Skocz do zawartości

Temp wody


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Norma

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

I odrazu odpowiadam ze plyn sie nie gotuje przy 100 tak jak woda :)

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

 

A w starym Citroenie którego kiedyś miałem to nawet woda przy 100 się nie gotowała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem za wysoko, we wszystkich moich subarakach wentylatory startują przy 95. Przy jakiej temp. u ciebie się włączają? Jesli tez 95 to silnik się przegrzewa. Sprawdzilbym chlodnicę czy czysta i pompę wody. Mialem przeboje wlasnie przez pompę z zamiennika i temperatura w miescie w czasie jazdy utrzymywala sie tak wysoko jak u ciebie a stojąc na swiatlach szybko szla w gore, po wymianie pompy na OEM temp. wrocila do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem za wysoko, we wszystkich moich subarakach wentylatory startują przy 95. Przy jakiej temp. u ciebie się włączają? Jesli tez 95 to silnik się przegrzewa. Sprawdzilbym chlodnicę czy czysta i pompę wody. Mialem przeboje wlasnie przez pompę z zamiennika i temperatura w miescie w czasie jazdy utrzymywala sie tak wysoko jak u ciebie a stojąc na swiatlach szybko szla w gore, po wymianie pompy na OEM temp. wrocila do normy.

Wentylatory startuja na 98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upalów nie ma wiec skoro w takich temperaturach otoczenia masz tak wysoką temp silnika to w 30 C. silnik bedzie mial jeszcze wyzsza. Sprawdz do jakiej temp wentylatory chodzą.zakladając ze wylączają się przy 93-92 C. To i tak za wysoka temp skoro w trasie masz od 92 co teoretycznie zakladam jest temperaturą wylaczenia wentylatorów. W obu autach masz tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upalów nie ma wiec skoro w takich temperaturach otoczenia masz tak wysoką temp silnika to w 30 C. silnik bedzie mial jeszcze wyzsza. Sprawdz do jakiej temp wentylatory chodzą.zakladając ze wylączają się przy 93-92 C. To i tak za wysoka temp skoro w trasie masz od 92 co teoretycznie zakladam jest temperaturą wylaczenia wentylatorów. W obu autach masz tak samo?

Jak to nie ma upałów? Caly tydzien u mnie np temperatura 25-29 C.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upalów nie ma wiec skoro w takich temperaturach otoczenia masz tak wysoką temp silnika to w 30 C. silnik bedzie mial jeszcze wyzsza. Sprawdz do jakiej temp wentylatory chodzą.zakladając ze wylączają się przy 93-92 C. To i tak za wysoka temp skoro w trasie masz od 92 co teoretycznie zakladam jest temperaturą wylaczenia wentylatorów. W obu autach masz tak samo?

Wczoraj mialem 29st na dworze i schemat ten sam. 96-99 w miescie (przy 98 wlaczaja sie wentylatory) i 92-95 na trasie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie musicie wiedzieć że płyn do chłodnicy (nie woda) pod ciśnieniem ma wyższą temperaturę wrzenia jak czysta woda. Termostat zaczyna otwierać przy 80 stopniach a całkowite jego otwarcie to 95 stopni. Wentylatory uruchamiają się na 70% przy 95 stopniach a przy 101 stopniach 100%. Jak temperatura nie przekracza w najwyższym momencie 105stopni to jest OK. Ważne jest żeby układ nie był zapowietrzony, płyn był w dobrym stanie i poziom płynu był OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skąd masz te info?

 

z FSM Tribeca.

Większość cywilnych silników benzynowych pracuje w zakresie temperatur 95-100. Dla przykładu moja poprzednia Pacifica pracowała w przedziale 96-105 stopni.

Nie szukajcie dziury w całym, jak na wskaźniku na desce, wskazanie jest w połowie wskaźnika, to nie ma się czym martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy weźcie pod uwagę że różny model może mieć w lekko innym miejscu czujnik a temperatura płynu też się zmienia jak krąży po układzie! Różnica 2-3-5 stopni jest żadna! 25 stopni to jest w.... dużo ale 5 to moim zdaniem może spokojnie wynikać z innej lokalizacji czujnika, różnych warunków dookoła (osłony termiczne itp) czy niedokładności samego czujnika. Ja bym nawet 1/100000 uwagi na to nie zwracał.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moim zdaniem nie jest to normalna temperatura pracy, ja mam ten sam problem w H6 opisywałem to w wątku tutaj do tej pory nie mogę rozwiązać problemu wykluczyłem już termostat teraz muszę sprawdzić korek chłodnicy oraz zmierzyć temperatury w rożnych miejscach na silniku pirometrem żeby zweryfikować wskazania (położenie wskaźnika lekko poniżej poziomu, z OBD nawet 105 st, reduktor LPG 95st.) Nie jest to normalna praca ponieważ wentylatory prawie cały czas pracuje na 100%.  Wydaje mi się że jeżeli pełne otwarcie termostatu jest przy 95 st. to oznacza że osiągnięta jest max. poprawna temperatura pracy silnika. Wszystko powyżej jest już niepoprawne przy normalnej jeździe. 

post-1810-0-46549900-1477762651_thumb.png

post-1810-0-59739300-1477762823_thumb.png

Edytowane przez yarro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy podobny przypadek w 350z, z tym że wskażnik temp lekko się podnosił w korku, albo przy mocnym pałowaniu, wentylatory pracował prawie non stop. Termostat był wymieniany, z marnym skutkiem, dopiero wymontowanie chłodnicy, jej przepłukanie i udrożnienie całej powierzchni lamelek pomogło. Japończyki mają stosunkowo małe chłodnice do swojej pojemności. Spróbuj przepłukać cały układ chłodzenia i oczyścić chłodnice z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...