Skocz do zawartości

Pasek w tragicznym stanie po rzekomej wymianie


Prz3m0

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrząd po wymianie i przejechaniu wygląda jakby nie był w ogóle wymieniany,co mogło spowodować takie wżery?Pasek ma przebieg około 3500 km! czy pasek powinien być lekko luźny ? Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam 

https://megawrzuta.pl/download/e610759a8ff9728afad76541a3ef2ac8.html

20170428_163615.jpg

Edytowane przez Prz3m0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka:Tam nad paskiem jest taka metalowa półokrągła osłona, którą to reguluje się przerwę między nią a paskiem.Jest tam po to by utrudnić jego przeskoczenie
Może była przykrecona za blisko paska

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Przynajmniej tak jest w forku 2.0X wolnossacym.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu jest mocno spasowana,a rolka napinajaca prawie w ogóle nie napina tego paska i tu się rodzi moje pytanie czy to wina mechanika który to poprzednio składał? Czy po prostu jakaś wada produkcyjna paska albo rolki?
img][img]img][img]
59047ccab76a4_2017-04-2913_46_41.thumb.jpg.1f5ceb03d1c3836d05aa3270967041ee.jpg


W manualu jest chyba podane, że przerwa między paskiem a osłoną ma być pomiędzy 0.8 a 1 mm.Pomierz sobie ile jest u Ciebie

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i niestety nie mogę znaleźć nigdzie,byłbym wdzięczny za podesłanie linka

2 godziny temu, fiku napisał:

 


W manualu jest chyba podane, że przerwa między paskiem a osłoną ma być pomiędzy 0.8 a 1 mm.Pomierz sobie ile jest u Ciebieemoji6.png

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

 

 

A drugi temat jeszcze jaki mi się przypomniało,mechanik mówi ze jak rozkręcił rolki to wypłynął z nich jakiś olej? Jak to możliwe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Prz3m0 napisał:

Rozrząd po wymianie i przejechaniu wygląda jakby nie był w ogóle wymieniany,co mogło spowodować takie wżery?Pasek ma przebieg około 3500 km! czy pasek powinien być lekko luźny ? Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam 

https://megawrzuta.pl/download/e610759a8ff9728afad76541a3ef2ac8.html

20170428_163615.jpg

Czy przy odpalaniu na zimnym silniku nie miałeś efektu "diesla"?

Zaczęło się u mnie po +/- miesiącu od wymiany rozrządu. Męczyło mnie to rok czasu do momentu, jak postanowiłem zmienić koło zamachowe z dwumasowego na jednomasowe.

Przy okazji wyciągania silnika okazało się, że rozrząd wyglądał bardzo podobnie do tego u Ciebie.

Ciekawostka było to, że odgłosy nasilały się zimową porą i tylko na zimnym silniku.

Po ponownej wymianie rozrządu (przejechane na nim ~20kkm) mam wprawdzie spokój, ale straciłem mechanika (a właściwie on stracił moje zaufanie).

Obu napraw dokonywał ten sam mechanik (a zapewne różni jego pomocnicy) i płaciłem podwójnie mimo ewidentnego złego montażu. Pojawiły się jakieś tłumaczenia o wadliwym napinaczu,

ale to nie ja dostarczałem części i całość naprawy powinna obejmować gwarancja. Tym sposobem warsztat pozbył się opinii, a ja nauczyłem się pewne rzeczy robić sam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, WOJO napisał:

Czy przy odpalaniu na zimnym silniku nie miałeś efektu "diesla"?

Zaczęło się u mnie po +/- miesiącu od wymiany rozrządu. Męczyło mnie to rok czasu do momentu, jak postanowiłem zmienić koło zamachowe z dwumasowego na jednomasowe.

Przy okazji wyciągania silnika okazało się, że rozrząd wyglądał bardzo podobnie do tego u Ciebie.

 

 

Czy dobrze rozumiem, że wada była związana z wyciekiem oleju z bloku silnika przez uszczelniacze czy faktycznie dotyczyło to wadliwej rolki ???

 

 

Oraz wspólne pytanie czy pasek rozrządu mieliście oem subaru czy mitsuboschi producenta na pierwszy montaż ?

 

 

Edytowane przez 4444
xxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od razu widać, że 'kowal' bo mechanikiem tego kogoś nie ma pojęcia o Subaru, ciesz się, że Ci się pasek jeszcze nie urwał, zmień mechanika to podstawa, załóż nowy pasek jeśli wszystko było wymienione proponuję aby ktoś wszystko rozmontował łącznie z pompą i złożył od nowa dokręcił rolki odpowiednimi momentami i ustawił szczelinę na osłonie paska rozrządu na wale, to jest tylko w manualnych skrzyniach, do tego można użyć nawet takiego ekstra dokładanego do rozrządu specjalnego plastikowego półksiężyca. ew szczelinomierzem ustawić luz coś koło 1mm, ale w tej chwili nie wiem dokładnie. Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Contitech to paski zalecane przez grupę WAG.Mają tendencję do rozciągania i nie trzymania wymiarów.Co w subaru jest nie do przyjęcia.Pewno posypią się za chwilę słowa krytyki...Ale na pierwszy montaż już padła nazwa odpowiedniego paska

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, 4444 napisał:

 

Czy dobrze rozumiem, że wada była związana z wyciekiem oleju z bloku silnika przez uszczelniacze czy faktycznie dotyczyło to wadliwej rolki ???

 

 

Oraz wspólne pytanie czy pasek rozrządu mieliście oem subaru czy mitsuboschi producenta na pierwszy montaż ?

 

 

Uszczelniacz puścił podczas jazdy, co skutkowało sporym dymieniem skapującego oleju akurat przy dojeździe do domu. Następnego dnia miałem już sporą plamę oleju pod samochodem i przyjechała laweta. :lol:

Przy oględzinach padła propozycja, żeby wymienić rozrząd (jedna robota), a miałem dopiero ~80kkm przebiegu. Na propozycję mechanika przystałem, bo i tak w ciągu roku musiałbym ten rozrząd wymieniać.

Co do części, to niestety nie wiem jakie były założone, bo mimo wyraźnej prośby o rachunek, na taki się nie doczekałem. Cena była jak za OEM, a co było założone nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest pies pogrzebany:

- przed rozebraniem mechanik namawia na zakres roboty ale nie precyzuje materiałów !!!

- a po robocie klasyczny błąd kierowcy najpierw rachunek a dopiero potem kasa !!!

 

Klasyczna "przewałka"

Cena jak za serwisowy OEM a montaż z tego co akurat w promocji...

 

Ani napinacza ani paska bym się nie odważył sobie zaproponować.

Na forum masz często przerzucany temat o zestawie rozrządu co z czego i od kogo /jakiego producenta/

oraz co warto przy wymianie rozrządu "przy okazji" ...

 

Tylko współczuć.

 

p.s.

  na tym zestawie rozrządu to najmniejszy wymiar kary jaki ciebie mógł spotkać - więc odrobinę miałeś szczęścia w tym nieszczęściu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fiku napisał:

Contitech to paski zalecane przez grupę WAG.Mają tendencję do rozciągania i nie trzymania wymiarów.Co w subaru jest nie do przyjęcia.Pewno posypią się za chwilę słowa krytyki...Ale na pierwszy montaż już padła nazwa odpowiedniego paskaemoji5.png

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

Do vaga zalecane są paski dayco - w golfie 6 taki był z logiem grupy vw

A conti daje radę w wolnossacych subarakach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście koszty naprawy pokryje ten serwis,bo faktury mam na to co rzekomo zostało wymienione,z tym szczęściem w nieszczęściu powiedział to samo mój obecny mechanik.Poprzedniego partacza powiedomiłem o zaistniałej sytuacji i pociągnęgo do odpowiedzialności prawnej tym bardziej,że byłem i zgłaszałem 2x że coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...