Azrael Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Hejka, mam do zarejestrowania GT, jest sobie umowa z Niemcem o kupnie, jest sobie Brief. Robię tłumaczenie Briefu. Teraz pytanie brzmi co z opłatami. Płaci się to w urzędzie celnym? Wiem że trzeba zapłacić akcyzę, a co z VAT? Ponoć nie trzeba. Cyz może ktoś to łopatologicznie krok po kroku od dokumentów w łapkach po odebranie tablic rejestracyjnych napisać - ja z urzędami radzę sobie średnio na jeża, a dziś utonąłem w potoku informacji z googla na ten temat. Juz wiem co i jak w urzędzie komunikacji, jeszcze tylko z tymi opłatami nie bardzo. Plis pomóżcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Z Vatem idź do Skarbówki. Płacisz za papier, że nie musisz płacić VAT-u. Jak czegoś nie wiesz tam Ci wytłumaczą wszystko. Z tą instytucją nigdy nie miałem problemów jak czegoś nie wiedziałem. W celnym za to porażka, chamstwo i buractwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 leonID, a z czym trzeba iść do tej skarbówki po to zaświadczenie? Umowa kupna, Brief? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Umowę i brief z tłumaczeniem musisz mieć zawsze i wszędzie. W US, UC i WK. PS. I chyba ciągle w WK wymagają badania technicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Umowę i brief z tłumaczeniem musisz mieć zawsze i wszędzie. W US, UC i WK. OK.... Ktoś poleci tłumacza w Waw. PS. I chyba ciągle w WK wymagają badania technicznego. To wiem, będe miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 OK.... Ktoś poleci tłumacza w Waw. z jakiego jezyka ? generalnie w UC powinni dac Ci pelna informacje - jest to ich zasrany obowiazek, ponizej masz pare telefonow do informacji celnej - tu powinienes sie wszystkiego dowiedziec, a na pewno skieruja Cie do osoby, ktora to Ci wszystko wyjasni 620 3500 614 2627 650 2873 811 0128 811 1344 oprocz tego wrzucam Ci tel na PW do Panii Grazyny, ktora juz Przemkowi pomogla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Pani Grażyna rulez i to mega 8). Ze dwa tygodnie ją ścigałem, żeby mi dała swój numer konta, żebym mógł jej zwrócić kasę za należności celne, podatkowe i opłatę za odprawę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Hejka, mam do zarejestrowania GT, jest sobie umowa z Niemcem o kupnie, jest sobie Brief. Robię tłumaczenie Briefu... Ja to widze tak: Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz). Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego). Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice. Tyle ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 ja piernicze ile zachodu... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 A to tylko sprowadzenie z Niemiec. Co dopiero z US... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 właśnie dlatego się dziwiłem, bo jak mój przypłynął to poszło wszystko sprawnie... Badanie tech., tłumaczenie papierów, opłaty w Urzędzie Celnym i rejestracja. Żadne Urzędy skarbowe, wnioski o akcyzę, wnioski o Vat :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 ja piernicze ile zachodu... :shock: Dodam ze w kazdym miejscu musisz odstac swoje i masz szczascie jesli zalapiesz sie i w kazdym urzedzie spedzisz jeden dzien ... Generalnie zajmuje to kolo 2 tygodni bo kazdy ma czas i sie nie spieszy Aaaa zapomnialem dodac ze jak juz masz ten tymczasowy dowod i blachy to po 30 dniach kolajna kolejka w wydziale komunikacji by zamienic probny tymczasowy na staly (i musisz miec juz zaplacone OC bo wymagaja przy odbiorze stalego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 nic tylko kupować i rejestrować samochody :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Kurde czarno to widzę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Nic trudnego. Trzeba tylko pamiętać gdzie się jest zameldowanym. Ja zapomniałem, że zmieniłem adres i wszystko załatwiałem na stary meldunek. Na szczęście (w moim przypadku) "urzędnicy/urzędniczki" byli tacy sympatyczni, że wszystko poszło w miarę gładko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 (i musisz miec juz zaplacone OC bo wymagaja przy odbiorze stalego). W dniu otrzymania tymczasowego dowodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 (i musisz miec juz zaplacone OC bo wymagaja przy odbiorze stalego). W dniu otrzymania tymczasowego dowodu. Dokladnie tak to powinno wygladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz). Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego). Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice. :shock: Osz fak...to ja może jednak poszukam auta zarejestrowanego w PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz). Pamietaj jeszcze o niemieckim dowodzie rejestracyjnym, ktory trzeba wszedzie dac jako xero i musi byc przetlumaczony. Urzad Skarbowy zawsze pragnie przeglad techniczny, gdyz teoretycznie auto przy naliczaniu akcyzy powinno byc sprawne teczhnicznie - teoretycznie. Warto pamietac, ze od czasu kupna wedle naszego prawa jest 30 dni na wszystkie oplaty. Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego). Skladasz vat-24, a dostajesz od nich vat-25. Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice. Pamietaj jeszcze o oplacie recyclingowej w wysokosci 500zl, bo ja sie odbilem jak nismo rejestrowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 akurat zaplacenie oplaty recyklingowej jest obowiazkiem importujacego. takze mozesz sie zglosic do sprzedajacego zeby ci przekazal potwierdzenie przelewu bo ma taki obowiazek. A jesli dogadaliscie sie ze ty placisz to musisz zaplacic "na jego" dane tlumacz na deotymy (bedziesz mial blisko) - 508 278 608 aha i vat 25 nie jest wymagany w kazdym urzedzie wiec zadzwon i sie wypytaj, ja np nie potrzebowalem przy okazji rejestracji gt. musisz miec tez sad i dowod wplaty akcyzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 akurat zaplacenie oplaty recyklingowej jest obowiazkiem importujacego. w tym przypadku mam wrażenie, ze formalnie owym importującym jest Kasia. Tak sie dzieje bardzo czesto z autami z EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 akurat zaplacenie oplaty recyklingowej jest obowiazkiem importujacego. w tym przypadku mam wrażenie, ze formalnie owym importującym jest Kasia. Tak sie dzieje bardzo czesto z autami z EU. dobre wrażenie.... (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Mam pytanie - jak auto ma dwóch współwłaścicieli to w Urzędzie Skarbowym trzeba dwa razy płacić za te wnioski VATowskie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Mam pytanie - jak auto ma dwóch współwłaścicieli to w Urzędzie Skarbowym trzeba dwa razy płacić za te wnioski VATowskie ? Chyba raz płacicie ale razem musicie iść, albo zrobić pełnomocnictwo. Ale w 100% nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Chyba raz płacicie ale razem musicie iść, albo zrobić pełnomocnictwo. Spoko, to akurat jest do ogarnięcia - bardziej mnie martwią te opłaty :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się