nie obtarło) i jeszcze licznik zaniża,

w lato jeżdżę na 205/55/16 (felga wrx us) - nigdy nic nie obtarło (nieco ponad 1-stopniowy negatyw z tyłu) chociaż z tyłu już jest bardzo mało przestrzeni pomiędzy błotnikiem a oponą, licznik też zaniża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, a ogarniasz jakie gumy miał forek sti? bo ja z zwiasem idę w tą strone :)

225/45R18 - czyli większe obwodem niż koło od Imprezy STi (dla Imprezy zamiennikiem 225/45R17 jest 225/40R18). Nawet przy obniżonym zawieszeniu 225/45R17 w Forku będzie za małe i kiepsko będzie wyglądało w nadkolu. Jak chcesz 17" i szerzej niz w serii to weź 225/50

 

-- 28 lut 2011, o 21:31 --

 

lukass, a sadzisz ze nie bede mial straty w "mocy" ??

Jeżeli teraz masz 205/55R16 i zmienisz na 215/45R17 to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, myślałem o ok. 1500 zł za całość, felgi oczywiście używane. Może być trudno, więc powiedzmy opony w okolicy 300 zł/szt?

Ja będę miał na sprzedaż komplet felg aluminiowych z oponami Michelin Premacy HP 205/50 R 16. Jak byś był zainteresowany to napisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, po ilu latach wprowadzają, że tak powiem, następców?

W Goodyearze co rok, ale tam juz nawet handlowcy nie pamiętają wszystkich nazw aktualnie produkowanych biezników :mrgreen:

Grupa Bridgestona jest bardziej stabilna i jest to raczej 4-6 lat, a przy marce tańszej (Firestone) zazwyczaj ta górna granica, więc na razie spoko. Jedną niewiadomą sa teraz te wchodzące za rok czy dwa durne przepisy unijne z tymi nalepkami na oponach jak na pralkach (klasa zuzycia paliwa, przyczepności na mokrym i hałasu) i producenci pewnie ulegną częściowej presji i cos moga modyfikować, ale to dotknie wszystkich bez wyjątku :idea: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokrym :roll: :?:

Wlasnie...zalezy na jakim mokrym... :wink:

Mi osobiscie wystarcza pzryczepnosci na kazdym "mokrym" na RE070..Bardzo goraco je polecam :P

Drogi mamy różne (koleiny, kałuże itd.) Jeździłem na RE070 i na wilgotnym było ok, ale pod warunkiem ciepłej opony, a przy ledwo kilku stopniach na plusie było już o to ciężko. Natomiast jazda w ulewie przez kałuże i koleiny to już walka powyżej 80-90 km/h gdzie po zmianie opon na "cywilne" w tych samych warunkach 140 km/h nie było problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokrym :roll: :?:

Wlasnie...zalezy na jakim mokrym... :wink:

Mi osobiscie wystarcza pzryczepnosci na kazdym "mokrym" na RE070..Bardzo goraco je polecam :P

Drogi mamy różne (koleiny, kałuże itd.) Jeździłem na RE070 i na wilgotnym było ok, ale pod warunkiem ciepłej opony, a przy ledwo kilku stopniach na plusie było już o to ciężko. Natomiast jazda w ulewie przez kałuże i koleiny to już walka powyżej 80-90 km/h gdzie po zmianie opon na "cywilne" w tych samych warunkach 140 km/h nie było problemem.

Dokladnie tak jak napisales, najlepiej zeby opona bylo dogrzana.

A co do ulewy...piszac ze mi wysatrcza..wystarcza bo wiem, ze nie mozna za szybko.

Wszystko jednak rekompensuje mi pozniej pojezdzawka na dobrze dogrzanej oponie,najlepiej na suchym i nielodowatym asfalcie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...