MaciekK Opublikowano 25 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 Witajcie. Zainstalowałem zawieszenie Bilstein B16 PSS9 do STI 2002. Teraz ustawianie geometrii ale najpierw ustawienie wysokości. Chcę tylko trochę niżej od serii. Pytanie następujące: 1. Na jakiej wysokosci ustawione jest seryjne zawieszenie STI, czy mógłby ktoś zmierzyć ile cm jest od piasty do błotnika, lub od ziemi do blotnika? 2. Podobno dobrze ustawić przód wyżej o ok 2cm od tyłu - jaka wasza opinia? 3. Auto robione na tor, wiec będzie ustawiane twardo. Ustawiać rożnie przod i tyl? Pozdrawiam Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Jedno z lepiej prowadzacych sie STI - RB320 mialo tyl wyzej od przodu, tzw. positive rake. Podniesienie tylu wyzej obniza roll center z tylu, dzieki czemu tyl sie mniej kladzie na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 Dziękuję za odpowiedź. Kwestię ustawienia tyłu niżej niż przodu uzgadniałem z Panem Sylwkiem, dla mnie autorytet w sprawie ustawienia geometrii w STI, więc na razie tak spróbujemy, jeżeli okaże się źle, to zmienię. A czy ktoś ma większe doświadczenie jeżeli chodzi o ustawienie twardości przód vs. tył ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 Czesc od zawszd u sylwka ustawiam cale geo zatowno kat pochylenia kola jak i wyprzedzenia swożnia , polecam Zdecydowanie dać przod nieco wyzej to robilem metoda prob o błedow na optymalnym ustawieniu poprawilem czas o sekunde . Auto do bardziej przewidywalne ale to szło wszystko w parze z odpowienio ustawionymi kątami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 W dniu 26.11.2017 o 23:52, uxon napisał: Podniesienie tylu wyzej obniza roll center z tylu, dzieki czemu tyl sie mniej kladzie na boki. Uxon, jeśli podniesiemy tył- precyzyjnie mówiąc wysokością zawieszenia- to roll center się podwyższy,a nie obnizy. . Ale tu chodzi nie o wysokość roll center (RC) ,ale o odległość RC od środka masy .I to ma znaczenie jeśli chodzi o kąt przechyłu samego nadwozia, Wysokośc środka masy resorowanej ( z dość dobra dokładnością) odpowiada za wywrotność auta (krawędź wywrotu to linie po ziemi łączące tylne i przednie koła. ) Te rzeczy są dużo bardziej złożone niz niektórym się wydaje i myślą tylko o obniżeniu auta jako obniżeniu środka masy. Ustawienie wyżej czy nizej przodu czy tyłu daje inne kąty kół , pochylenia sworznia zwrotnicy,promienia zataczania i inne połozenie tylnego i przedniego RC ,a one razem działają tworząc oś obrotu całego nadwozia (przechyłu). Zmienia sie wtedy reakcja zawieszenia które mozna odczuc jako mieksze /twardsze, inna nad/podsterowność , i choćby książke napisać to muszą być testy, bo na razie nie ma programów którymi mozna symulować to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Dokładnie. Temat skomplikowany i dopiero w trakcie testów wyjdzie jakie ustawienie będzie optymalne, ale wolałbym zacząć od poprawnych ustawień i przechodzić do lepszych Obecnie u mnie setup zawieszenia to: Bilstein B16, Zestaw Whiteline anty lift kit, rozpórki przód góra, dół, tył, stabilizatory grubsze nieregulowanie Whiteline P i T. Plan do wymiany to łączniki tył i ich mocowanie na mocniejsze. Może dodatkowo górne mocowania amortyzatorów i śruby do regulacji kąta tył. Pod to chcę jak najbardziej poprawnie ustawić wysokość, twardość i geometrię. Stąd moje pytanie o podpowiedź osób z większym doświadczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 21 godzin temu, respect napisał: Ustawienie wyżej czy nizej przodu czy tyłu daje inne kąty kół Z tego co zauważyłem mając gwint, to np. kąty pochylenia koła praktycznie się nie zmieniają przy zmianie wysokości No i podniesienie tyłu znacząco zwiększa nadsterowność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 4 godziny temu, PR7EMEK napisał: kąty pochylenia koła praktycznie się nie zmieniają przy zmianie wysokości "praktycznie " mamy rozumieć jako "prawie nie" ? To się zgadza ,czyli zmieniają się choć nieznacznie, bo za mało zmieniasz wysokość żeby róznice były duże. (dużo czy mało to takie względne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 34 minuty temu, respect napisał: "praktycznie " mamy rozumieć jako "prawie nie" ? Na tyle mało, że kiedy podnosiłem auto do mniej więcej wysokości serii, z obniżenia o jakieś 45mm, to nie trzeba było nic dłubać przy kątach (pochylenie, kąt wyprzedzenia) - tzn. sprawdziliśmy ustawienia i dalej były takie jak powinny. z tego mój wniosek, że jeśli chce się zmieniać tylko wysokość auta to można to w miarę bezpiecznie robić bez kontrolowania za każdym razem kątów. Wysokość zmieniało się przez wykręcenie/wkręcenie amortyzatora z jego mocowania do zwrotnicy. Co do ustawiania auta, to z tego co się orientuję, to kierowcy/mechanicy mają dużo notatek typu jaka trasa, warunki, opony, itd. i jakie ustawienie było najlepsze... tzn. dużo testowania i po jakimś czasie można mniej więcej przewidzieć co i gdzie będzie się sprawdzało. No, ale do tego to trzeba już mieć sporo umiejętności, czasu i ekipę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 Dla jednego zawieszenia kąty będą się róznić niewiele , a dla innego więcej - chodzi o konstrukcję i wymiary części. Inaczej moze być dla podwyższania ,inaczej dla obniżania. Amatorsko można coś pokombinować, ale nie trzeba szukać za dużo tych dziesiątych sekundy tylko se pojeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Też uważam, że Sylwek doskonale wie co robi. Ja zmiany i próby to tylko do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Mi pan Sylwek powiedział żeby nie podnosić tyłu więcej w forku (jest delikatnie niżej niż przód mimo 1cm podkładek, stoi na zawiasie STI), bo tak jest lepszy kąt sworznia zwrotnicy i auto lepiej skręca. Na wiosnę jeszcze mamy się pobawić negatywami, bo na zimę nie ma sensu, a z tyłu śruby z regulacją już założone. Wtedy protestuję porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Jak pamiętam ze zdjęć do Imprezy A-grupowe miały często wyżej przód niż tył.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Witajcie. Zawias został ustawiony przód 36cm od piasty do błotnika, tył 34 cm. Zdam relacje po ustawieniu geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 1 godzinę temu, MaciekK napisał: Zawias został ustawiony przód 36cm od piasty do błotnika, tył 34 cm. Zbiornik paliwa pełny? Dojazdówka? Bo jak ktoś by chciał porównywać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Przemek, ustawiłem o 1cm niżej niż seria (podobno 37 przód, 35 tył). Do porównań chyba ciężko, ale mogę podać: W środku dwa kubełki, bez pozostałych elementów wnętrza dojazdówka i wykładzina bagażnika jest, połowa zbiornika paliwa, ALK moim również zmienia sporo, bo wydaje mi się, że również podnosi do góry sanki o ok 2cm. Pierwsze wrażenie po przejechaniu się na nowym B16 - auto dużo sztywniejsze, wybiera nierówności, ale pozostaje bardzo stabilne, zobaczymy jak na torze. Już po ustawieniu geometrii u Pana Sylwka. Przód negatyw 1.3 stopnia, tył 1.5. Tak wyszlo na standardowych górnych mocowaniach amortyzatorów i na zwyklych śrubach z tylu. Na przyszły sezon zmienie jeszcze górne mocowania z przodu, żeby dobic do 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się