Skocz do zawartości

Impreza MY97 - owiana tajemnicą.


gawinyo

Rekomendowane odpowiedzi

Szczere cześć, jako że nie przywitałem się w odpowiednim dziale ;)

 

Od kilku miesięcy, bo dajże 3 jestem posiadaczem Imprezy GC8 MY97. Jako, że jest to moje pierwsze SU posiadam kilka pytań, ponieważ żadna z moich metod poszukiwania nie dała mi efektu. Dodam od siebie, że nie jestem laikiem w tematach motoryzacyjnych, także mechanika nie jest mi obca. 

 

Mianowicie... Tym razem jako laik w dziedzinie subaru, gdyż do tej pory zainteresowania brak ze względu na otoczkę sfery marzeń ( które teraz się zrealizowały ) nie mogę sensownie dojść do tego, co to jest za subaru, jaki model, co to jest za silnik, oraz skrzynia biegów. Subaru jest produkcji 97, sprowadzone ze szwajcarii, bez klimatyzacji, szyberdach, miedzyliftowa deska itp itd. Ale... tu się zaczynają schody gdyż pierwszą zagwozdką tego tematu jest to, że na tabliczce znamionowej wybity jest silnik EJ20Gnatomiast każde dane dotyczące silników EJ20G dotyczą silników o oznaczeniach EJ20GD. Mało tego.. silnik z EJ20G ma nie wiele wspólnego, doszukiwałem się różnorakich kratek, nie kratek na bloku. Sam w sobie intercooler również jest na wprost, kolanko idzie pod kolektor, nie bezpośrednio z turbo. Czyli właściwie wszystko kieruje mnie na to, że jest to jednak silnik EJ20K, skąd ta informacja na tabliczcze ? 

 

Druga kwestia to kwestia skrzyni, gdzie również na temat mojej, która jest oznaczona jako TY752VN5AA. Poszukiwania trwały i trwały, a wieści konkretnej zero. Również jeśli chodzi o wersje wyposażenia czyli sam VIN jest już jakaś nieścisłość, gdzieś tam na NASIOC udało mi sę wynaleźć temat, gdzie ktoś miał tą samą historię ale nikt nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć. 

 

Udało mi się dojść do informacji że MY97 posiadały bloki ej20g na osprzęcie K ale ... ale czemu blok nie jest odpowiednio oznaczony ? 

 

Jeśli będzie potrzeba dodam zdjęcia, wykażcie się !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie skrzyni i silnika które podałeś pasuje do GT MY97, blok nie ma żadnych kratek bo jest otwarty, regulacja zaworów na płytkach. IC na wprost, cewka na środku, turbo td04, przełożenie główne w skrzyni 3.9

Edytowane przez mirasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w GF8 GT MY98 też jest na tabliczce EJ20GN a osprzęt mam taki jak opisano powyżej.

 

Jakiś czas temu jeden tłok został stopiony, znalazłem silnik EJ20G najprawdopodobniej z JDM WRX (fajkocewki, skośny IC, TD05H) i podszedł PnP do mojego osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blok, korbowód, tłoki, głowice, wałki, rozrząd (później zmieniałem na nowy) - silnik nie był rozkręcany

 

ogólnie to kolektor dolotowy z MY97/98 (ktory jest inny niż MY96) pasuje do starych głowic EJ20G

 

głowice mam na pewno pre 97, bo były wymieniane uszczelki pod deklami zaworów i było trzeba zamawiać pre 97

Edytowane przez diuk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...