Kuba Królik Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Witam serdecznie. Przymierzam się do kupna subaru forester'a. Po przetrzepaniu forum, wybór padł na silnik 2.5xt. I tutaj mam pytania do osób, które już taki motor posiadają: Jak to jest z tą uszczelką pod głowicą? Jak często pojawia się ta awaria i czym najczęściej się objawia. I czy w gdańsku zna ktoś warsztat który takową naprawde ogarnie fachowo? i oczywiś jaka jest cena naprawy? W jaki przedział cenowy uderzać? Budżet 30tyś pozwoli na znalezienie zadbanego egzemplarza? http://allegro.pl/subaru-forester-2-5xt-lpg-skora-navi-alu-panorama-i6639879508.html zainteresował mnie ten model. Jak to w ogóle jest z szukaniem subaru. Kiedyś kupowałem audi a4 i znalezienie niedłubanego audyka graniczyło z cudem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Wszystko jest na forum.Użyj wyszukiwarki, działa. Masz jeszcze temat Zakup Kontrolowany tam znajdziesz prześwietlanie Forków co są na sprzedaż Edytowane 20 Grudnia 2016 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Powiem w ten sposób,Zwoleń,Radom,hmm jak by ci to powiedzieć ,nie mówie,że wszyscy ale 90% handlarzy to Steven Frayne Ja szukam Forestera III 2.0 w benzynie w manualu silnik FB20 z 2012,2013 roku,jest mega ciężko.Fakt jest taki,że auto chcę zmienić w kwietniu lub maju 2017 roku,ale na bieżąco śledzę i jeżeli chodzi o taki model to od września był 1 słownie JEDEN.Auto z polskiego salonu od 1 właściciela ,przebieg 70 tys ,super autko wyglądało,ale sprzedało się w dwa dni.Jest jeden ,właściciel startował od 58 tys,teraz jest 54,po nowym roku pewnie będzie poniżej 50tys. Auto 2012 rok,zero historii serwisowej,ponad 100 tys przebiegu.Podobno w Belgii nie prowadzą serwisów,ja się na tym nie znam,ale dla mnie to dziwne,przecież jak kupujesz nowy samochód to co 15 tys masz przeglądy. Popatrz jak za granicą te auta stoją,w jakim są stanie,jak masz kasę w kieszeni to pewnie coś trafisz,ale to może potrwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Z zakupem sprawnego, w dobrym stanie subaru jest mega problem. Auta dobre sprzedają się na pniu. Ja w zeszłym roku szukałem Imprezy WRX z lat 2001-2005 i nie było dla mnie ważne czy to wagon czy sedan oraz kolor był mi zupełnie obojętny. Mieszkam we Wrocławiu a najpierw pojechałem oglądnąć sztukę pod Jelenią Górę, następnie odwiedziłem Białystok (560 km w jedną stronę), oraz Szczecin w którym kupiłem wymarzony samochód. Szukałem auta ok 6 miesięcy ale znalazłem. Jak się uzbroisz w cierpliwość i poświęcisz czas na jeżdżenie po Polsce to znajdziesz. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Jak to jest z tą uszczelką pod głowicą? Jak często pojawia się ta awaria i czym najczęściej się objawia. I czy w gdańsku zna ktoś warsztat który takową naprawde ogarnie fachowo? i oczywiś jaka jest cena naprawy? Uszczelki padają różnie jednak zawsze przyczyną jest mocne korzystanie z koni mechanicznych XT i to jest grubszy temat. Padają przy 50 i 200 są też takie Forki na forum, które mają ponad 250 tys i nie widziały takiego problemu Jednak z używkami to jest tak, że już było tych 2-5 właścicieli i nigdy nie wiesz na co trafisz. Cena w ASO w przypadku samej uszczelki to ok 2,5-4 tys zł. W jaki przedział cenowy uderzać? Budżet 30tyś pozwoli na znalezienie zadbanego egzemplarza? Dobry egzemplarz 2004-2008 to przedział cenowy 27-35 tys tutaj można wróżyć z fusów. http://allegro.pl/su...6639879508.html zainteresował mnie ten model. Jeżeli 1 właściciel to prosta droga do uzyskania wszelkich informacji, jednak instalacja LPG wróży regulację zaworów co 40-50 tys czyli koszt 1200 zł robota plus ewetntualne szklanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Szczegółów pewnie dowiesz się z PW, temat uszczelki, SLSów, wiskozy, chlania oleju itp wałkowany na forum wiele razy i zapewnia lekturę na wiele wieczorów. Awarie się zdarzają, jak w każdym aucie. Kłopot z uszczelką jest taki, że wypada wymienić 2, splanować również 2 głowice, a przy tym wyciągnąć cały silnik, co winduje koszty naprawy dość wysoko w porównaniu do innych tradycyjnych aut. Chyba najbardziej popularna i udokumentowana przypadłość w Subaraku Na pocieszenie, zwykle da się to przewidzieć wcześniej, jeśli tylko dba się o auto i obserwuje anomalie, i nie unieruchamia to natychmiastowo auta (czyt. wrócisz do domu z wakacji, prawdopodobnie ). Nie ma też pewności, że każdego to spotka. Co do samego ogłoszenia, to wygląda to na typowe ogłoszenia handlarza. Nie wie o czym pisze - ESP, Kontrola trakcji czy komputer pokładowy to najzwyklejsze kłamstwo i próba naciągnięcia klienta na obejrzenie samochodu, który nie posiada ŻADNEGO z wymienionych bajerów (chyba, że cyfrowe wskazanie temperatury i kilometrowka to już komputer pokładowy). Dołączany napęd 4x4 w opisie zdaje się potwierdzać, że gość nie do końca wie co sprzedaje... Pierwszy właściciel zapewne zostawił auto w komisie, a od sprzedającego niczego konkretnego się nie dowiesz. Relingi dachowe są z wersji poliftowej z późnego 2006/07 roku, plastikowe nakładki na słupku C nie wyglądają na orginalne (inny odcień), roleta bagażnika ma gigantyczne luzy, a plastiki w jej okolicy są tragicznie spasowane - według mnie auto jest po dachowaniu albo spadło na nie drzewo. Wygląda jakby całe było lakierowane. Dodatkowo: nawigacja bez mapy Polski (nie tak znowu łatwo ją zdobyć - to stara nawigacja Kenwooda na płyty DVD), a kierownica jest w podejrzanie dobrym stanie w porównaniu do fotela kierowcy.... Klapa bagażnika wydaje się też być źle spasowana, ale to już trzebaby organoleptycznie obadać, bo na zdjęciu ledwo to widać (dużo mniejsza przerwa od prawej tylnej lampy względem lewej) Edytowane 20 Grudnia 2016 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Docik Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Wypunktowałeś to pierwasza klasa marhof brawo. Jak przeczytałem o aSR Esp to też się uśmiałem, a jako że ekran mam popękany to nawet nie analizuję zdjęć. Jednak jak na zdjęciu widać to aż się boje co jest w realu. Pozdro cierpliwości w szukaniu wymarzonego Forka Edytowane 20 Grudnia 2016 przez Docik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GroObY Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Witam , ostatnio miałem ten sam problem : - Nie sugeruj się cenami na Polskich stronach internetowych ( zadbany z historią od 1 wł . 2,5 XT od 35 tys. w górę zobacz ile u Niemca takie kosztują ) . Pewnie za te 30 tys też coś znajdziesz ale chyba ktoś na już musi gotówki potrzebować i możesz szukać i czekać bardzo długo na taką ofertę . - Mój miał uszczelkę robioną przy 170 tys tak wynika z papierów i póki co nic się nie dzieje 217 tys mam teraz. - Z Gazem (hmmm jak kto lubi ) dla mnie to krzywdzenie takiego autka . Pozdrawiam i życzę udanego zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Subaru z ogłoszenia jest od typowego handlarza, wiem bo znam gościa z widzenia. Subaru widziałem w realu, wizualnie prezentuje się bardzo dobrze. Tak jak pisza wyżej - gość w komisie sam nie wie dokładnie co sprzedaje iż jakim autem ma tutaj doczynienia. Sprzedaje glownie niemieckie samochody i trochę francuzow - czyli to co "schodzi" najszybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Tak ja piszą inni, szukanie dobrego egzemplarza to praca prawie na cały etat - tzn może przesada ale codziennie trzeba przeglądać, a najprościej to przeglądać forum i ogłoszenia z forumowych autek. Mi się trafiło bo własnie tak oglądałem ogłoszenia/przeglądałem i w końcu ktoś dodał info o planowanej sprzedaży auta ~za 4miesiące w jakimś innym wątku sprzedażowym. Okazało się, że polski salon - auto forumowe praktycznie od początku, i w tym samym mieście - szybkie oględziny własne jest ok, oględziny w warsztacie ok, auto w ASO serwisowane, wszystko wymieniane na bieżąco (relacja mechaników bo pamiętali auto). Później czekanie aż faktycznie auto będzie do sprzedaży czyli czekanie tych kilku miesięcy no i auto u mnie już od kilku ładnych miesięcy, zadbany egzemplarz z dobrą historią odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Co do UPG to ja bym nie demonizował. Choć na początku trochę się bałem teraz tylko wsiadam, odpalam i w drogę. Choć warto mieć odłożone pare grosiwa w razie najgorszego. Z budżetem 30k to może być różnie. Bo widzę po swoim(zapłaciłem ciut powyżej 30k), że prawdopodobnie gdybym chciał go teraz sprzedać to może i więcej bym dostał niż zapłaciłem. Bo naprawdę nie ma tych aut w dobrym nienagannym stanie. Więc pewnie trzeba celować w auto z historią ale znaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 A co panowie powiecie o tym,nie chce zakładać nowego tematu więc się podłączę.Kolega marhof widzę ,że nie z jednego pieca subaru widział:P https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0-benzyna-150km-xenon-kamera-panorama-vat23-ID6ywNPw.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 TUTAJ ---> masz ZAKUP KONTROLOWANY Najlepiej ta daj temat i przeglądnij czy już się gdzieś nie przewinął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Jak to jest z tą uszczelką pod głowicą? Jak często pojawia się ta awaria i czym najczęściej się objawia. I czy w gdańsku zna ktoś warsztat który takową naprawde ogarnie fachowo? i oczywiś jaka jest cena naprawy? Robisz raz porządnie i raczej nie wraca namiary masz na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr123456 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 I jak,kupił kolega tego Forestera? Tutaj masz fajnego. https://www.mobile.de/pl/Samochod/Subaru-Forester-2.5XT-Turbo-PANORAMA-XENON/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:asc,ms1:23500_7_,frn:2003,frx:2013,ful:petrol,ger:manual_gear,ccn:2400,ccx:2600/pg:vipcar/236263374.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Witam serdecznie. Przymierzam się do kupna subaru forester'a. Po przetrzepaniu forum, wybór padł na silnik 2.5xt. I tutaj mam pytania do osób, które już taki motor posiadają: Jak to jest z tą uszczelką pod głowicą? Jak często pojawia się ta awaria i czym najczęściej się objawia. I czy w gdańsku zna ktoś warsztat który takową naprawde ogarnie fachowo? i oczywiś jaka jest cena naprawy? W jaki przedział cenowy uderzać? Budżet 30tyś pozwoli na znalezienie zadbanego egzemplarza? http://allegro.pl/subaru-forester-2-5xt-lpg-skora-navi-alu-panorama-i6639879508.html zainteresował mnie ten model. Jak to w ogóle jest z szukaniem subaru. Kiedyś kupowałem audi a4 i znalezienie niedłubanego audyka graniczyło z cudem. Po pierwsze: Gratuluję wyboru!!! Po drugie: nie takie uszczelki straszne jak je malują. Ale do konkretów. Mojego mam już prawie 7 lat. W tym roku w maju będzie mieć 10 lat. Szukałem go rok w całej Polsce i był trzecim do którego pojechałem żeby oglądać. Jak kupowałem miał 58kkm. Teraz ma prawie 270kkm. Czy poprzedni właściciel robił uszczelki, nie wiem. Jak z nim rozmawiałem to ogarniał temat, wiedział co siedzi w środku. Ja uszczelek nie robiłem. Z tego co wiem, jak nie będziesz zapieprzać 200km/h non stop z gazem wbitym w podłogę po niemieckich autobahnach to uszczelki będą żyć. Ja moim raz jechałem 200km/h i mi wystarczyło. Nie to nadwozie do takich prędkości. Po autobahnach jeżdżę 130-150, w niemczech do 170. Ale zawsze na zasadzie: gaz i odpuść. Uszczelki się dostają tyle ognia a i paliwa idzie mniej. Pozostałe usterki: - zawieszenie to standard. Zrobiłem zaraz na początku. Od ponad 150kkm mam Ironmany i KYB. Furka stoi trochę wyżej i jest twarda. "0" słownie zero problemów. - wymiana tylnego dyfra. W ASO od 9000 do 11000pln brutto. Znalazłem w Wwie z jakiegoś anglika. Koszt 600zł + 200 wymiana. Do dzisiaj spokój. - dalszych usterek nie mogę sobie przypomnieć... Oczywiście regularne przeglądy, regularna kontrola oleju, rozrząd itd itp. Wszystko kosztuje ale w zamian mam święty spokój. Nie widzę dla niego godnego następcy. Elektroniczne komputery na 4 kołach za grubo ponad 100kpln nie bardzo mnie interesują. Sam przy nich nic nie zrobię. A po 7 latach i przejechanych 200tyś km mój forester potrafi mnie zaskoczyć i wywołać uśmiech na mojej twarzy. Pali benzynę, olej i opony. Zapomnij i zużyciu paliwa poniżej 10 na sto. Raczej 11-13. Mi ostatnio wyszedł 14,4. Olej, teraz już nie liczę. Kiedyś policzyłem to mi wyszło coś około 330cm3 na tysiąc. Znajdź dobry zadbany egzemplarz i będziesz zadowolony. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Z ciekawości - przy jakim przebiegu padł dyfer (i automat czy manual)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Królik Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 I jak,kupił kolega tego Forestera? Tutaj masz fajnego. https://www.mobile.de/pl/Samochod/Subaru-Forester-2.5XT-Turbo-PANORAMA-XENON/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:asc,ms1:23500_7_,frn:2003,frx:2013,ful:petrol,ger:manual_gear,ccn:2400,ccx:2600/pg:vipcar/236263374.html fajny ale 50 tys to trochę za dużo jak na moj budzet szukam i czekam moze coś znajdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Z ciekawości - przy jakim przebiegu padł dyfer (i automat czy manual)? Padł przy 223.100km Manual Z ciekawości zdjąłem dekiel i okazało się że na zębach satelitów są ubytki materiału. Działać działał, ale jak z otwartymi szybami jechałem w lecie obok jakiegoś muru czy płotu to podczas dodawania gazu słychać było hałas. Po odpuszczeniu brak hałasu. Trochę denerwujące było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się