Jump to content

Pasek w tragicznym stanie po rzekomej wymianie


Prz3m0

Recommended Posts

Moja teoria jest taka:Tam nad paskiem jest taka metalowa półokrągła osłona, którą to reguluje się przerwę między nią a paskiem.Jest tam po to by utrudnić jego przeskoczenie
Może była przykrecona za blisko paska

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Przynajmniej tak jest w forku 2.0X wolnossacym.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W tym miejscu jest mocno spasowana,a rolka napinajaca prawie w ogóle nie napina tego paska i tu się rodzi moje pytanie czy to wina mechanika który to poprzednio składał? Czy po prostu jakaś wada produkcyjna paska albo rolki?

2017-04-29 13.46.41.jpg

Link to comment
Share on other sites

W tym miejscu jest mocno spasowana,a rolka napinajaca prawie w ogóle nie napina tego paska i tu się rodzi moje pytanie czy to wina mechanika który to poprzednio składał? Czy po prostu jakaś wada produkcyjna paska albo rolki?
img][img]img][img]
59047ccab76a4_2017-04-2913_46_41.thumb.jpg.1f5ceb03d1c3836d05aa3270967041ee.jpg


W manualu jest chyba podane, że przerwa między paskiem a osłoną ma być pomiędzy 0.8 a 1 mm.Pomierz sobie ile jest u Ciebie

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Szukałem i niestety nie mogę znaleźć nigdzie,byłbym wdzięczny za podesłanie linka

2 godziny temu, fiku napisał:

 


W manualu jest chyba podane, że przerwa między paskiem a osłoną ma być pomiędzy 0.8 a 1 mm.Pomierz sobie ile jest u Ciebieemoji6.png

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

 

 

A drugi temat jeszcze jaki mi się przypomniało,mechanik mówi ze jak rozkręcił rolki to wypłynął z nich jakiś olej? Jak to możliwe? 

Link to comment
Share on other sites

Bo prawdopodobnie nikt wcześniej nie wymieniał uszczelniaczy na walkach.To raptem 3 szt i oryginały z przesyłką za 73 zł.Żal nie wymieniać przy takim zabiegu

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Naturalnie, tylko nie wszystkim się chce

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Poglądowe foto7287df46df086baa21fcc7223dd7c0f5.jpg1499319ac298f6bd014a2324e733695e.jpg

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Prz3m0 napisał:

Rozrząd po wymianie i przejechaniu wygląda jakby nie był w ogóle wymieniany,co mogło spowodować takie wżery?Pasek ma przebieg około 3500 km! czy pasek powinien być lekko luźny ? Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam 

https://megawrzuta.pl/download/e610759a8ff9728afad76541a3ef2ac8.html

20170428_163615.jpg

Czy przy odpalaniu na zimnym silniku nie miałeś efektu "diesla"?

Zaczęło się u mnie po +/- miesiącu od wymiany rozrządu. Męczyło mnie to rok czasu do momentu, jak postanowiłem zmienić koło zamachowe z dwumasowego na jednomasowe.

Przy okazji wyciągania silnika okazało się, że rozrząd wyglądał bardzo podobnie do tego u Ciebie.

Ciekawostka było to, że odgłosy nasilały się zimową porą i tylko na zimnym silniku.

Po ponownej wymianie rozrządu (przejechane na nim ~20kkm) mam wprawdzie spokój, ale straciłem mechanika (a właściwie on stracił moje zaufanie).

Obu napraw dokonywał ten sam mechanik (a zapewne różni jego pomocnicy) i płaciłem podwójnie mimo ewidentnego złego montażu. Pojawiły się jakieś tłumaczenia o wadliwym napinaczu,

ale to nie ja dostarczałem części i całość naprawy powinna obejmować gwarancja. Tym sposobem warsztat pozbył się opinii, a ja nauczyłem się pewne rzeczy robić sam. :D

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, WOJO napisał:

Czy przy odpalaniu na zimnym silniku nie miałeś efektu "diesla"?

Zaczęło się u mnie po +/- miesiącu od wymiany rozrządu. Męczyło mnie to rok czasu do momentu, jak postanowiłem zmienić koło zamachowe z dwumasowego na jednomasowe.

Przy okazji wyciągania silnika okazało się, że rozrząd wyglądał bardzo podobnie do tego u Ciebie.

 

 

Czy dobrze rozumiem, że wada była związana z wyciekiem oleju z bloku silnika przez uszczelniacze czy faktycznie dotyczyło to wadliwej rolki ???

 

 

Oraz wspólne pytanie czy pasek rozrządu mieliście oem subaru czy mitsuboschi producenta na pierwszy montaż ?

 

 

Edited by 4444
xxx
Link to comment
Share on other sites

Pasek nie był mitsuboshi tylko contitech, a napinacz z tego co pamiętam to skf,olej wyciekł po wykręceniu rolki,prawdopodobnie jest to wina "mechanika" i jego fachowego montażu wszystko będzie wiadome po świętach we wtorek

Link to comment
Share on other sites

Witam, od razu widać, że 'kowal' bo mechanikiem tego kogoś nie ma pojęcia o Subaru, ciesz się, że Ci się pasek jeszcze nie urwał, zmień mechanika to podstawa, załóż nowy pasek jeśli wszystko było wymienione proponuję aby ktoś wszystko rozmontował łącznie z pompą i złożył od nowa dokręcił rolki odpowiednimi momentami i ustawił szczelinę na osłonie paska rozrządu na wale, to jest tylko w manualnych skrzyniach, do tego można użyć nawet takiego ekstra dokładanego do rozrządu specjalnego plastikowego półksiężyca. ew szczelinomierzem ustawić luz coś koło 1mm, ale w tej chwili nie wiem dokładnie. Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Contitech to paski zalecane przez grupę WAG.Mają tendencję do rozciągania i nie trzymania wymiarów.Co w subaru jest nie do przyjęcia.Pewno posypią się za chwilę słowa krytyki...Ale na pierwszy montaż już padła nazwa odpowiedniego paska

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, 4444 napisał:

 

Czy dobrze rozumiem, że wada była związana z wyciekiem oleju z bloku silnika przez uszczelniacze czy faktycznie dotyczyło to wadliwej rolki ???

 

 

Oraz wspólne pytanie czy pasek rozrządu mieliście oem subaru czy mitsuboschi producenta na pierwszy montaż ?

 

 

Uszczelniacz puścił podczas jazdy, co skutkowało sporym dymieniem skapującego oleju akurat przy dojeździe do domu. Następnego dnia miałem już sporą plamę oleju pod samochodem i przyjechała laweta. :lol:

Przy oględzinach padła propozycja, żeby wymienić rozrząd (jedna robota), a miałem dopiero ~80kkm przebiegu. Na propozycję mechanika przystałem, bo i tak w ciągu roku musiałbym ten rozrząd wymieniać.

Co do części, to niestety nie wiem jakie były założone, bo mimo wyraźnej prośby o rachunek, na taki się nie doczekałem. Cena była jak za OEM, a co było założone nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

I tu jest pies pogrzebany:

- przed rozebraniem mechanik namawia na zakres roboty ale nie precyzuje materiałów !!!

- a po robocie klasyczny błąd kierowcy najpierw rachunek a dopiero potem kasa !!!

 

Klasyczna "przewałka"

Cena jak za serwisowy OEM a montaż z tego co akurat w promocji...

 

Ani napinacza ani paska bym się nie odważył sobie zaproponować.

Na forum masz często przerzucany temat o zestawie rozrządu co z czego i od kogo /jakiego producenta/

oraz co warto przy wymianie rozrządu "przy okazji" ...

 

Tylko współczuć.

 

p.s.

  na tym zestawie rozrządu to najmniejszy wymiar kary jaki ciebie mógł spotkać - więc odrobinę miałeś szczęścia w tym nieszczęściu.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, fiku napisał:

Contitech to paski zalecane przez grupę WAG.Mają tendencję do rozciągania i nie trzymania wymiarów.Co w subaru jest nie do przyjęcia.Pewno posypią się za chwilę słowa krytyki...Ale na pierwszy montaż już padła nazwa odpowiedniego paskaemoji5.png

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

Do vaga zalecane są paski dayco - w golfie 6 taki był z logiem grupy vw

A conti daje radę w wolnossacych subarakach.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście koszty naprawy pokryje ten serwis,bo faktury mam na to co rzekomo zostało wymienione,z tym szczęściem w nieszczęściu powiedział to samo mój obecny mechanik.Poprzedniego partacza powiedomiłem o zaistniałej sytuacji i pociągnęgo do odpowiedzialności prawnej tym bardziej,że byłem i zgłaszałem 2x że coś jest nie tak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...