Skocz do zawartości

GW - test Subaru 3,0 Outback


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie, ciekaw jestem zdania posiadajacych automaty (także w foresterze) na krytykę owych. Sam dumam czy "AT or MT", dumam także 'Forester XY czy Legacy 2.5 - chyba sedan", więc informacj ao skrzyni byłaby mi pomocna ....

 

Nie wiem jak nowy Outback, ale starym fajnie się jeździło po rozdrożach, szkoda, że nic na ten temat nie napisali. A co dow yglądu, to outback mi się nie podoba, sedan za to baaardzo. Ah, a propos - Dyrekcji, czy wspomniany spec B będzie w zauważalnej przyszłości w Polsce?

 

V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja zona ma Outbacka z AT. Musze przyznac, ze silnik i skrzynia to najslabsze elementy tego auta (no i waga). Skrzynia jest raczej leniwa i nie reaguje zbyt szybko na wcisniecie gazu (czesto nie reaguje wcale) a silnik jest po prostu zbyt slaby przy niskich obrotach. Zazanaczam, ze sa to moje osobiste opinie a auto jest w wersji USA.

Jakbym kupowal teraz to bym wzial Legacy wagon z 2.5 turbo lub Forestera Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm takie moje uwagi do tekstu:

 

1) ogolnie bardzo ladnie napisany, fajny styl

2) kierownica, a dokladniej jej regulacja - owszem, to jest wada

3) fotele - za male? dla niektorych moze tak, zalezy od du**. Szkoda tylko, ze nie wspomnial o tym, ze anwet fotel pasazera jest regulowany elektrycznie

4) skrzynia - wolna? tak sie wydaje, jak sie tylko slucha. przy zmianie biegow Outback jednak prawie nie traci predkosci (jechalem nieraz jako pasazer).

5) powoli przyspiesza? 8 sekund to nie tak powoli! A odczucie takie moze byc, bo przyspiesza "rowniej" od innych samochodow, nie ma zadnych skokow ani niczego. Prawda jest, ze na swiatlach zostawia sie w tyle zdecydowana wiekszosc samochodow.

6) ten czlowiek chce dac do luksusowego krazownika szos skrzynie z Imprezy? Wydaje mi sie jednak, ze majac rozne modele samochodow chce sie dotrzec do klientow o roznych preferencjach. jedni wybiora Impreze z racji na dziki charakter, drudzy Forestera ze wzgledu na praktycznosc, a inni Outbacka badz Legacy ze wzgledu na wygode. Wydaje mi sie, ze niepotrzebna im szesciostopniowa manualna skrzynia i diabelskie przyspieszenie :roll: A Outback nie bedzie jako spec. B raczej, jesli to w ogole wprowadza

7) dlaczego Pan Redaktor chce sie, za przeproszeniem, pie*rzyc z Outbackiem? :lol: :lol:

 

Ladny artykul, coraz bardziej podobaja mi sie WO :)

 

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Czytałem artykuł - b.ładny. Czy ilość biegów w postaci 5 można krytykować ? Oczywiście, że można. W końcu Audi (Multitronic), Nissan (CVT) czy Fiat mają nieskończoną ilość biegów :wink: Ale na serio - bardziej bezpośrednia konkurencja (Audi Allroad, Volvo Cross-Country) oferuje automaty 5-biegowe. Podobnie BMW X3.

Czy wolno zmienia biegi - w moim odczuciu nie (ale ja często jeżdżę automatami :wink: ).

Jeżeli spojrzymy na porównanie z konkurencją, to przyspieszenie 0-100 km/godz wygląda nasytepująco:

Audi Allroad 2,7T (250 KM, 5AT) - 8,4 (Auto Bild)

Volvo Cross Country*(200 KM, 5AT) - 10,3 (Auta terenowe)

Outback 3.0 (245 KM, 5AT) - 7,9 (oficjalne dane: 8,4)

A więc nie jest tak źle :)

 

Co do zużycia paliwa - istotnie był "ostro" jeżdżony :wink:

No ale cóż - widocznie (pomimo automatu !) do takiego właśnie stylu jazdy przekonuje :wink:

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej bezpośrednia konkurencja (Audi Allroad, Volvo Cross-Country) oferuje automaty 5-biegowe. Podobnie BMW X3.

 

No właśnie jak to jest, kiedyś o to pytałem ale jakoś nikt nie miał pewności a teraz jest szansa zapytać się Dyrekcji. Subaru Legacy porównuje się do samochodów takich jak Audi A4 lub BMW 3 a Subaru Legacy Outback do Audi Allroad, które bazuje na A6 i do Cross-Country wiadomo Volvo v70 z nie pomalowanymi zderzakami, czyli samochodów o klase wyższych od Legacy. Czy to jest dobre porównanie??

 

Pozdrawiam AdamK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Trudno jest mówić o obiektywnym sposobie porównywania samochodów.

Legacy jest czasem porównywane z BMW3, Audi A4 czy Mercedesem C (od których jest zdecydowanie większy).

Czasem jednak tez z BMW5, Audi A6 czy Mercedesem E (od których jest zdecydowanie mniejszy !).

Podobnie politykę "innych wymiarów" prowadzi np. Volvo - przykład: S60 jest przez Volvo pozycjonowane jako konkurent dla BMW3 itd, choć jest od nich zdecydowanie większe.

Czy też np. Opel pozycjonuje Vectrę w segmencie D - w ersji kombi auto jest wielkością absolutnie porównywalne z segmentem E !

Myślę, że w przypadku Outbacka rolę odgrywa tak wielkość, jak i dostępne silniki etc.

Jest prawdą, że wprowadzenie na rynek pierwszego Volvo Cross Country zostało ogólnie skomentowane przez prasę: "Outback nie jest już sam" :wink:

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... najciekawsza rzecza jaka wyczytalem z tego testu jest fakt ze outbackiem mozna jechac 100 km/h na wstecznym :shock: :shock: próbowala kiedys Dyrekcja :?: :?: :D pamietam, ze ktores lamborghini (chyba murcielago) tyle tez jezdzi do tylu i autor artykulu o tymze aucie byl pod wrazeniem tego wyczynu :roll: .........

 

pozdr. mk.si

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...