Skocz do zawartości

Ustawienie wysokości zawieszenia STI 2002


MaciekK

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Zainstalowałem zawieszenie Bilstein B16 PSS9 do STI 2002. Teraz ustawianie geometrii ale najpierw ustawienie wysokości. Chcę tylko trochę niżej od serii.

Pytanie następujące:

1. Na jakiej wysokosci ustawione jest seryjne zawieszenie STI, czy mógłby ktoś zmierzyć ile cm jest od piasty do błotnika, lub od ziemi do blotnika?

2. Podobno dobrze ustawić przód wyżej o ok 2cm od tyłu - jaka wasza opinia?

3. Auto robione na tor, wiec będzie ustawiane twardo. Ustawiać rożnie przod i tyl?

Pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Kwestię ustawienia tyłu niżej niż przodu uzgadniałem z Panem Sylwkiem, dla mnie autorytet w sprawie ustawienia geometrii w STI, więc na razie tak spróbujemy, jeżeli okaże się źle, to zmienię.

A czy ktoś ma większe doświadczenie jeżeli chodzi o ustawienie twardości przód vs. tył ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc od zawszd u sylwka ustawiam cale geo zatowno kat pochylenia kola jak i wyprzedzenia swożnia , polecam Zdecydowanie dać przod nieco wyzej to robilem metoda prob o błedow na optymalnym ustawieniu poprawilem czas o sekunde . Auto do bardziej przewidywalne ale to szło wszystko w parze z odpowienio ustawionymi kątami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2017 o 23:52, uxon napisał:

Podniesienie tylu wyzej obniza roll center z tylu, dzieki czemu tyl sie mniej kladzie na boki.

Uxon, jeśli podniesiemy tył- precyzyjnie mówiąc wysokością zawieszenia- to roll center się podwyższy,a nie obnizy.

. Ale tu chodzi  nie o wysokość roll center (RC) ,ale o odległość RC od środka masy .I to ma znaczenie jeśli chodzi o kąt przechyłu samego nadwozia, Wysokośc środka masy resorowanej ( z dość dobra dokładnością) odpowiada za wywrotność auta (krawędź wywrotu to linie po ziemi łączące tylne i przednie koła. )

Te rzeczy są dużo bardziej złożone niz niektórym się wydaje i myślą tylko o obniżeniu auta jako obniżeniu środka masy. Ustawienie wyżej czy nizej przodu czy tyłu daje inne kąty kół , pochylenia sworznia zwrotnicy,promienia zataczania i inne połozenie tylnego i przedniego RC ,a one razem działają tworząc oś obrotu całego nadwozia (przechyłu). Zmienia sie wtedy  reakcja zawieszenia które mozna odczuc jako mieksze /twardsze,  inna nad/podsterowność , i choćby książke napisać to muszą być testy, bo na razie nie ma programów którymi mozna symulować to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Temat skomplikowany i dopiero w trakcie testów wyjdzie jakie ustawienie będzie optymalne, ale wolałbym zacząć od poprawnych ustawień i przechodzić do lepszych :)

Obecnie u mnie setup zawieszenia to: Bilstein B16, Zestaw Whiteline anty lift kit, rozpórki przód góra, dół, tył, stabilizatory grubsze nieregulowanie Whiteline P i T.

Plan do wymiany to łączniki tył i ich mocowanie na mocniejsze. Może dodatkowo górne mocowania amortyzatorów i śruby do regulacji kąta tył.

Pod to chcę jak najbardziej poprawnie ustawić wysokość, twardość i geometrię. Stąd moje pytanie o podpowiedź osób z większym doświadczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, respect napisał:

Ustawienie wyżej czy nizej przodu czy tyłu daje inne kąty kół

Z tego co zauważyłem mając gwint, to np. kąty pochylenia koła praktycznie się nie zmieniają przy zmianie wysokości :) No i podniesienie tyłu znacząco zwiększa nadsterowność ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PR7EMEK napisał:

kąty pochylenia koła praktycznie się nie zmieniają przy zmianie wysokości

"praktycznie " mamy rozumieć jako "prawie nie" ?

To się zgadza ,czyli zmieniają się choć nieznacznie, bo  za mało zmieniasz wysokość żeby róznice były duże.

(dużo czy mało to takie względne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, respect napisał:

"praktycznie " mamy rozumieć jako "prawie nie" ?

Na tyle mało, że kiedy podnosiłem auto do mniej więcej wysokości serii, z obniżenia o jakieś 45mm, to nie trzeba było nic dłubać przy kątach (pochylenie, kąt wyprzedzenia) - tzn. sprawdziliśmy ustawienia i dalej były takie jak powinny. z tego mój wniosek, że jeśli chce się zmieniać tylko wysokość auta to można to w miarę bezpiecznie robić bez kontrolowania za każdym razem kątów. Wysokość zmieniało się przez wykręcenie/wkręcenie amortyzatora z jego mocowania do zwrotnicy. Co do ustawiania auta, to z tego co się orientuję, to kierowcy/mechanicy mają dużo notatek typu jaka trasa, warunki, opony, itd. i jakie ustawienie było najlepsze... tzn. dużo testowania i po jakimś czasie można mniej więcej przewidzieć co i gdzie będzie się sprawdzało. No, ale do tego to trzeba już mieć sporo umiejętności, czasu i ekipę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jednego zawieszenia kąty będą się róznić niewiele , a dla innego więcej  - chodzi o konstrukcję i wymiary  części. Inaczej moze być dla podwyższania ,inaczej dla obniżania. Amatorsko można coś pokombinować, ale nie trzeba szukać za dużo tych dziesiątych sekundy tylko se pojeździć.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pan Sylwek powiedział żeby nie podnosić tyłu więcej w forku (jest delikatnie niżej niż przód mimo 1cm podkładek, stoi na zawiasie STI), bo tak jest lepszy kąt sworznia zwrotnicy i auto lepiej skręca. Na wiosnę jeszcze mamy się pobawić negatywami, bo na zimę nie ma sensu, a z tyłu śruby z regulacją już założone. Wtedy protestuję porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, ustawiłem o 1cm niżej niż seria (podobno 37 przód, 35 tył).

Do porównań chyba ciężko, ale mogę podać:

W środku dwa kubełki, bez pozostałych elementów wnętrza

dojazdówka i wykładzina bagażnika jest,

połowa zbiornika paliwa,

ALK moim również zmienia sporo, bo wydaje mi się, że również podnosi do góry sanki o ok 2cm.

Pierwsze wrażenie po przejechaniu się na nowym B16 - auto dużo sztywniejsze, wybiera nierówności, ale pozostaje bardzo stabilne, zobaczymy jak na torze.

 

Już po ustawieniu geometrii u Pana Sylwka. Przód negatyw 1.3 stopnia, tył 1.5. Tak wyszlo na standardowych górnych mocowaniach amortyzatorów i na zwyklych śrubach z tylu. Na przyszły sezon zmienie jeszcze górne mocowania z przodu, żeby dobic do 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...