Skocz do zawartości

Grafitowa świnka STi GC8 V5:)


kaisen

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Subarka kupiona pod koniec lutego 2017. Jest to ori sti jdm V5. Przemierzona czujnikiem-lakier w całości fabryczny, z dokumentów wynika,że jeden właściciel od nowości czyli od 03.99. Z modyfikacji : przednie hamulce AP Racing CP 5555+rotory 330mm, ic w zderzaku, zawias BC gwint, wydech przelot+końcówka HKS itp.moc deklarowana koło 350 km, będzie na pewno hamowana, pompuje koło 1,45. Trzy pierwsze foto zaraz po zakupie...

I teraz co już zrobiłem:) a co w planach.

 

Zrobione:

 

olej Millers 10/50, skrzynia napędy Millers 75/90, świece, przewody zapłonowe, filtr paliwa, powietrza gąbka pipercross.

hamulce przód : rotory DBA, klocki spiek Hawk, zregenerowane zaciski:nowe gumki, tłoczki, śruby dzwonów.

przewody paliwowe

koła Compomotive CXR+opony Federal 595

naprawa kolektora wydechowego

malowanie kolektora ssącego

różne uszczelki wkoło silnika, uszczelniacze wtrysków, DP, turbiny itp.

rura pod ssącym

parę rzeczy z elektryki

przygotowanie do rejestracji: lampy Depo clear (zakupiłem również migacze i pozycję dla całości), licznik na km/h, p/mgielna do lampy

 

jest jeszcze sporo rzeczy aby była idealna:) o postępie prac będę pisał...

 

 

Na białych felach foto z wczoraj:)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

WP_20170428_008.jpg

WP_20170428_009.jpg

Edytowane przez kaisen
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piotr.kupczak napisał:

Auto ładne i z potencjałem, szkoda tego silnika ale z drugiej strony zrobisz i masz pewniaka, przechodzę przez to samo:)

dokładnie, przynajmniej będę wiedział co mam..plan taki, że auto zastaje długo. Ostatnio nabyłem również kpl przekładkę do niej, ale waham się. Pojeżdzę trochę i się okaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka się kończy:) jeszcze nie zapukała, ale jeśli teraz tego nie zrobię to kwestia najbliższego czasu...a wtedy już tylko kapitalny remont z nowym wałem, korbami, tłokami. Plan jest taki, że wymieniam tylko pierścienie, wiadomo panewki i przy okazji sprzęgło-będzie kevlarowe. Pomiary cylindrów, planowanie głowic itp. Wszystko się okaże jak silnik będzie rozebrany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik wyjęty i rozebrany. Były to początki końca panewki. Obecnie blok,korby, tłoki zawiezione do przemierzenia, głowice do sprawdzenia. Plan taki : nowe panewki, wszystkie uszczelki wiadomo, możliwe że korby od nowego Sti 52 mm, rozrząd+pompa wody, pompa oleju 11.

Lub jeśli wyjdzie żle na pomiarach to wał spec C, korby i tłoki, czekam z niecierpliwością:)

 

Okazało się że sprzęgło mam z też z Ap Racing  (model za 3,5k)

 

Zastanawiam się tylko na panewkami? ACL, King, Cosworth?

WP_20170511_003.jpg

WP_20170511_004.jpg

WP_20170511_005.jpg

WP_20170511_006.jpg

Edytowane przez kaisen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche pracy przed Tobą. Odnośnie panewek zdania są podzielone ACL, Kingracing. Czasem potrzeb jest kilka kompetów aby dobrać optymalne konfiguracje. No i obróba cylindrów, a firm sie tym zajmujących nie jest dużo.

Edytowane przez Fyrkes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że na podobnym etapie jesteśmy :) ja dzisiaj byłem na Krasnobrodzkiej i widziałem tam a z 8 silników do Subaru a więc ruch jest w interesie :)

ja zakładam tłoki HBR, wał speca a panewki dobiorą już na Krasnobrodzkiej. Mam nadzieję że i u Ciebie będzie gitara :) jak coś to mój seryjny wał jest na sprzedaż :)

Powodzenia i informuj o postępach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony mechanik z doświadczeniem w boxerach. Myśle ze za tydzień będzie porobiona....ale...rozważam od razu przekładkę jak juz silnik na wierzchu. Graty LHD mam praktycznie wszystkie...zamówię jeszcze tylko przekładnię u Daniela Palonki 2,2 obrotu.  I można przekładać angola ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usczelka standard z zestawu 0,7 mm z tego co pamietam...wszystko zostaje tzn. tłoki, korby i wał ponieważ części są bez uwag i trzymają wymiary nominalne. Tylko panewki acl, wszystkie uszczelki, pompa 11, cały rozrząd, sprzęgło i zrobienie głowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik praktycznie skończony. Od przyszłego tygodnia ogarniam temat przekładki...zdjęcia z opisem będę wrzucał w miarę postępu prac:) już nie mogę doczekać się jak zacznę jeździć...ale najpierw docieranie, niestety...Części chyba wszystkie mam, ale pewnie cos tam wyjdzie na braku....

20170526_192622.jpg

20170526_192653.jpg

20170526_192645.jpg

I jeszcze foto z przeglądu, przed rozebraniem silnika pojechałem po negatywa aby ruszyć temat rejestracji.Obecnie czekam na dokumenty z Warszawy ze względu na krótki VIN-odstępstwo od warunków technicznych.

WP_20170508_001[1].jpg

WP_20170508_002[1].jpg

WP_20170508_004[1].jpg

WP_20170529_001[1].jpg

Edytowane przez kaisen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...