Skocz do zawartości

Głośniki w przednich drzwiach Forester SF 2001


kriskristoffers

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam nigdy nie bylem jakims audiofilem i maniakiem car audio, ale poprzedni wlasciciel mojego Forka zalozyl glosniki marki Morel, wygluszyl drzwi i powiem, ze robi to robote.

Po czasie dzwiek we Forku nie robi juz na mnie takiego wrazenia, ale jak przesiade sie do Imprezy i wlaczam muze na seryjnych glosnikach, to po chwili ja wylaczam i wole sluchac wydechu ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez chce podłubać w audio i moim zdaniem bez dystansów nie ma sensu podchodzić do tematu. Można kupić zestaw dedykowany ze wszystkim w komplecie. Miałem okazje ściągnąć tapicerkę z przednich drzwi i u mnie nie ma głośniczków wysokotonowych w uchwycie drzwi ale były już poprowadzone przewody wiec wystarczy zakupić i zamontować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu podpowiem, że bez zrobienia drzwi wymiana jeat raczej bez sensu (o ile obecne nie są zepsute).

Zmierz obecną średnicę głośnika. Wykręć go, opuść szybę, zobacz czy nie idzie żadna prowadnica i po opuszczeniu np. Linijkä zmierz jakä możesz mieć max głębokość i zostaw ze 3mm. 

Edytowane przez kamul
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pajac_am napisał:

Ja tam nigdy nie bylem jakims audiofilem i maniakiem.

Ja lubię ładne brzmienie, chociaż wymiana głośników raczej z przymusu, bo prawy ledwo zipie - charczy przy ostrych bitach :)

 

6 godzin temu, kamul napisał:

Od razu podpowiem, że bez zrobienia drzwi wymiana jeat raczej bez sensu (o ile obecne nie są zepsute).

Zmierz obecną średnicę głośnika. Wykręć go, opuść szybę, zobacz czy nie idzie żadna prowadnica i po opuszczeniu np. Linijkä zmierz jakä możesz mieć max głębokość i zostaw ze 3mm. 

Co znaczy zepsute drzwi? Otwierają się i zamykają, szyby wszystkie sprawne. Chcę tylko podciągnąć przewody i zrobić ogrzewane lusterek, bo ktoś w fabryce na nocnej zmianie zapomniał wiązki dołożyć :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kriskristoffers napisał:

Co znaczy zepsute drzwi? Otwierają się i zamykają, szyby wszystkie sprawne. Chcę tylko podciągnąć przewody i zrobić ogrzewane lusterek, bo ktoś w fabryce na nocnej zmianie zapomniał wiązki dołożyć :biglol:

Pff :P oczywiście chodziło mi, jeśli głośniki są zepsute. Jak już będziesz dokładał przewody to pomyśl, czy nie chcesz zakładać pieca, bo może warto dorzucić i coś do głośników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może oznaczenie wtyczek w tych głośnikach? Bo kupiłem nowe głośniki i na nich jest +/- ale na starych Subaru niestety nie - kable biały i niebieski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kriskristoffers napisał:

Ma ktoś może oznaczenie wtyczek w tych głośnikach? Bo kupiłem nowe głośniki i na nich jest +/- ale na starych Subaru niestety nie - kable biały i niebieski :)

nie ma to większego znaczenia pod warunkiem, że wszystkie podłączysz tak samo.

Wg serwisówki są jeszcze inne kolory, możesz zwyczajnie miernikiem sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kriskristoffers napisał:

Jak tak samo mam podłączyć skoro nie wiem czy biały to + czy -. Sprawdzałem same przewody miernikiem i po wypięciu głośników brak odczytu ;)

zakładasz sobie, że z org podpięcia podpinasz prawy kabel jako + lewy jako - do nowych głośników z obu stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Ma ktoś może oznaczenie wtyczek w tych głośnikach? Bo kupiłem nowe głośniki i na nich jest +/- ale na starych Subaru niestety nie - kable biały i niebieski :)

 

Do starych głośników Subaru podłącz (na chwilkę !) bateryjkę lub akumulator 9V. Jak + w bateryjce będzie podłączony do + głośnika (czyli zgodnie) to membrana głośnika powinna wychylić się w przód. Jak będzie odwrotnie, np. + bateryjki do - głośnika, to membrana głośnika pójdzie w tył.  Tym sposobem określisz + i - starego subarowego głośnika, a następnie gdzie jest + i - w kabelkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Do starych głośników Subaru podłącz (na chwilkę !) bateryjkę lub akumulator 9V. Jak + w bateryjce będzie podłączony do + głośnika (czyli zgodnie) to membrana głośnika powinna wychylić się w przód. Jak będzie odwrotnie, np. + bateryjki do - głośnika, to membrana głośnika pójdzie w tył.  Tym sposobem określisz + i - starego subarowego głośnika, a następnie gdzie jest + i - w kabelkach.
 
Dokładnie tak!!! A czy + czy - ma znaczenie jak głośnik jest podpięty :)

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rześki napisał:

A czy + czy - ma znaczenie jak głośnik jest podpięty :)

 

"+ i - to jedyne, co widzę..." Heheheheh :biglol:

 

Ma znaczenie i wpływ na fazę / przeciwfazę, krzywą fluktuancji filtra, częstotliwość próbkowania, i układ planet nad Podkarpaciem :biglol:

 

 

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kriskristoffers napisał:

Toście pomogli że hej ;)

 

Poważnie mówię. Podłącz tą bateryjkę tak, jak opisałem powyżej - poprawnie określisz biegunowość i będziesz wiedział, jak podłączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rześki napisał:

Dokładnie tak!!! A czy + czy - ma znaczenie jak głośnik jest podpięty :)

ważne jest żeby wszystkie głośniki pracowały w tej samej fazie, chyba że ktoś składa rozbudowane audio ze wzmacniaczami, zwrotnicami ect wtedy trzeba to robić z głową i podpinać z biegunami ect. Ale wtedy ów ktoś wie jak to ogarnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyrzucałem ze swojego Forestera ten fabryczny paździerz (była chyba nawet identyczny, jak na powyższym zdjęciu) to też miałem podobny problem.

OEM - owe głośniki nie miały oznaczenia + i -. Ale znalazłem i oznaczyłem sobie sam, za pomocą bateryjki 9V jak już opisałem powyżej.

Odciąłem kostkę, przytknąłem bateryjkę - jeśli dajmy na to (przykładowo!) - przy kostce był przewód czerwony i biały, a po przytknięciu bateryjki membrana wychylała się w przód jak biały był do (+) a czerwony do (-) to znaczyło, że do drugiej części wiązki, tej pozostałej, w drzwiach, (+) nowego głośnika trzeba połączyć z przewodem białym, a (-) nowego głośnika z czerwonym.

 

29 minut temu, kriskristoffers napisał:

Potrzebuje info o wtyczkach przy głośnikach, a nie radiu

 

Ale co dokładnie? Jakie info? Z tego co widać ze zdjęcia, wtyczki przy głośnikach masz. Czy problem jest w tym, że są to już inne przewody niż oryginalne, a ich kolory nie pokrywają się z przewodami w drzwiach, czy odwrotnie - te przy głośnikach są oryginalne, a w drzwiach wymienione?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje info o wtyczkach przy głośnikach, a nie radiu
620000419_1_644x461_audi-a6-c5-avant-trzy-oryginalne-glosniki-syki-bose-aleksandrow-lodzki_rev002.jpg.7158cb5a088a6f402f916d7e7c5a08ce.jpg
No z wtyczki z radia wychodzą kable kolorowe do głośników więc z tego linku co dałem widać który to jest kolor + i -

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...