Skocz do zawartości

turbo diesel vs. turbo benzyna


Ninja

Rekomendowane odpowiedzi

Spieram sie (sam nie wiem po co) na innym forum moto o osiągi silnikow i wogole autek z silnikami TDi i Turbo beznyna. Oba w tej samej pojemnosci 2 litry.Oba w serii.

Wg mnie nie ma co wogole porownywać bo to zupelnie inna bajka. Ale panowie sie uparli ze diesel da rade.

Porownalem auta audi A3 2,0 TDi(140KM) do subaru Legacy T.

Wg mnie spokojne subaru mu odejdzie pomimo ze audi jako ze to diesel ma wiekszy moment obr. Jednakze w wąskim zakresie obrotów.

 

Najlepsze jest to:

czy przy 200 km/h

nadal jesteś z przodu?

i:

No właśnie i tu zaczyna się diesel.

 

Ja odpisuje:

Ciągne do 240. Ale nie przesadzaj ze diesel 2 litrowy wciagnalby przy 200 na godzine 2 litrowe turbo w benzynie...Troche niepowaznie gadasz. Obroty przy takiej predkosci juz wysokie i zaczyna sie moc maxymalna ktora jest znacznie wyzsza dla benzyniaka. Ja wiem ze do przyspieszania to liczy sie moment ale ten w dieslu jest znacznie nizej osiagany a przy wyzszych predkosciach lokomotywa poprostu juz wyje i klekocze i chocby sie nie wiem jak starał to nie połknie benzyny. Chyba ze bedzie mial ze 4 litry pojemnosci. Ale porownujemy silniki 2,0 T i 2,0 TDi. W dieslu moment masz dostepny w bardzo wąskim przedzialem obrotow , w benzynie masz bardziej plaska charakterystyke w porownaniu do diesla. Wiec z pełna swiadomoscia powiem ze : Tak nadal jestem z przodu. Powiem wiecej. Juz mnie nie widać podczas gdy kierownik audi osiągnie dopiero 200km/h.

 

do tego:

 

2 litrowy turbo diesel z trudem osiagnie te 200.

Masz zobacz sobie dane techniczne takiego 140 konnego audi i zobacz jego V-max.

http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 8&typ=1277

On juz sie poci przy takiej predkosci! Przy czym benzynowe turbo idzie do conajmniej 230-240! Wiec gdzie sie zaczyna diesel?!

A tu dane uturbionej benzyny i to jeszcze silnika 1,8 w dodatku czyli pojemnosci mniejszej niz diesla do ktorego porownujemy.Zobacz sobie zakres obrotow momentu maxymalnego!!!

http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 448&typ=33

Masz przykladowo dane subaru 2 litrowego z turbo (WRX bo Legacy T nie znalazlem):

http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... 5&typ=1841

To juz kopanie leżącego. Jak mowilem nie ma co porownywac...

 

 

Co na ten temat sądzicie? no jak dla mnie to dyskusja chyba zbedna jest.

Bo jesli postawic diesla vs. beznyne to turbognojek musialby miec wieksza pojemnosc raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam golfa v 2.0 turbo diesla 140 km i mam Subaru ( w co niektórzy nie wierzą :)) i golf nie daję rady, bynajmniej do WRX 2004 i myślę, że do mojego GT też nie choć się z żoną nie ścigałem :mrgreen: tylko jest ten problem, że mój golf ma duzio wyposażenia przez co jest prawdopodobnie zamulony bardziej i 225/45/17 co tez może zabierać i 4motion (nie wiem czy ma znaczenie). WRX poradził sobie bez najmniejszego problemu.

 

Aczkolwiek kiedyś jeszcze moim ścigałem się z Audi tez chyba 140 km i miałem problemy ale prawdopodobnie jakiś zchipowany był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skromnym zdaniem bylego posiadacza skody octavii (:) ) z silnikiem 2.0 tdi zchipowanej na 175KM i 386Nm moge pelna odpowiedzialnoscia za swoje slowa powiedziec ze powyzej 200km/h to byl dramat a nie jazda - co prawda dalo sie rozpedzic do 225 (wg GPS) ale raczej bym tego nie nazywal frajda tylko proba cierpliwosci.

Sila autosugesti niektorych posiadaczy diesli jest powalajaca.

w zestawieniu z 2litrowym turbo benzynowym w vw golfie mozna powiedziec ze tamten robil wiatrak z dyszla - zwlaszcza powyzej 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę podać jako przykład moje poprzednio autko - fabia rs, po drobnych modach miało 190KM. Osiągi: 0-100 ~6,5s 1/4: 14.58s (zmierzone Tag-Heurem). Bez większych problemów dochodziła do końca swojego szóstego biegu, czyli ~240 km/h. Kilka razy udało mi się wklepać na 1/4 WRXom :mrgreen:

 

Jak widać, dyszel też potrafi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij ze mowa tu o seryjnych autach 2,0 TDi i 2,0 turbo PB.Spojrz na moj pierwszy post.

WRX po modach skopałby na przyklad Tobie zada w tej Fabii wiec nie ma co porownywac skoro porownales dłubaną RS do serii WRX.

 

P.S.

fabia rs, po drobnych modach miało 190KM.

Po drobnych modach??? W serii ma 130KM. 60KM przyrostu mocy to wg Ciebie drobne mody? :mrgreen: LOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60KM przyrostu mocy to wg Ciebie drobne mody?

Powazne modyfikacje rozpoczynaja sie od naklejenia napisu "turbo" na tylnej klapie, a jesli na szybie widnieje niedaj Boze PIONEER to ja wymiekam i nawet nie podchodze do tematu scigania sie z kims takim. :mrgreen:

 

A powazniej, to mialem mazde 1.8 V6 bylo w niej cos pod 150KM i jak typowy japonczyk w dodatku V6 moment pojawial mi sie w okolicach 4300obrotow. Bylem bardzo niemile zaskoczony w trasie jak przyczepil mi sie do zderzaka Ford Mondeo, po jakims czasie mnie lyknal i ukazal mi sie znaczek Turbo Disel. :shock: Kopcil niemilosiernie, ale jechal naprawde porzadnie, zastanawiam sie do dzis czy byla to seria czy jakies dzikie czip-tunningowe czaramadziejstwo, ale jechal naprawde okrotnie w zasadzie kazdym przedziale predkosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij ze mowa tu o seryjnych autach 2,0 TDi i 2,0 turbo PB.Spojrz na moj pierwszy post.

WRX po modach skopałby na przyklad Tobie zada w tej Fabii wiec nie ma co porownywac skoro porownales dłubaną RS do serii WRX.

 

W przypadku seryjnych aut to porównanie nie ma sensu, bo tdi w serii mają mało mocy :)

 

P.S.
fabia rs, po drobnych modach miało 190KM.

Po drobnych modach??? W serii ma 130KM. 60KM przyrostu mocy to wg Ciebie drobne mody? :mrgreen: LOL

 

Drobne, jeśli wziąć pod uwagę ich koszt :mrgreen: Mody: zmiania turbosprężarki, FMIC i nowy soft. Koszt mniej więcej taki, jak komplet klocków i tarcz na przód do STI :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie turbo - to w STi się prawie 70 km uzyskuje.

 

To jeszcze zależy jakie turbo do STI :mrgreen:

 

Tamta zmiana była "lajtowa" - przeszczep turbosprężarki z Leona ARL, czyli 150PD, dzięki czemu koszt był mały :smile:

 

Wracając do meritum wątku: na dzień dzisiejszy oczywiste jest, że turbodiesel jest jeszcze daleko za turbobenzyną - pod względem osiąganej mocy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim Accordem przy przebiegu okolo 40 kkm w chorwacji na pustej autostradzie, bez wiatrów, nie z gorki, z 4 osobami na pokładzie, wlączonej klimie leciałem max. 215 km/h. Motor 2.2 140 KM 340 Nm bez przerobek. W porównaniu z Forysiem Accord lepiej się zbiera. We Forku prędkości max. nie testowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam golfa v 2.0 turbo diesla 140 km i mam Subaru ( w co niektórzy nie wierzą :)) i golf nie daję rady, bynajmniej do WRX 2004 i myślę, że do mojego GT też nie choć się z żoną nie ścigałem :mrgreen: tylko jest ten problem, że mój golf ma duzio wyposażenia przez co jest prawdopodobnie zamulony bardziej i 225/45/17 co tez może zabierać i 4motion (nie wiem czy ma znaczenie). WRX poradził sobie bez najmniejszego problemu.

 

Aczkolwiek kiedyś jeszcze moim ścigałem się z Audi tez chyba 140 km i miałem problemy ale prawdopodobnie jakiś zchipowany był.

 

 

Leszek, a propo golfa, wczoraj miałem fajne zdarzenie na drodze, ustawilem sie na światłach za golfem V (nie wiem jaki silnik) ale mial na klapie 4motion, wiec pomyslalem ze przynajmniej ruszy porzadnie spod swiatel - no i ruszyla baaaaardzo fajna kierowniczka, i sprawdzala tego golfa okrutnie, nawet musialem sie troche postarac i wcisnac ten pedal pod noga jak mnie pierwsze zdziwienie odeszlo; generalnie to wygladalo na bardzo fajna wersje golfa ale w wrx mialem jeszcze bardzo duzo w zakresie obrotow na kazdym biegu w momencie jak kierowniczka zmieniala biegi (ciekawe moze masz gdziesz dane techniczne tego golfa albo posiadajac 4motion wiesz jak toto sie zachowuje ?)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzień dzisiejszy oczywiste jest, że turbodiesel jest jeszcze daleko za turbobenzyną - pod względem osiąganej mocy

 

 

I tak pozostanie dopóki turbo-diesel nie będzie na inne paliwo.

 

gdyby producenci aut przestali unowocześniać benzyniaki a skupili się nad dyszlami, to kto wie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję sprawdzić moją Turbo Babcię z Fabią RS. Moja staruszka to totalna seria i chłopaczek z Fabii nnie miał NAJMNIEJSZYCH szans. Objeżdżałem go jak chciałem.

 

YRK,

Nie wiem jak w fabii ale w mondeo żony to na samej zmianie biegów tracę na przyśpieszeniu. Pierwsze cztery biegi są tak krótkie, że 100 na trójce to ukazuję się gdzieś przy 4000 obrotów kiedy już praktycznie przestaje jechać.

 

, i mój stary Accord z silnikiem 2.0 135KM (około 9 sek do 100km/h) robił co chciał z Octavia tak samo było z Mondeo 2.0 TDCI 130KM.

 

Na przyśpieszeniu od 0-100 to się zgodzę ale już w ruchu??? Tu miałbym wątpliwości. Jak ktoś dysponuje takim benzyniakiem 2.0 to z chęcią wezmę mondeo do testów i się wtedy okaże. Czekam na propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję sprawdzić moją Turbo Babcię z Fabią RS. Moja staruszka to totalna seria i chłopaczek z Fabii nnie miał NAJMNIEJSZYCH szans. Objeżdżałem go jak chciałem.

 

Jeśli ta fabia była seryjna (około 130KM) to chyba nic dziwnego, że dostawała baty od SI GT? :wink:

Zresztą nawet po zmianie softu na 160KM nie miałaby zbyt duzych szans...

 

YRK,

Nie wiem jak w fabii ale w mondeo żony to na samej zmianie biegów tracę na przyśpieszeniu. Pierwsze cztery biegi są tak krótkie, że 100 na trójce to ukazuję się gdzieś przy 4000 obrotów kiedy już praktycznie przestaje jechać.

 

Skrzynia była 6-cio biegowa, więc biegi raczej krótkie... ale tak naprawdę uciążliwa była tylko zbyt krótka jedynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KWIATEK, ja sprawdzałem takie Mondeo z Accordem 2.0. Tym najnowszym. Bez szans.

 

1.To w końcu 155KM w nowym

2.Od 0-100 tak a jak z elastycznością?

3.Wcześniej była mowa o 135 konnym.

 

Nowego Accorda robię swoim starym.

Nie uznaje testów na elastyczność, od tego jest skrzynia biegów żeby zredukować bieg.

Przy wyprzedaniu np. tira redukuje do 3 biegu i rura, wszelakie TDI z ich elastycznością na 4-5 biegu nie mają szans, się utrzymać.

Trzeba pamiętać, że sam silnik nie jeździ ważne jest też przełożenie główne oraz skrzynia biegów, diesle dużo tracą po przez zestopniowanie biegów.

Mam jeszcze Civica 1.6 160KM (niedługo będzie 220KM :grin: ), tu dopiero jest zabawa z TDI, TDCI, DCi itp. :mrgreen:

 

 

P.S. Tak przyznaje się bez bicia nie lubię Diesla, nie ma jak benzyna z jej zakresem obrotów i mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyprzedaniu np. tira redukuje do 3 biegu i rura, wszelakie TDI z ich elastycznością na 4-5 biegu nie mają szans, się utrzymać.

 

Trzeba pamiętać, że sam silnik nie jeździ ważne jest też przełożenie główne oraz skrzynia biegów, diesle dużo tracą po przez zestopniowanie biegów.

 

Mam jeszcze Civica 1.6 160KM (niedługo będzie 220KM :grin: ), tu dopiero jest zabawa z TDI, TDCI, DCi itp. :mrgreen:

 

P.S. Tak przyznaje się bez bicia nie lubię Diesla, nie ma jak benzyna z jej zakresem obrotów i mocą.

 

1. myślę że mógłbyś się zdziwić co się dzieje na 4 biegu w takiej przykładowej fabii rs 190KM... elastyczność po prostu zabija.

 

2. Chyba niepotrzebnie generalizujesz... 6-cio biegowa skrzynia jaką miałem, miała rewelacyjnie dobrane przełożenia (poza pierwszym, za krótkim biegiem).

 

3. I vice-versa... ja w swoim TDI też uwielbiałem zabawy z Civikami 160KM... z seryjnymi type'R-ami też było fajnie :mrgreen:

 

4. Myślę, że powinieneś trochę pojeździć mocniejszymi TDI... być może wtedy zdobyłbyś się na nieco obiektywniejsze opinie :grin:

 

pozdrawia fan mocnych benzyniaków i mocnych tdi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...