urwis Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Cześć, co może cykać po regulacji zaworów? Cykanie przyspiesza wraz ze wzrostem obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalm Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 wtryskiwacze lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Wtryskiwacze PB też mogą delikatnie cykać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Jeżeli już w układzie paliwowym to najszybciej nie wtryski a okrągły zaworek zwrotny/tłumiący uderzenia hydrauliczne w układzie zasilania paliwem - to szybko możecie zweryfikować zaciskając gumowy przewód między silnikiem a tą okrągłą puszeczką - jeżeli cichnie to masz go !!! Jeżeli stukanie miałeś jeszcze przed regulacją luzów zaworowych to możesz mieć: - przesunięte prowadnice zaworowe i zawory klepią o prowadnicę, - padające panewki, - słynny piston-slap spowodowany "nadwymiarem" tłoka ale on powinien cichnąć po ok. 20 km i mocnym rozgrzaniu silnika, - źle ustawiony rozrząd. - ewentualnie gdy masz LPG wtryskiwacze gazu Najlepiej napisz: 1` czy miałeś to przed regulacją luzów zaworowych czy dopiero po regulacji. 2` czy zmieniałeś rozrząd 3` na ciepło na zimno. 4` jaki silnik i przebieg 5 jaki poziom oleju - poniżej połowy czy powyżej połowy na bagnecie? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urwis Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 4444 wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. Cykanie wydobywa się z prawego wałka. Przed regulacją nie cykało. Rozrząd teraz nie był wymieniany. Cyka i na ciepłym i na zimnym. Silnik 2,0 156 KM 350.000 km z LPG. Oleju nie wiem ile obecnie. Jutro sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 może za duży luz ustawiony na którymś z zaworów, proponuję przeprowadzić regulację jeszcze raz, regulowałeś sam czy w serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urwis Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Możliwe, że masz rację. Regulowali W warsztacie,ale nie specjalizującym się w subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Na spokojnie w pierwszym ruchu wystarczy samo sprawdzenie luzu ale zakładam, że będzie poprawny. Jeżeli jednak by się okazało, że luz na którymś się rozjechał to ewidentnie skucha = może każdemu się zdarzyć. Dla mnie kluczowe jest to że nie było tego zjawiska stukania przed regulacją. Ważne jeszcze czy występuje w całym zakresie obrotów i czy jest / nie jest związane ze zmianą temperatury auta. Aby uściślić stukanie po prawej stronie = ale patrząc ze środka auta = czyli po stronie pasażera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 A tak z ciekawości zapytam, przy regulacji luzów zaworowych wycieka olej w znacznych ilościach z pod pokryw zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 w minimalnych ilościach;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Może jedynie spłynąć to co jest w normalnej eksploatacji ochlapane i nie ściekło z metalowych elementów. Groźniejsze pytanie czy można zabrudzić zaoliwione elementy = TAK !!! Przed demontażem pokryw dobrze oczyśćcie korpus silnika i bezpośrednie okolice silnika, bo robiąc regulację drobiny brudu i piasku chętnie przylegają do powierzchni zaolejonych. Szczęśliwi ci co mają regulację na śrubki bo mogą sobie sami w jedno popołudnie na bałaganić i uporządkować. Ważne aby się do zabiegu przygotować / zainwestować w nowe uszczelniacze gniazd świec zapłonowych i ewentualnie uszczelki pod pokrywy / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urwis Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Dnia 29.04.2017 o 08:27, 4444 napisał: Na spokojnie w pierwszym ruchu wystarczy samo sprawdzenie luzu ale zakładam, że będzie poprawny. Jeżeli jednak by się okazało, że luz na którymś się rozjechał to ewidentnie skucha = może każdemu się zdarzyć. Dla mnie kluczowe jest to że nie było tego zjawiska stukania przed regulacją. Ważne jeszcze czy występuje w całym zakresie obrotów i czy jest / nie jest związane ze zmianą temperatury auta. Aby uściślić stukanie po prawej stronie = ale patrząc ze środka auta = czyli po stronie pasażera ? Na luzie jakby nie słychać, po delikatnym dodaniu gazu już jest i tak aż do momentu, gdy silnik zagłuszy. Przy spadaniu obrotów lepiej to słychać. Dźwięk wydobywa się z prawego (od pasażera) wałka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 To luzy da się weregulować bez wyciągania silnika? W 2,5XT chyba nie bardzo tam gdzie są po dwa wałki rozrządu na głowicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urwis Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 U mnie silnika nie wyciągali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Wersje sohc = z regulacją na śrubki = da się obsłużyć bez wyjmowania dohc = z regulacją na szklanki = prawie nierealne + ryzyko zapiaszczenia wnętrza i ciasnota = prawie nieopłacalne i b.trudne do wykonania. W obu przypadkach przed zdjęciem pokryw warto "odkurzyć" silnik i jego bezpośrednią okolicę aby się nie sypało do głowic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się