Jump to content

Forester 2.5XT SG 2006 AT.


jkar

Recommended Posts

Pacjent jak w temacie. Dzisiaj był w ASO na wymianie oleju w ASB i dyfrach. Z tego co mi wiadomo, mam z tyłu szperę, Poinformowałem o tym mechanika przed wymiana oleju. Na koniec dowiedziałem się, że został tam wlany olej Eneos 75w90 GL-5. Wyraziłem swoje wątpliwości co do tego oleju, gdyż nie posiada on dodatku do szpery. Mechanik powiedział, że sprawdzał i taki ma być według specjalizacji. Wymieniać go na olej z dodatkiem do LSD czy nie ma takiej potrzeby? Jaką on ma szperę? Torsen czy płytki lsd?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, gorion napisał:

Zwykły 75w90  załatwia sprawę - u mnie w ASO tez to nalali.

 

Dzięki za info.

Już byłem gotów jutro zlewać go ;)

 

Edited by jkar
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, jkar napisał:

 

Dzięki za info.

Już byłem gotów jutro zlewać go ;)

 

Nie ma takiej potrzeby , mechanik miał rację :) olej LS wlewa sie tam gdzie są płytki , lub centralny mechanizm z DCCD .

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, gorion napisał:

A tam nie ma zwykłego mechanizmu różnicowego? I co jest tą "szperą" w przypadku automatu?

Podnieś samochód i masz na lewej części dyfra naklejkę z typem modelu , po tym kodzie powiem Ci co masz ale z reguły to mechanizm tzw. helikalny

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, gorion napisał:

patrząc na logi to wydaje mi się że nie mam wiskozy

że co ?

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, gorion napisał:

Czyli chodzi o zwykły mechanizm roznicowy tak jak pisałem? Gdzie zatem wystepuje wisko?

napewno nie po logach :)

Link to comment
Share on other sites

Ja w to kiedyś wnikałem, ale zapomniałem. Zresztą jest gdzieś osobny temat o napędach. Z tego co pamiętam wszystkie 2.5xt polift mają VTD, cokolwiek to oznacza ;)

Link to comment
Share on other sites

Coś musi tam być skoro na podnośniku kręcąc jednym kołem, drugie obraca się w tym samym kierunku.

 

W dniu 6.10.2017 o 21:56, carfit napisał:

z pewnością :)

 

Da się sprawdzić po numerze VIN co mam za dyfer? Sam już nie wiem teraz. Jak jest rozwiązany ten napęd? Tak jak pisałem. Kręce jednym kołem to drugie obraca się w tym samym kierunku. Czy to szpera z płytkami lsd czy coś innego?

Edited by jkar
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jkar napisał:

Coś musi tam być skoro na podnośniku kręcąc jednym kołem, drugie obraca się w tym samym kierunku.

 

 

Da się sprawdzić po numerze VIN co mam za dyfer? Sam już nie wiem teraz. Jak jest rozwiązany ten napęd? Tak jak pisałem. Kręce jednym kołem to drugie obraca się w tym samym kierunku. Czy to szpera z płytkami lsd czy coś innego?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...