Jump to content

GW - test Subaru 3,0 Outback


pumex1

Recommended Posts

no własnie, ciekaw jestem zdania posiadajacych automaty (także w foresterze) na krytykę owych. Sam dumam czy "AT or MT", dumam także 'Forester XY czy Legacy 2.5 - chyba sedan", więc informacj ao skrzyni byłaby mi pomocna ....

 

Nie wiem jak nowy Outback, ale starym fajnie się jeździło po rozdrożach, szkoda, że nic na ten temat nie napisali. A co dow yglądu, to outback mi się nie podoba, sedan za to baaardzo. Ah, a propos - Dyrekcji, czy wspomniany spec B będzie w zauważalnej przyszłości w Polsce?

 

V.

Link to comment
Share on other sites

Moja zona ma Outbacka z AT. Musze przyznac, ze silnik i skrzynia to najslabsze elementy tego auta (no i waga). Skrzynia jest raczej leniwa i nie reaguje zbyt szybko na wcisniecie gazu (czesto nie reaguje wcale) a silnik jest po prostu zbyt slaby przy niskich obrotach. Zazanaczam, ze sa to moje osobiste opinie a auto jest w wersji USA.

Jakbym kupowal teraz to bym wzial Legacy wagon z 2.5 turbo lub Forestera Turbo.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm takie moje uwagi do tekstu:

 

1) ogolnie bardzo ladnie napisany, fajny styl

2) kierownica, a dokladniej jej regulacja - owszem, to jest wada

3) fotele - za male? dla niektorych moze tak, zalezy od du**. Szkoda tylko, ze nie wspomnial o tym, ze anwet fotel pasazera jest regulowany elektrycznie

4) skrzynia - wolna? tak sie wydaje, jak sie tylko slucha. przy zmianie biegow Outback jednak prawie nie traci predkosci (jechalem nieraz jako pasazer).

5) powoli przyspiesza? 8 sekund to nie tak powoli! A odczucie takie moze byc, bo przyspiesza "rowniej" od innych samochodow, nie ma zadnych skokow ani niczego. Prawda jest, ze na swiatlach zostawia sie w tyle zdecydowana wiekszosc samochodow.

6) ten czlowiek chce dac do luksusowego krazownika szos skrzynie z Imprezy? Wydaje mi sie jednak, ze majac rozne modele samochodow chce sie dotrzec do klientow o roznych preferencjach. jedni wybiora Impreze z racji na dziki charakter, drudzy Forestera ze wzgledu na praktycznosc, a inni Outbacka badz Legacy ze wzgledu na wygode. Wydaje mi sie, ze niepotrzebna im szesciostopniowa manualna skrzynia i diabelskie przyspieszenie :roll: A Outback nie bedzie jako spec. B raczej, jesli to w ogole wprowadza

7) dlaczego Pan Redaktor chce sie, za przeproszeniem, pie*rzyc z Outbackiem? :lol: :lol:

 

Ladny artykul, coraz bardziej podobaja mi sie WO :)

 

TJ

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Czytałem artykuł - b.ładny. Czy ilość biegów w postaci 5 można krytykować ? Oczywiście, że można. W końcu Audi (Multitronic), Nissan (CVT) czy Fiat mają nieskończoną ilość biegów :wink: Ale na serio - bardziej bezpośrednia konkurencja (Audi Allroad, Volvo Cross-Country) oferuje automaty 5-biegowe. Podobnie BMW X3.

Czy wolno zmienia biegi - w moim odczuciu nie (ale ja często jeżdżę automatami :wink: ).

Jeżeli spojrzymy na porównanie z konkurencją, to przyspieszenie 0-100 km/godz wygląda nasytepująco:

Audi Allroad 2,7T (250 KM, 5AT) - 8,4 (Auto Bild)

Volvo Cross Country*(200 KM, 5AT) - 10,3 (Auta terenowe)

Outback 3.0 (245 KM, 5AT) - 7,9 (oficjalne dane: 8,4)

A więc nie jest tak źle :)

 

Co do zużycia paliwa - istotnie był "ostro" jeżdżony :wink:

No ale cóż - widocznie (pomimo automatu !) do takiego właśnie stylu jazdy przekonuje :wink:

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

bardziej bezpośrednia konkurencja (Audi Allroad, Volvo Cross-Country) oferuje automaty 5-biegowe. Podobnie BMW X3.

 

No właśnie jak to jest, kiedyś o to pytałem ale jakoś nikt nie miał pewności a teraz jest szansa zapytać się Dyrekcji. Subaru Legacy porównuje się do samochodów takich jak Audi A4 lub BMW 3 a Subaru Legacy Outback do Audi Allroad, które bazuje na A6 i do Cross-Country wiadomo Volvo v70 z nie pomalowanymi zderzakami, czyli samochodów o klase wyższych od Legacy. Czy to jest dobre porównanie??

 

Pozdrawiam AdamK.

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Trudno jest mówić o obiektywnym sposobie porównywania samochodów.

Legacy jest czasem porównywane z BMW3, Audi A4 czy Mercedesem C (od których jest zdecydowanie większy).

Czasem jednak tez z BMW5, Audi A6 czy Mercedesem E (od których jest zdecydowanie mniejszy !).

Podobnie politykę "innych wymiarów" prowadzi np. Volvo - przykład: S60 jest przez Volvo pozycjonowane jako konkurent dla BMW3 itd, choć jest od nich zdecydowanie większe.

Czy też np. Opel pozycjonuje Vectrę w segmencie D - w ersji kombi auto jest wielkością absolutnie porównywalne z segmentem E !

Myślę, że w przypadku Outbacka rolę odgrywa tak wielkość, jak i dostępne silniki etc.

Jest prawdą, że wprowadzenie na rynek pierwszego Volvo Cross Country zostało ogólnie skomentowane przez prasę: "Outback nie jest już sam" :wink:

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

.... najciekawsza rzecza jaka wyczytalem z tego testu jest fakt ze outbackiem mozna jechac 100 km/h na wstecznym :shock: :shock: próbowala kiedys Dyrekcja :?: :?: :D pamietam, ze ktores lamborghini (chyba murcielago) tyle tez jezdzi do tylu i autor artykulu o tymze aucie byl pod wrazeniem tego wyczynu :roll: .........

 

pozdr. mk.si

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...