Skocz do zawartości

Marshall - Subaru Forester II, 2.0


AdamMarshall

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej późno niż wcale. :)

Subaru zawsze mną kręciło. Od zawsze czułem, że to auto coś w sobie ma. Ale zawsze było jakieś ale i woziłem się głównie Germanią...

Niemal na starość więc stałem się posiadaczem Forestera II.
Od czwartku trzepnąłem nim 700km. O marce wiem niewiele, o modelu również. W zasadzie tyle, że dobre. :) No i wiem też od paru dni, że kocham mojego Krokodylka.
Mam nadzieję, że będzie sprawował się wzorowo!

Poniższa rycina trzepnięta dziś, po drodze, w pięknych okolicznościach przyrody, czyli w naturalnym środowisku tego modelu zdaje się.  :)

 

subaru_forester_0001.jpg

 

UWAGA - będę zadawał lamerskie pytania, np. co to faken jest za guziczek P na kolumnie kierownicy??

 

 

.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny Forek! Chyba widziałem go na alledrogo. Fajny kolor, prawie jak mój, tylko dziury w masce nie ma :) 

 

planujesz jakieś zmiany?

Edytowane przez Piotr Kuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Lepiej późno niż wcale. :)

Rzeczywiście, lepiej późno niż wcale ;) 

Ładna sztuka - kolor - zdaje się - Urban Grey? Spoko wygląda w tym kolorze. Też brałem taki pod uwagę, jak szukałem swojego.

5 godzin temu, AdamMarshall napisał:

O marce wiem niewiele, o modelu również. W zasadzie tyle, że dobre. :)

Regularnie wertuj forum, dowiesz się wszystkiego :) 

5 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Mam nadzieję, że będzie sprawował się wzorowo!

Jak nakleisz świnkę, to tak dokładnie będzie :) 

Napisz o nim coś więcej.

Tymczasem frajdy z jazdy i bezawaryjności życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, 555marcin said:

Światła pozycyjne.

Dzięki!  :)
 

 

 

8 hours ago, Piotr Kuc said:

Ładny Forek! Chyba widziałem go na alledrogo. Fajny kolor, prawie jak mój, tylko dziury w masce nie ma :) 

 

planujesz jakieś zmiany?

Zgadza się, z Alledrogo.

Zmian nie planuję ale może pod wpływem sugestii - co warto, co trzeba... ?

 

 

 

4 hours ago, Malyboss said:

Rzeczywiście, lepiej późno niż wcale ;) 

Ładna sztuka - kolor - zdaje się - Urban Grey? Spoko wygląda w tym kolorze. Też brałem taki pod uwagę, jak szukałem swojego.

Regularnie wertuj forum, dowiesz się wszystkiego :) 

Jak nakleisz świnkę, to tak dokładnie będzie :) 

Napisz o nim coś więcej.

Tymczasem frajdy z jazdy i bezawaryjności życzę.

Kolor taki szaro-srebrny met. Można gdzieś to sprawdzić jaki to dokładnie?? Nalepka, w książce?

Tak, forum będę wertował na bank.

Nad świnką właśnie myślałem już. Chyba nakleję, choć kobiecie z którą sypiam się to nie spodoba. Rozumiem, że świnka jest pożądana, takie must have?

Coś więcej - cóż, Forek z 2007 roku, nalatane 188 tys. km i raczej to prawdziwy przebieg. Dwa litry z LPGiem, automat. Jeździ fajnie. Podoba mi się, już lubimy się...  :)

 

 

Ooo!! Pytanie jeszcze - czy w tym tylnym moście zmienia się olej? Bo coś mi się obiło o uszy, że niby tak...

 

Edytowane przez AdamMarshall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, AdamMarshall napisał:

Hmm.. Właśnie lada chwila będę dzwonił się umawiał na wymianę oleju w skrzyni...

Czy "skrzyniowy magik" wymieni olej w tym moście, czy trzeba do tego jakichś specjalnych kompetencji/zabiegów?

 

 

Każdy powinien dać radę bez problemu. Poproś żeby sprawdził też czy nie ma dużych luzów w dyfrze. 

1 godzinę temu, AdamMarshall napisał:

Nad świnką właśnie myślałem już. Chyba nakleję, choć kobiecie z którą sypiam się to nie spodoba. Rozumiem, że świnka jest pożądana, takie must have?

 

Ponoć bez świni sie nie liczy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AdamMarshall napisał:

Hmm.. Właśnie lada chwila będę dzwonił się umawiał na wymianę oleju w skrzyni...

Czy "skrzyniowy magik" wymieni olej w tym moście, czy trzeba do tego jakichś specjalnych kompetencji/zabiegów?

 

 

Jak wiesz, w którą stronę się śrubki odkręca, to sam byś to wykonał. Nawet podnośnika nie trzeba, ja zanurzałem się pod stojące auto. Dolną śrubą zlewasz, górną zalewasz aż zacznie się przelewać. Ot cała filozofia :-)

 

W temacie mojego byłego Forka możesz podejrzeć fotki wymiany zarówno w skrzyni jak i dyfrze (+ parę innych pierdół :D):

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info! Nie boję się samodzielnie walczyć ale nie mam się nawet gdzie z tym bawić...

 

Umówiłem się już na wymianę oleju w skrzyni, na miejscu poproszę o wymianę w dyfrach.
Ile orientacyjnie może mechanik skasować za wymianę w obu dyfrach?

Jeszcze wczorajszy strzał od dupy strony:

subaru_forester_0002.jpg

 

 

 

Koła - pytania.

subaru_forester_0003.jpg

Jak widać na powyższej rycinie mam oryginalne (chyba, mam nadzieję) kółka Forestera z oponami 215/60 R16.

Pytanie 1: Czy to są zalecane kółka na lato?

Pytanie 2: Jakie kółka na zimę? Piętnastki i opony .... No właśnie jakie?? Jest coś zalecane?

Chciałbym mieć osobny komplet i widziałem blaszane koła z pierwszego chyba modelu Forestera 15'', będą OK?

 

Edytowane przez AdamMarshall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AdamMarshall napisał:

Ile orientacyjnie może mechanik skasować za wymianę w obu dyfrach?

O ile dobrze pamiętam ja za wymianę oleum w GT w silniku, skrzyni i dyfrze zapłaciłem coś około 70 zł. Oleje i filtry miałem swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Zmian nie planuję ale może pod wpływem sugestii - co warto, co trzeba... ?

Hamulce. Warto poprawić fabrykę, jeśli ktoś wcześniej tego nie zrobił. W 2.0 NA (wolnossącym) oryginalny heblunek to nieporozumienie. Można przeszczepić np. z mocniejszego / uturbionego Forka. Jest o tym temat na forum. Poza tym SLS-y, jeśli jeszcze nie zostały wymienione. Na pierwszym zdjęciu widzę tył oklapnięty lekko. Być może to początek końca SLS (jeśli są). U mnie padły przy około 195 kkm. Robi się przeszczep na standardowe amory i sprężyny Kayaba => różnica na plus ogromna. Co jeszcze? Warto wyciszyć drzwi matami i pianką, wymienić fabryczne audio... I jeszcze trochę innych rzeczy ;) 

 

19 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Kolor taki szaro-srebrny met. Można gdzieś to sprawdzić jaki to dokładnie?? Nalepka, w książce?

Można, po numerze VIN. Poproś o rozkodowanie VIN forumowicza @okeyten, dowiesz się wszystkiego.

 

19 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Nad świnką właśnie myślałem już. Chyba nakleję, choć kobiecie z którą sypiam się to nie spodoba.

To chyba trza zmienić kobietę :D Żartuję, oczywiście. Kwestia dobrania odpowiedniego wzoru i koloru. Polecam kontakt z użytkownikiem @eurojanek. W stopce ma odnośnik do różnych wersji - na pewno coś wybierzesz :) 

 

6 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Jeszcze wczorajszy strzał od dupy strony:

Czujniki parkowania fajna sprawa :) 

 

6 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Jak widać na powyższej rycinie mam oryginalne (chyba, mam nadzieję) kółka Forestera z oponami 215/60 R16.

Pytanie 1: Czy to są zalecane kółka na lato?

Pytanie 2: Jakie kółka na zimę? Piętnastki i opony .... No właśnie jakie?? Jest coś zalecane?

Chciałbym mieć osobny komplet i widziałem blaszane koła z pierwszego chyba modelu Forestera 15'', będą OK?

215/60 R16 to jest nominalny rozmiar do tego modelu i wersji (polift) i nie ma znaczenia czy zima, czy lato, ale można kombinować.

Piętnastki? - po co? Chyba że chodzi o pożądany wyższy profil. Piętnastki to były w przedliftowym SG. Zwykle idzie się w drugą stronę => szesnastki na zimę, a siedemnastki na lato - chyba że Forek będzie dużo latał w terenie, czy poza asfaltem. Ale - IMHO - masz spoko felgi, całkiem ładne, i ja bym tutaj nic nie kombinował, i jeździł na nominale.

 

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za ciepłe słowo, porady i info!!

 

Hamulce zauważyłem - rzeczywiście dupy nie urywają ale też nie jest źle, na razie nie będę kombinował.

Odnośnie tych SLSów muszę poczytać. Wiem, że jeden amor był wymieniany kiedyśtam. Czyli zdecydowanie lepiej jest wymienić na zwykłe, dobre amory + konkretne sprężyny? Duży koszt takiej operacji?

 

BTW - nie straszcie mnie więcej...  :)

 

Jeszcze odnośnie kół - na pewno na zimę chciałbym mieć węższe opony, tak ze 195. No i najlepiej na innych felgach. Te zostałby na letnie. Chciałbym mieć drugi komplet kół na zimę i myślałem nad blaszanymi piętnastkami, oryginałami z Forestera I i do tego opony 195/70 R15.Nie ciągnie mnie do off-roadu ale szwendam się po terenie czasem, więc i w las wjadę od czasu do czasu. A zimą szczególnie...
http://www.adammarczak.com/blog/ognisko-kulig/
http://www.adammarczak.com/blog/ognisko-kulig-posiedziane-pohulane/

 

Jeszcze lato nie przyszło, a ja już się zimy doczekać nie mogę...  :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie dobry model 215/65/16 i będziesz zadowolony.Większe koło wygląda lepiej na aucie,wyższy profil uprzyjemnia jazdę poza asfaltem a wskazania licznika zbliżą się do tych z GPS. Osobiście polecam opony całoroczne,ale koniecznie najwyższej półki.Jeśli ktoś jeździ spokojnie i nie mieszka w rejonie podgórski,gdzie śnieg leży 2mce w roku,to taki wybór jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Odnośnie tych SLSów muszę poczytać.

Jeżeli jeszcze masz SLS-y, to prędzej czy później czeka Cię wymiana.

 

11 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Czyli zdecydowanie lepiej jest wymienić na zwykłe, dobre amory + konkretne sprężyny?

Tak jest. Standardem jest np. Kayaba G-Excel, amortyzatory + sprężyny. Sprawdzony przez wielu użytkowników, dobry zestaw.

 

11 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Duży koszt takiej operacji?

Około 1.5 kpln.

 

11 godzin temu, AdamMarshall napisał:

eszcze odnośnie kół - na pewno na zimę chciałbym mieć węższe opony, tak ze 195. No i najlepiej na innych felgach. Te zostałby na letnie. Chciałbym mieć drugi komplet kół na zimę i myślałem nad blaszanymi piętnastkami, oryginałami z Forestera I i do tego opony 195/70 R15.Nie ciągnie mnie do off-roadu ale szwendam się po terenie czasem, więc i w las wjadę od czasu do czasu. A zimą szczególnie...

Rozmiar 195 wydaje mi się nieco "odstający" od nominału 215 / 60 R16 - jeśli już to spróbowałbym 205 / 65 R16, albo 215 / 65 R16, jak napisał niżej @Yanas:

 

10 godzin temu, Yanas napisał:

Kup sobie dobry model 215/65/16 i będziesz zadowolony.Większe koło wygląda lepiej na aucie,wyższy profil uprzyjemnia jazdę poza asfaltem a wskazania licznika zbliżą się do tych z GPS.

 

10 godzin temu, Yanas napisał:

Osobiście polecam opony całoroczne,ale koniecznie najwyższej półki.

Mam dokładnie takie samo zdanie. Michelin CrossClimate, Vredenstein Quatrac, Nokian WeatherProof - te opony można spokojnie polecić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochód mam już trzy tygodnie i jestem mega happy!  :)

 

ZAGWOZDKA - PYTANIE

Rano jak odpalam czołg on trochę popiskuje, i czuć jakby pompował wspomaganie przy pierwszych dwóch-trzech skrętach...

To normalne czy coś się koci?

 

 

SERWIS
Klimatyzacja - 150,00 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 27.03.2017 o 19:34, AdamMarshall napisał:

Koła - pytania.

Jak widać na powyższej rycinie mam oryginalne (chyba, mam nadzieję) kółka Forestera z oponami 215/60 R16.

Tak dla pełnej precyzji - te felgi są z wersji przedliftowej - wystepowały w europejskich 2.0 XT i XS w USA. W wersji SG poliftowej nie były już fabrycznie używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...