Skocz do zawartości

Scooby - Coupé 2.5RS


B@rt

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

nie mam pojęcia czy wątek powinien być jeszcze tutaj czy już w nielegalu - moderatorzy ocenią i w razie czego przeniosą. Z mojego punktu widzenia jest to dopieszczona seria ;)

Tak więc przygodę z imprezami zacząłem już jakiś czas temu, ale ta konkretnie jest tym o czym marzyłem od dawna. forumowa sztuka więc wątek wypada mi założyć. mam ją od dwóch tygodni i jestem zachwycony.

niektórzy mogą mnie kojarzyć z forum mx5 

Scooby bo tak go z żoną nazwaliśmy jest i będzie naszym daily, także kilometrów mu sporo przybędzie.

Specjalnie szukałem RSa a nie TypeRa, ponieważ miał być do jazdy na codzień i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony pracą tego silnika. 

 

A teraz trochę o imprezie, która bardziej przypomina P1 niż RSa -upraszczając brakuje tylko silnika ale znając mnie i to w swoim czasie może się zmieni. Dla mnie wizualnie jest idealnie, tak samo bym go zrobił gdybym miał seryjnego RSa.

 

Silnik:

-EJ251 (SOHC): 167 koni i 225 Nm/4000 rpm

-kolektor Borla z kwasówki (nierównoodległościowy)

-końcowy wydech custom bardzo kulturalny, nie męczący w trasie 

 

Zawieszenie:

-rozpórka przód karbonowa z STI

-amortyzatory KYB exel-g i sprężyny z GT

-stabilizator przód 19mm / tył 21mm

-felgi Japan Racing JR1 (17x7)

 

Hamulce:

-przód cztero-tłoczek z GT 

-tył jedno-tłoczek z GT

 

Wnętrze:

-fotele i kanapa  STI V3 Colin McRae

-schowek zamiast poduszki pasażera

-kierownica Nardi z przedlifta

 

Wygląd:

-nowy niebieski lakier profesjonalnie nałożony pare lat temu (oryginalnie był srebrny)

-oryginalny spoiler z STI

-pakiet wizualny z GT (nakładki na progi i zderzak tył)

 

pierwsze zdjęcia zrobione 5min po dostaniu kluczyków :wub:

FullSizeRender.thumb.jpg.8a9ea81845466e39d9e1e633174950e6.jpg

58f4669f41212_FullSizeRender2.thumb.jpg.e3b95a86b0c3d0dccfcf9add59b76b39.jpg

 

Pierwszego dnia po zakupie wymieniłem olej (Motul 5W40 8100xcess) i filtry oraz przebiłem koło w trasie. Jako że felgi średnio mi przypadły do gustu i mam trochę zboczenie w tym temacie, przebita opona zmobilizowała mnie do zakupu nowych felg i opon - był to też bardzo dobry argument podczas rozmowy z żoną :yahoo:

58f466e51b28b_FullSizeRender3.thumb.jpg.4644ab4f2edd20f7d71cf8d0f093938f.jpg

 

 

EDIT

obecny setup:

 

Silnik:

-EJ251 (SOHC): 167 koni i 225 Nm/4000 rpm

-lekkie koło pasowe Perrin

-kolektor Borla z kwasówki (nierównoodległościowy) owinięty bandażem termoizolacyjnym 

-delikatnie zmieniony dolot powietrza

-przewód sprzęgła w oplocie Hel 

-płyn w układzie sprzęgła Motul Dot 5.1

-wydech catback z kwasówki 2,5 cala firmy H&S: center przelot + końcowy afterburner vortex

-aluminiowa płyta pod silnik

 

Zawieszenie:

-rozpórka przód karbonowa z STI

-gwint Aragosta TypeS

-stabilizator przód 19mm / tył 21mm

-felgi na lato Rays/Volk TE37 (R16 7,5J) 

-felgi na zimę Weds Sport RS-5 (R16 7J ET35)

-dojazdówka z STI 135/70 R17

 

Hamulce:

-przód cztero-tłoczek z GT 

-tył jedno-tłoczek z GT

-przewody w oplocie BlackDiamond

-płyn hamulcowy Motul Dot 5.1

 

Wnętrze:

-kubełek dla kierowcy oryginalny Bride Exas III

-kierownica KEY!S Racing 

-gałka zmiany biegów HKS limited edition

-fotele i kanapa  STI V3 Colin McRae

-schowek zamiast poduszki pasażera

-nakładki Sparco na pasy bezpieczeństwa 

 

Wygląd:

-nowy niebieski lakier profesjonalnie nałożony pare lat temu (oryginalnie był srebrny)

-oryginalny spoiler z STI

-pakiet wizualny z GT (nakładki na progi i zderzak tył)

-chlapacze Ikea

Edytowane przez B@rt
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym burzyć światopogladu ale auto zupelnie nie przypomina p1,  wyglada jak seryjny rs. Do p1 brakuje dokladki zderzaka przedniego, malych halogenow oraz spojlera. Po za tym silnika i napedow i wszystkiego co z tym zwiazane, nie liczac zawieszenia i wnetrza. 

 

Ps. Tylny spojler nie jest oryginalny, to laminat.

 

A tak to ładne auto :) jak każde coupe gc8.

Powodzenia w zabawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za miłe słowa :rolleyes:

co do P1 to to nie jest i nigdy nie będzie, źle to ująłem - niepotrzebnie, i dzięki dirkdiggler za sprostowanie ;)

dzisiaj postaram się zrobić zdjęcie na nowych felgach i już po porządnym myciu i woskowaniu 

 

4 godziny temu, zamer napisał:

A co to za felgi, które chcesz sprzedać? Jaki rozmiar?

te co na nich kupiłem i są na zdjęciach, Japan Racing JR1 17cali 7J ET40, rozstaw 5x100, 5x114,3
jak ktoś chętny to zapraszam na pw 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złośliwością to wykazał się lakiernik beznadziejnie malując to auto... Wybacz ale taka prawda :( Masz tak różne odcienie lakieru na aucie, że wygląda jak składak z kilku...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednimi właścicielami był MATRIX wielkopolanin, od którego ją kupiłem

 

malowana była dobre kilka lat temu i nie ma śladu po oryginalnym srebrnym kolorze. komora silnika, wnętrze samochodu, bagażnik - wszystko jest na niebiesko. dociekliwi jesteście strasznie a ja nie sprzedaje samochodu tylko założyłem wątek w celu prowadzenia dzienniczka :lol:

co do innych odcieniów lakieru to na tych zdjęciach tak wyszło ale miesiąc temu były wstawiane reperaturki i malowane dwa błotniki plus tylny zderzak bo miał rysy i lakier jest trochę "żywszy" niż na innych elementach 

ALE żeby mówić że jak składak wygląda to bez przesady ;) 

 

22 godziny temu, Ayo napisał:

jak ja nie lubie NA z kurnikiem :P

akurat RS 2.5 w USA wychodziły seryjnie z wlotami i kurnikami na masce więc jest to jedyna NA, które może nosić je "legalnie" :P

 

nazbierałem masę zdjęć, podziękowania należą się dla MATRIXa wielkopolanina za przekazanie mi ogromnej ilości zdjęć, wrzucę kilka żeby rozwiać wątpliwości

tak wyglądał w Stanach

post-17668-0-76847100-1431323103_thumb.jpg.fde480c2ba226e0b652307a345cb7bd2.jpg

post-17668-0-75990400-1431323123_thumb.jpg.0ab25ce1dda629c8f2a2c600ec8a57bd.jpg

 

tak w Polsce już śmigał 

58cd8348ba226_IMG_0033(2).thumb.jpg.7d0bb61bfd7fb495cc3fb5bf2b3516a8.jpg.7d105ff46d374a69d2c90f22c6c5d9a8.jpg

 

zmiana koloru i większy spoiler

IMG_0907.thumb.JPG.4743792b94c5afbe27b1029590b32cd2.JPG.fbb0b37f28c957c80b085c987c643f36.JPG

IMG_0909.thumb.JPG.d8593f4c6fc38885ae3d2b3633916762.JPG.eb04e89ac934f774f377c95a6fcb8aab.JPG

IMG_0915.thumb.JPG.065f4f472f5b3e5fed1e15c3e592d165.JPG.3478e8026c8d35e3eb0ccde6fef42115.JPG

 

tu za kadencji MATRIXa (mam masę zdjęć z tego okresu )

SAM_1385.thumb.JPG.2e45d5548b441cb95733f5397d63fd8c.JPG

SAM_1387.thumb.JPG.747801580be3e1527f6875c42acfd4d2.JPG

 

i reperaturki z marca 2017

IMG_20170318_114500.thumb.jpg.07b3587198b0bcc232653d4a4e4e541f.jpg.cf4a946fde1cb7bfd75f4308b18a57ef.jpgIMG_20170318_114444.thumb.jpg.fa50f37c395d60bacf0b5e970499dce7.jpg.c896825dcf2339f2994cf0fe5e0f6049.jpg

 

i jeszcze zdjęcie na moment przed spisaniem umowy 

IMG_20170329_110811.thumb.jpg.1be80dd065d6acff3dfea1cb50efba0c.jpg.2e577acad39c0bb876f3b527aba8e04d.jpg

 

 

 

Edytowane przez B@rt
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z okazji weekendu mini serwis sobie zrobiłem, więc wpis do pamiętniczka musi być:

olej w skrzyni i dyfrze Motul 75W90 300Gear

płyn hamulcowy Motul dot5.1

przewody hamulcowe w oplocie BlackDiamond

zawieszenie Aragosta TypeS 

wydziargałem chlapacze z desek do krojenia z Ikei 

do tego na koniec przy pomocy teścia zrobiłem zbieżność i geometrię

i jakieś tam pierdułki jak nakładki Sparco na basy bezpiezpieczeństwa, nowe wieszaki wydechu, nowe nakładki OEM na pedały sprzęgła i hamulca i chyba coś jeszcze się znalazło... a no i oświniaczony został ;)

 

z chlapaczami była zabawna historia bo w opakowaniu były dwa kolory ciemny szary i turkusowy. chciałem oczywiście zrobić szare a turkusowe oddać żonie do kuchni jednak jedna głupia pomyłka przy wycinaniu i byłem zmuszony skorzystać z turkusowych. założyłem na próbę i nie jest aż tak źle. Raysy białe, chlapacze turkus, buda niebieska - jakoś to współgra. narazie pojeżdżę w takim zestawie kolorystycznym dopóki nie wybiorę się ponownie do Ikei.

 

najbardziej jednak jestem zadowolony z zawieszenia, jeździłem w mx5 na Bilsteinie, HSD, obecnie wsadziłem KW ale muszę z przykrością stwierdzić że Aragosta bije go na głowę.

zdążyłem zrobić tylko wstępne testy żeby je ustawić ale jazda Scooby'im teraz jest naprawdę bardzo przyjemna (czyt. sportowa ale plomby nie wypadają, bardzo kulturalne) - nie spodziewałem się aż tak dobrego efektu.

 

Mam w planach zrobić regulację zaworów i rozrząd (części już czekają ale od dzisiaj wieczór mam rękę w gipsie więc plany się przesuną niestety :rolleyes:). Myślę też o nowym japońskim wydechu ale to na spokojnie się wyklaruje w swoim czasie.

 

zrobiłem też edit pierwszego posta i będę starał się go na bierząco uaktualniać żeby wiedzieć jaki jest obecny setup autka (coś tam będzie się powoli działo). 

 

edit - dodane zdjęcia

 

chlapacze+świniak

IMG_9797.thumb.jpg.609c617da8dd23c5395c280ed5676384.jpg

 

i zdjęcia wnętrza bo jeszcze go wcale nie pokazałem

IMG_9801.thumb.jpg.77f10abbe9132d10117fa31cc808db46.jpg

IMG_9805.thumb.jpg.ee9f00e903b7dfecd80be3af2970576b.jpg

Edytowane przez B@rt
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za miłe słowa :wub:

Dnia 22/05/2017 o 16:28, SAAB2.3AERO napisał:

Fajowski :) na czarnym kółku wygląda super!!!

już się ich pozbyłem :D o gustach się nie dyskutuje choć źle na nich nie wyglądał - to co mnie raziło w nich to że były to JapanRacingi oraz ich rozmiar/waga. Wsadzając Ray's TE37 na każdej feldze straciłem prawie 3kg - na kole (felga+opona) wyszło trochę ponad 2kg, a przy tym zyskałem 0,5 cala na szerokości felgi i przy 16 calach wybór i ceny opon są rewelacyjne. W silniku grzebać nie ma sensu bo to wolnossak więc na razie "poprawiam" wszystko oprócz niego, jak skończę wtedy będę myślał na swapem ale do tego jeszcze długa droga ;)

 

Jako że nadal mam złamaną rękę, musiałem się nagłowić co mogę zrobić w takim stanie przy Scoobyim, bo mnie jednym słowem szlak trafiał jak widziałem rzeczy czekające na montaż i chwilę wolnego czasu, który miałem.

Udało mi się zrobić:

- przewód sprzęgła w oplocie Hel 

- nowy płyn w układzie sprzęgła Motul Dot 5.1

- wydech catback z kwasówki 2,5 cala firmy H&S: center przelot + końcowy afterburner vortex - brzmi idealnie :yahoo:

 

IMG_9926.thumb.jpg.8872155623072b97cecf43039e3cbf91.jpg

IMG_9922.thumb.jpg.fb8846d26a5d9e8ef75844cb816dc334.jpg

IMG_9914.thumb.jpg.b2c620ece82b99a488ef10e7399a5ae6.jpg

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 05/06/2017 o 16:34, SAAB2.3AERO napisał:

Bez filmu się nie liczy :)

wiem, ale bez dobrego sprzętu takie video nic nie da. jesteś z Waw więc spotkamy się kiedyś i posłuchasz na żywo :)

 

Z nowości jakie miały miejsce w ten weekend to wziąłem się w końcu za drobny serwis Scoobiego po przejechanych 7tyś km od zakupu. ręka z gipsu wyszła więc czas ją było rozruszać dłubiąc w silniku przez weekend co by formy nie straciła :P

W dniu zakupu dwie pokrywy zaworów się pociły i rozrząd podobno był wymieniany w okolicach 160tyś km ale nie można było tego potwierdzić.

Nigdy nie robię rozrządu od razu po zakupie tylko chcę pojeździć/posłuchać silnika żeby się dowiedzieć czy warto robić czy też czekać aż padnie i robić swap.

Silniczek pięknie pracował, oleju nie pił, więc mogłem brać się spokojnie za rozrząd. 

Do tego przy okazji robienia pokryw zaworów zrobiłem regulację wszystkich zaworów oraz  wymieniłem płyn w chłodnicy, olej i filtry. Jest u mnie jedno ALE - nie mogę dłubać wyłącznie zmieniając części eksploatacyjne, muszę przy okazji coś dłubnąć/poprawić ;)

 

FullSizeRender.thumb.jpg.ac45a40541937fefa003988575314239.jpg

 

Tak więc przy przebiegu 219600km zakupiłem i zrobiłem:

Rozrząd:

-pasek rozrządu OEM Subaru

-paski wspomagania/alternatora i klimy ContiTech

-wszystkie 4 rolki SKF (3 rozrządu i jedna od paska klimy)

-napinacz NTN

-pompa wody Aisin

-termostat Colorstat by Vernet

-wszystkie 3 uszczelniacze OEM Subaru

 

Pokrywy zaworów:

-uszczelki pokryw zaworów OEM Subaru

-uszczelki świeć OEM Subaru

-uszczelki śrub OEM Subaru

 

Pozostałe:

-kable NGK

-świece Denso Iridium TT

-lekkie koło pasowe Perrin (waży niecałe 500g, OEM waży ponad 2500g)

-bandaż termoizolacyjny na kolektor

-taśma termoizolacyjna do zrobienia dolotu

-płyn chłodnicy Prestone

-olej Motul 5W40 Xcess 8100

-filtr oleju

-filtr powietrza

 

Tak więc oprócz założenia nowego koła pasowego, lżejszego o ponad 2kg, obandażowałem kolektor, który nagrzewał miskę i filtr oleju oraz spowodował szybsze zużycie lewej osłony maglownicy, oraz zrobiłem dolot. 

W przypadku dolotu więcej było testów i czytania forum amerykańskiego niż samej roboty. założyłem kolanko Samco, które walało mi się po garażu, i dzięki temu powietrze zaciągane było z okolic błotnika. Po kilkuset przejechanych kilometrach w celu testów zakończyłem prace nad nim zalepiając i jednocześnie izolując od gorącego powietrza z komory prawy błotnik. Efekt jest taki że teraz powietrze jest wyłącznie zasysane z błotnika a nie z komory silnika gdzie wlot był tuż przy wiatraku z chłodnicy. Wywaliłem również pierwszy rezonator, który będąc blisko silnika nagrzewał się i potęgował pobór ciepłego powietrza. Ja jestem bardzo zadowolony z efektu bo chciałem wykorzystać seryjny dolot poprawiając go tylko delikatnie w celu zaciągnięcia jak najchłodniejszego powietrza. 

 

 

A tak poza tym to nic ciekawego się nie dzieje - nabijamy kolejne kilometry z uśmiechem na twarzy :yahoo:

 

 

595a93fe6875c_FullSizeRender2.thumb.jpg.5c5913cd746ac43414e2978665d932f3.jpg

 

 

Edytowane przez B@rt
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem od chłopaków z Scoobyclinic 

silnik wkręca się odczuwalnie szybciej w obroty, ale przejechałem za mało km żeby się obiektywnie wypowiedzieć - zdam dokładną relacje za jakiś czas :) 

to jest tak jak z lekkim zamachem, mocy na silniku nie przybędzie ale będą mniejsze straty na kołach - szybciej się wkręca w obroty. jak będę robił kiedyś sprzęgło to wezmę odrazu lekki zamach do kompletu i to będzie na tyle z tym silnikiem jeżeli chodzi o "modyfikacje".

zaszkodzić Ci nie zaszkodzi bo zrzucasz ponad 2kg masy wirującej więc zmiana będzie tylko na plus

dodatkową zaletą tego koła Perrin jest, że pasuje do wszystkich subaru więc jak bym chciał kiedyś zmieniać silnik, to przełożę bez problemu do nowego - także można uznać to za bardzo dobrą inwestycję na lata ;)

 

 

 

SAAB2.3AERO nie ma sprawy, zgadamy się na priv jak skończysz :)

Edytowane przez B@rt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wakacje dobiegły końca więc czas na małe podsumowanie
zabraliśmy Scoobiego na małą wycieczkę do Francji (nie jadąc żadnymi autostradami przez nią) przez Alpy gdzie przejechaliśmy między innymi najwyższą drogą w Europie - "La Bonette", wspinając się na 2802m n.p.m.; lazurowe wybrzeże i promem na Korsykę gdzie  „ścigaliśmy się” przez dobre 40km z Subaru STI Hawkeye za kierownicą którego byli przemili dziadkowie po 70.  do tego na krętych drogach byliśmy bardzo często przepuszczani przez inne samochody dzięki temu mogliśmy w pełni wykorzystać nasz pobyt i uroki lokalnych dróg. 
podsumowując najeździliśmy się po pięknych, wąskich, krętych drogach - Subi spisał się na medal pomimo tego, że lekko nie miał. żadnej awarii nie było, jedynie żarówka odpowiedzialna za podświetlenia termometra się spaliła w połowie wyjazdu.

 

I tak upłynęło nam kolejne 8tyś km za kierownicą Scooby-iego. Dzisiaj z tej okazji (przy przebiegu 228000km) wymieniłem na szybko olej (Motul 5W40 8100 xcess) z filtrem oleju i powietrza i nawoskowałem go porządnie.

 

Po powrocie oczywiście musiałem coś poprawić/zmienić/zepsuć (jak kto woli :biglol:) więc wsadziłem  oryginalny kubełek Bride Exas III i szykuję jeszcze zmienić kierownicę, która leży i się kurzy tylko muszę ją obszyć na nowo bo jest już trochę wymęczona. na tym postaram się skończyć  prace przy Scoobym, którego doprowadziłem już do takiego stanu jaki sobie zaplanowałem by móc się nim sprawnie poruszać na codzień, w trasy plus może jakiś wypad na tor jeśli czas pozwoli. teraz muszę poświęcić się mojej mx5, która cierpliwe czeka w garażu. 

 

no i oczywiście trochę zdjęć co by ten wpis nie był za nudny ;)

 

 

FullSizeRender.thumb.jpg.6d43dacc3cc37b4b8373b1b6aadd1b38.jpg

 

59a9427539ee6_FullSizeRender4.thumb.jpg.228d2e8d514840e6c92b5c5275949499.jpg

 

59a9455698a75_FullSizeRender5.thumb.jpg.b2232c42b00d43586add056df95b55f1.jpg59a94575d4bed_FullSizeRender9.thumb.jpg.4e4dcd3b902962ffd0da483ea97f6d92.jpg59a94582284c1_FullSizeRender10.thumb.jpg.47d39ef9d1b91f96a200f68689eb99c8.jpg59a9458d020e9_FullSizeRender11.thumb.jpg.b6b1221288f14ae0db228b3e729c4cc1.jpg59a945a1577b1_FullSizeRender14.thumb.jpg.18f66c1df326aaf41d2235e17303c57f.jpg59a945a8b000f_FullSizeRender17.thumb.jpg.b3bbd845a26797c9f4bd04a42ce97c3e.jpg59a945b88facd_FullSizeRender18.thumb.jpg.ab46eafcc28c7d5c3abe9dba48c2f4cf.jpg59a945c896ead_FullSizeRender20.thumb.jpg.094dda980e2d83f9e4d5eb6fb0109e64.jpg59a945e773506_FullSizeRender2.thumb.jpg.939606811159f30415272f212fabb4ab.jpg

  • Super! 4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...