marhof Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Moja skrzynia powoli domaga się uwagi:1. Na 3 biegu słychać już wyraźne wycie przy dodawaniu gazu - monitoruję to od kilkunastu tysięcy km, opiłków w oleju brak, nic nie zgrzyta, tylko wyje... na pewno nie jest to łożysko. 2. 2ka i 3ka ma już trochę zużyte synchronizatory, czasem nie udaje się wbić biegu jeśli nie przyłoży się należytej uwagi. Siły przy zmianie biegów używać nie trzeba, ale nie chodzi to jak nówka sztuka 3. Sprzęgło ma już 70tyś nalatane, nie raz było przypalone i raczej bliżej jest już końca niż początku 4. Mam wrażenie że wisko nie trzyma już tak dobrze jak kiedyś. Auto miało okresy, kiedy łatwo nie miało, więc przyjmuje obecny stan ze zrozumieniem I teraz zasadnicze pytanie, prośba do osób co już nie jedną skrzynię zajeździły, a autem nie jeżdżą po bułki - ile seryjna skrzynia jest w stanie znieść nim się im posypała? Zdaję sobie sprawę, że jednemu jeździ 300tyś km, a druga się ukręci po 20tyś przy parkowaniu pod Biedronką, ale chciałbym poznać jakieś statystyczne dane W Kwietniu Subariada w Mołdawii - w przyszłym tygodniu oddaję auto na duży przegląd i mam 2 wyjścia; 1. Robię rewizję obecnej skrzyni, wymiana synchro, prawdopodobnie zębów 3 biegu, regeneracja wisko, możliwe że i sprzęgło też (ogólnie worek $$$) 2. Zostawiam to co jest i jeżdżę, aż umrze, w międzyczasie odkładam na jeszcze większy worek $$$ i 6MT z DCCD Zastanawiam się, jak duże ryzyko niesie opcja nr 1 pod kątem Subiariady. Na I Subariadzie byłem z wyjącym tylnym mostem i duszą na ramieniu - później auto przejechało w sumie 40 tyś km w takim stanie, zostało sprzedane, i pewnie jeździ dalej (z drugim mostem zapasowym w bagażniku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 W moim poprzednim aucie FXT SG 2,0 przy 260kkm skrzynia miała sie świetnie. Wisko regenerowane przy 216kkm.Olej Motul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 To wycie to mogą być łożyska w "dupce" skrzyni, miałem podobnie w 2,0XT. Po wymianie, skrzynia jak nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 To wycie to mogą być łożyska w "dupce" skrzyni, miałem podobnie w 2,0XT. Po wymianie, skrzynia jak nowa Takie było początkowe przypuszczenie, ale mechanik przejechał się i wykluczył. Poza tym, wycie słychać tylko na 3ce i tylko przy przyśpieszaniu - dziwne by to było. Gdyby to była dupka to spodziewałbym się wycia większego lub mniejszego, ale na każdym biegu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Łożysko wałka trzeciego biegu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) Łożysko 3` biegu lub wersja gorsza wyrwane tryby na wałku 3` biegu = sam wspominałeś, że lekko nie było... czasem z 2` na 3` na skróty bo na czas ? = "wówczas grzebyk nie trafia w przedziałek" i lecą ząbki Więc oby to tylko łożysko. Edytowane 7 Lutego 2017 przez 4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Dzięki za wskazówki - zdecydowałem się na rewizję obecnej skrzyni. Dam znać co wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Dzięki za wskazówki - zdecydowałem się na rewizję obecnej skrzyni. Dam znać co wyjdzie Moja skrzynia w turbodziadku miała ponad 320kkm i poszła do rewizji, wymienili 2 sychronizatory, coś tam jeszcze i działa, jest znacząca poprawa. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bomba071 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 u mnie wyje skrzynia na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła jest cisza,puszczę-wyje,wycie jest słyszalne w okolicy łączenie silnika ze skrzynią,stawiam na łożysko na wałku wychodzącym ze skrzyni.jak jest z wymianą tego łożyska jest ogólnie dostępne i ile może kosztować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 u mnie wyje skrzynia na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła jest cisza,puszczę-wyje,wycie jest słyszalne w okolicy łączenie silnika ze skrzynią,stawiam na łożysko na wałku wychodzącym ze skrzyni.jak jest z wymianą tego łożyska jest ogólnie dostępne i ile może kosztować? U Ciebie to będzie prawdopodobniej łożysko oporowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bomba071 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 sprzęgło ma przelatane 40tyś.łożysko jak jest walnięte to słychać je na wciśniętym sprzęgle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Info dla ciekawskich: skrzynia poskładana, cały wałek do wymiany - zęby pościerane, w zasadzie na każdym z biegów, synchronizatory 2 i 3 d do wymiany, chłodnica oleju całkiem zapchana,w środku szlam :/ Po stanie pompy oleju oceniono, że najprawdopodobniej przez jakiś czas chodziła na sucho... Jeśli tak to musiało się to stać za poprzedniego właściciela. Całość nie wyglądała za dobrze i prędzej czy później by się poddało. Wczoraj odebrałem auto, jest ok. Teraz ciekawostka - wskazania nawigacji (fabryczny GPS w kiosku) - auto porusza się do tyłu, kiedy jadę do przodu Podejrzewam, że navi bierze pod uwagę wskazania prędkościomierza i wspomaga się nimi przy ustalaniu pozycji. Z jakiegoś powodu dostaje info na opak po demontażu skrzyni. W poniedziałek będę jechał na poprawkę ale może ktoś się orientuje czy jest na to jaki łatwy 'fix' który da się zrobić w domowych warunkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Obróć ekran nawigacji w kiosku do góry nogami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 56 minut temu, Subary napisał: Obróć ekran nawigacji w kiosku do góry nogami ? To nie takie proste Nawigacja ustala lokalizację na podstawie kilku źródeł i myśli że poruszam się w przeciwnym kierunku niż w rzeczywistości - cofa mnie na mapie Powód dlaczego tak się dzieje już mam -> na każdym biegu mam włączone światło wstecznego, coś chłopaki pomieszali z elektryką przy montowaniu skrzyni, ale raczej bez dostępu do podnośnika nic nie zdziałam :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 11 godzin temu, marhof napisał: skrzynia poskładana, cały wałek do wymiany - zęby pościerane dokładnie jak przypuszczałem ale to co opisujesz, że wszystkie biegi są pościerane i zapchane kanały olejowe mogą oznaczać nie tylko jazdę na sucho ale uszkodzenie np. 3` i ona zasypuje szczątkami co powoduje kolejne stany agonalne. Ważne że udało się reanimować i przywrócić do życia. Pytanie o wałek - wkładaliście nowy czy z odzysku ? I łożyska do wałka nowe czy stare jeszcze dały radę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Wałek z odzysku, w dużo lepszym stanie. Łożyska ok. Nabijam teraz kolejne kilometry przed Subariadą, wszystkie nieporządane dźwięki i problemy z wbijaniem biegów już nie występują Stary wałek w piwnicy, może kiedyś (oby nie) coś się z niego jeszcze przyda... Co do wariującej nawigacji - duperel, czujniki położenia biegu i luzu pozamieniane miejscami. Palił mi się wsteczny na każdym biegu, a Subarowska nawigacja bierze to pod uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Pozwól, że podepnę się i zapytam odnośnie objawu - wycia. U siebie od pewnego czasu słyszę ciche wycie najwyraźniej słyszalne przy ok 100-110 km/h, wydaje mi się, że dobiegające z lewej strony, jakby z zewnątrz (z punktu widzenia kierowcy siedzącego na swoim miejscu) i to dopiero po przejechaniu ok 7 km. Tak się zastanawiam czy to skrzynia domaga się uwagi. Stąd moje pytanie, czy owe wycie u Was pojawiało się też dopiero po przejechaniu kilku kilometrów? Na drugim miejscu podejrzewam leciwe już opony zimowe, które w niedługim czasie wymienię i to zweryfikuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 U mnie wyło zawsze przy dodawaniu gazu na 3 biegu, to był bardzo wyraźny dźwięk. Lekko coś wyło czasem na 4ce (również przy gazie) i przy odjęciu gazu na 5tce (ale to przy bardzo dużych prędkościach). Może u Ciebie to łożysko? Po przejechaniu się nagrzewa i wtedy zaczyna wyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 16 godzin temu, marhof napisał: U mnie wyło zawsze przy dodawaniu gazu na 3 biegu, to był bardzo wyraźny dźwięk. Lekko coś wyło czasem na 4ce (również przy gazie) i przy odjęciu gazu na 5tce (ale to przy bardzo dużych prędkościach). Może u Ciebie to łożysko? Po przejechaniu się nagrzewa i wtedy zaczyna wyć? Dzięki za info. To ciche wycie słychać niezależnie czy przyspieszam czy zwalniam i słyszalne przy 100-110 (przy innych prędkościach raczej nie słyszalne). Dziwne jest dla mnie to, że pojawia się dopiero po kilku kilometrach. Jak by to było faktycznie łożysko to chyba pośpiechu nie ma? Niedawno robiłem przegląd, wymieniałem m. in. olej w skrzyni i dyfrze i mechanik nie stwierdził nic niepokojącego, opiłków brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się