Jump to content

Cykanie po regulacji luzów zaworowych.


urwis

Recommended Posts

Jeżeli już w układzie paliwowym to najszybciej nie wtryski a okrągły zaworek zwrotny/tłumiący uderzenia hydrauliczne w układzie zasilania paliwem - to szybko możecie zweryfikować zaciskając gumowy przewód między silnikiem a tą okrągłą puszeczką - jeżeli cichnie to masz go !!!

Jeżeli stukanie miałeś jeszcze przed regulacją luzów zaworowych to możesz mieć:

- przesunięte prowadnice zaworowe i zawory klepią o prowadnicę,

- padające panewki,

- słynny piston-slap spowodowany "nadwymiarem" tłoka ale on powinien cichnąć po ok. 20 km i mocnym rozgrzaniu silnika,

- źle ustawiony rozrząd.

- ewentualnie gdy masz LPG wtryskiwacze gazu

 

Najlepiej napisz:

1` czy miałeś to przed regulacją luzów zaworowych czy dopiero po regulacji.

2` czy zmieniałeś rozrząd

3` na ciepło na zimno.

4` jaki silnik i przebieg

5 jaki poziom oleju - poniżej połowy czy powyżej połowy na bagnecie?

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4444 wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. 

Cykanie wydobywa się z prawego wałka.

Przed regulacją nie cykało.

Rozrząd teraz nie był wymieniany.

Cyka i na ciepłym i na zimnym.

Silnik 2,0 156 KM 350.000 km z LPG.

Oleju nie wiem ile obecnie. Jutro sprawdzę. 

Link to comment
Share on other sites

Na spokojnie w pierwszym ruchu wystarczy samo sprawdzenie luzu ale zakładam, że będzie poprawny. Jeżeli jednak by się okazało, że luz na którymś się rozjechał to ewidentnie skucha = może każdemu się zdarzyć. Dla mnie kluczowe jest to że nie było tego zjawiska stukania przed regulacją. Ważne jeszcze czy występuje w całym zakresie obrotów i czy jest / nie jest związane ze zmianą temperatury auta.

 

Aby uściślić stukanie po prawej stronie = ale patrząc ze środka auta = czyli po stronie pasażera ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Może jedynie spłynąć to co jest w normalnej eksploatacji ochlapane i nie ściekło z metalowych elementów.

 

Groźniejsze pytanie czy można zabrudzić zaoliwione elementy = TAK !!!

 

Przed demontażem pokryw dobrze oczyśćcie korpus silnika i bezpośrednie okolice silnika, bo robiąc regulację drobiny brudu i piasku chętnie przylegają do powierzchni zaolejonych.

 

Szczęśliwi ci co mają regulację na śrubki bo mogą sobie sami w jedno popołudnie na bałaganić i uporządkować. :yahoo:

Ważne aby się do zabiegu przygotować / zainwestować w nowe uszczelniacze gniazd świec zapłonowych i ewentualnie uszczelki pod pokrywy /

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.04.2017 o 08:27, 4444 napisał:

Na spokojnie w pierwszym ruchu wystarczy samo sprawdzenie luzu ale zakładam, że będzie poprawny. Jeżeli jednak by się okazało, że luz na którymś się rozjechał to ewidentnie skucha = może każdemu się zdarzyć. Dla mnie kluczowe jest to że nie było tego zjawiska stukania przed regulacją. Ważne jeszcze czy występuje w całym zakresie obrotów i czy jest / nie jest związane ze zmianą temperatury auta.

 

Aby uściślić stukanie po prawej stronie = ale patrząc ze środka auta = czyli po stronie pasażera ?

 

 

Na luzie jakby nie słychać, po delikatnym dodaniu gazu już jest i tak aż do momentu, gdy silnik zagłuszy. Przy spadaniu obrotów lepiej to słychać. Dźwięk wydobywa się z prawego (od pasażera) wałka.

Link to comment
Share on other sites

To luzy da się weregulować bez wyciągania silnika? W 2,5XT chyba nie bardzo tam gdzie są po dwa wałki rozrządu na głowicę? 

Link to comment
Share on other sites

Wersje

sohc = z regulacją na śrubki = da się obsłużyć bez wyjmowania

dohc = z regulacją na szklanki = prawie nierealne  + ryzyko zapiaszczenia wnętrza i ciasnota = prawie nieopłacalne i b.trudne do wykonania.

 

W obu przypadkach przed zdjęciem pokryw warto "odkurzyć" silnik i jego bezpośrednią okolicę aby się nie sypało do głowic.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...