Skocz do zawartości

Forester S-Turbo 1998


Fala

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie na długo ze mną zostanie - lubię go, pomimo kilku wad - za zalety i niepowtarzalny styl :)

Dwa lata temu sprzedałem OBKa z 2014r (Apacz galeria), bo potrzebna była kasa na mieszkanie.

Postanowiłem zastąpić go też subarakiem ale takim tańszym (kto wszakże wie, czy ze względu na prostotę budowy zbliżoną do cepa - nie lepszym...).

Do rzeczy: trafił się w CH taki, z uszkodzonymi drzwiami kierowcy:

 

 

819102542_2_Big.jpg

819102542_3_Big.jpg

819102542_4_Big.jpg

819102542_5_Big.jpg

819102542_6_Big.jpg

819102542_7_Big.jpg

819102542_8_Big.jpg

819102542_9_Big.jpg

819102542_10_Big.jpg

819102542_Big.jpg

Na dzień dobry okazało się, że naprawa to nie tylko drzwi (kupiłem używaną skorupę za 50PLN - poważnie!), malowanie, przekładka bebechów, regulacja szyby - a potem próg, nadkola tył, malowanie full - mniut malyna sie zrobił :D

Potem - mechanika: uszczelnienie silnika/dekli/simmeringi/cieknący płyn wspomagania.

Turbo zdrowe. PLUS

Skrzynia zdrowa. PLUS

Wydech zdrowy. PLUS

Jak do nieautoryzowanego Grześka pojechałem (Wwa - kto zna, wie kto) - pierwsze pytanie brzmiało: myłeś silnik?

Nie. Takie samochody ze Szwajcarii przyjeżdżają.

Żadnych chlorków - NaCl tylko w zupie, CaCl... No wiecie... TAM :D

Wymiana amorów i sprężyn, 3 łożysk, hamulców, rozrządu i i i

...i mam chyba jednego z Forków SF pierwszej generacji w najlepszym stanie.

Zero rdzy, cisza, power.

Szukam kolejnych fot :)


 

GOPR0513.JPG

WP_20160524_13_13_07_Pro.jpg

WP_20160621_21_50_05_Pro.jpg

WP_20160427_22_58_48_Pro.jpg

 

 

 

Przyjechał na stalówkach zardzewiałych, amory ciekły, w kabinie śmierdziało płynem wspomagania - który leciał gdzieś na blok. Myślałem - masakra :D



Jak juz wszystko banglało - pojechałem na tłumaczenie do Wisły - akurat Renault Polska wprowadzało chyba Kadjara (?... Nie pamiętam, za dużo tłumaczeń :D)

No a że mam tam działkę bliżej Brennej, to postanowiłem zobaczyć, czy na pewno tam jeszcze jest. W drodze powrotnej (w dół znaczy się) zobaczyłem 2 Patrole i jednego LC, więc zjechałem na pole (jako jadący z góry) żeby dać im przejazd. No i trafiłem w trawie centralnie miską skrzyni biegów w pieńńńńń. Duży, niski, solidny. Od tej pory tylko bieg 2 i 3... Uszkodzona elektronika i ssak (p. kaseta...)

 

kaseta elektrozawory.jpg

Po 3 tygodniach znalazłem, naprawiłem w warsztacie 70km na północ od Wwy - hula!

 

 

Do pełni szczęścia - założyłem po raz pierwszy w życiu LPG. W 12.2016. Już jestem na zero, po ok. 10.000km. Jeśli silnik będzie sie nadal lubił z LPG tak, jak dotychczas - cool! :)

 

Jedyne, co mi się nie podoba to magiel - coś w okolicach wozu drabiniastego. Ile ja się muszę nakręcić kierownicą, żeby skręcić tam gdzie chcę :D

Myślę, czy nie przełożyć magla z GTka, a do GT wstawić coś krótszego...

Kontrowanie np. na śniegu wymaga tzw. bardzo szybkich rączek :D

 

...no i aktualny, obiecujący, a jednak stale rosnący przebieg w wysokości = 195200km

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kupię używaną skrzynię "nawszelkiwypadek" ;)

Poza tym - już dopieszczony on ci jest :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla podtrzymania hype'u :D

WP_20170805_17_51_45_Pro.jpg

WP_20170805_17_55_34_Pro.jpg

 

PS: kupiona skrzynia z przebiegiem ok. 115.000km - niebawem montaż. Będzie w zasadzie nowy samochód :)

...protoplasta :)

https://www.youtube.com/watch?v=DgMi_6lIZOk

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎10‎.‎06‎.‎2017 o 23:07, Fala napisał:

Pewnie na długo ze mną zostanie

...chyba tylko gietek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dba to w zasadzie nie do zajeżdżenia jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniona dzisiaj skrzynia automatyczna na taką, co miała 80t.mil przebiegu. 
Reaguje chyżo, przyspiesza górą też lepiej. 

Za niecałe 3 tyg. - ok. 2200km autostradą, potem trochę po górach, potem 2200 z powrotem. Będzie test drive ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 Spotkanie z zachodem słońca ;)

 

 

WP_20171007_18_56_23_Pro_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Niezbyt ostre - ale wystarczy aby zadać sobie pytanie: czy to normalna korelacja V vs. rpm?...

WP_20171231_14_32_00_Rich.jpg

 

 

Obecny przebieg: 211112 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pablonas napisał:

Jaki masz numer skrzyni? I ile masz rpm przy 100 km/h? Porównam ze swoim s-turbo 99.

TZ1A3ZN2AA

...zaczynam się zastanawiać, czy był wiatr od tyłu ale - mimo wszystko :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Wredne Osaczysko napisał:

Jeśli jechałeś dłużej z taką prędkością to skrzynia zapięła lock up , taki nadbieg

5 minut, bo układ kierowniczy jest - powiedzmy - o bardziej pro-terenowym nastawieniu. Nie wiesz, gdzie jedziesz...

 

3 minuty temu, Raflo napisał:

u mnie wygląda to mnie więcej tak tylko przy wyższych obrotach skrzynia manual

20170704_065047.jpg


Masz niedokładny prędkościomierz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Raflo napisał:

po czym to stwierdzasz ?

Droczę się - dla rozluźnienia atmosfery ;)

W życiu nie widziałem u siebie na liczniku więcej niż 185/190 przez może 5 sekund - więc 220 robi wrażenie w odniesieniu do lodówki z wiatrakiem

5 minut temu, Wredne Osaczysko napisał:

Nie wiem po jakim czasie zapina się lock up , ale jest on dla oszczędzania paliwa więc domyślam się że wystarczy kilka- kilkanaście sekund jazdy ze stała prędkością 

Całkowicie - nie mam zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zapiętym lock-up taka korelacja jest normalna, czwórka w tej skrzyni jest dość długa. Zapewne z tego samego powodu lodówka już niezbyt chętnie przyspiesza po zapięciu ostatniego biegu ;)

Manualny s-turbo ma krótsze przełożenie, przy licznikowych 180 jest jakieś 4700-4800 rpm, a super dokładny prędkościomierz dodaje kilka % do tego co jest w realu, niezależnie od skrzyni ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220 nie było u mnie maxem jeszcze autko szło bez problemu ale nie chciałem przeginać .Zaskakuje mnie fakt że forek bardzo ładnie trzymał sie drogi  miałem takie uczucie jak by był bardziej stabilniejszy niż przy powiedzmy 140 . Nie zmienia to faktu że chciał bym posiadać 6 bieg żeby było oszczędniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie.

Przesiadam się lada tydzień z S-turbo do XT 02' (pierwsze półrocze produkcji).

Chyba chciałbym trochę podkręcić moment, moc przy okazji.

Więcej info jak przyjdzie czas :) - w nowym wątku w "moje subaru"

23 godziny temu, pablonas napisał:

I ile masz rpm przy 100 km/h?

 

Teraz dopiero zobaczyłem - sprawdzę lada dzień :D

Edytowane przez Fala
precyzja wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, pablonas napisał:

Ciekawe bo producent podaje maxa dla S-Turbo z manualem 198 km/h :)

 

Wichura w tyłek i producent może podnosić prognozy :D

180kmh na blacie i 13l LPG. Me like it ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...