Skocz do zawartości

Do tych co ostatnio rejestrowali auto z za granicy...


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

 

mam do zarejestrowania GT, jest sobie umowa z Niemcem o kupnie, jest sobie Brief. Robię tłumaczenie Briefu. Teraz pytanie brzmi co z opłatami. Płaci się to w urzędzie celnym? Wiem że trzeba zapłacić akcyzę, a co z VAT? Ponoć nie trzeba. Cyz może ktoś to łopatologicznie krok po kroku od dokumentów w łapkach po odebranie tablic rejestracyjnych napisać - ja z urzędami radzę sobie średnio na jeża, a dziś utonąłem w potoku informacji z googla na ten temat. Juz wiem co i jak w urzędzie komunikacji, jeszcze tylko z tymi opłatami nie bardzo. Plis pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z Vatem idź do Skarbówki. Płacisz za papier, że nie musisz płacić VAT-u. Jak czegoś nie wiesz tam Ci wytłumaczą wszystko. Z tą instytucją nigdy nie miałem problemów jak czegoś nie wiedziałem.

W celnym za to porażka, chamstwo i buractwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK....

 

 

Ktoś poleci tłumacza w Waw.

 

z jakiego jezyka ?

 

 

generalnie w UC powinni dac Ci pelna informacje - jest to ich zasrany obowiazek,

 

ponizej masz pare telefonow do informacji celnej - tu powinienes sie wszystkiego dowiedziec, a na pewno skieruja Cie do osoby, ktora to Ci wszystko wyjasni

 

620 3500

614 2627

650 2873

811 0128

811 1344

 

oprocz tego wrzucam Ci tel na PW do Panii Grazyny, ktora juz Przemkowi pomogla :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

 

mam do zarejestrowania GT, jest sobie umowa z Niemcem o kupnie, jest sobie Brief. Robię tłumaczenie Briefu...

 

Ja to widze tak:

 

Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz). Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego). Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice.

 

Tyle ... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja piernicze ile zachodu... :shock:

 

Dodam ze w kazdym miejscu musisz odstac swoje i masz szczascie jesli zalapiesz sie i w kazdym urzedzie spedzisz jeden dzien ... Generalnie zajmuje to kolo 2 tygodni bo kazdy ma czas i sie nie spieszy ;)

 

Aaaa zapomnialem dodac ze jak juz masz ten tymczasowy dowod i blachy to po 30 dniach kolajna kolejka w wydziale komunikacji by zamienic probny tymczasowy na staly (i musisz miec juz zaplacone OC bo wymagaja przy odbiorze stalego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic trudnego.

Trzeba tylko pamiętać gdzie się jest zameldowanym.

Ja zapomniałem, że zmieniłem adres i wszystko załatwiałem na stary meldunek.

Na szczęście (w moim przypadku) "urzędnicy/urzędniczki" byli tacy sympatyczni, że wszystko poszło w miarę gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz). Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego). Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice.

 

 

:shock: Osz fak...to ja może jednak poszukam auta zarejestrowanego w PL :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz umowe po niemiecki, masz Brief po niemiecku, zalatwiasz tlumaczneia tych dwuch dokumentow, jedziesz do diagnosty i robisz pierwszy przeglad w kraju (za chwile powiem dlaczego) potem jedziesz do urzedu celnego, tam wypelniasz wniosek o akcyze (bodaj AKC1 sie to nazywa) Skladasz wniosek wraz z kompletem kserokopii (umowy, briefu, komplety tlumaczen i kopia przegladu technicznego - ponoc nie maja prawa tego zadac, ode mnie zadali wiec musialem donosic), czekasz na decyzje - 1 dzien, placisz akcyze, dostajesz swistek z celnego o zaplaceniu akcyzy (kserujesz).

 

Pamietaj jeszcze o niemieckim dowodzie rejestracyjnym, ktory trzeba wszedzie dac jako xero i musi byc przetlumaczony. Urzad Skarbowy zawsze pragnie przeglad techniczny, gdyz teoretycznie auto przy naliczaniu akcyzy powinno byc sprawne teczhnicznie - teoretycznie. Warto pamietac, ze od czasu kupna wedle naszego prawa jest 30 dni na wszystkie oplaty.

 

Walisz do Urzedu Skarbowego, tam skladasz wniosek Vat 24? (chyba, nie pamietam) (i oczywiscie kopie wszystkich wczensiej wymienionych dokumentow w tym z celnego).

 

Skladasz vat-24, a dostajesz od nich vat-25.

 

Dopstajesz z celnego zaswiadczenie o wenatrzwspolnotowym obrocie towarow czy jakos tak czyli inf ze nie musisz placic Vatu (kserujesz). No i dalej do wydzialu kominikacji tam pobierasz wnniosek o rejstracje, wypelniasz, wplacasz pieniazki, masz ze soba znaczki skarbowe (jak wszedzie zreszta) i skladasz komplet dokumentow (wszedzie wczensiej skladales ksera i potwierdzali sobie zgodnosc z oryginalami ktore miales, teraz zlozysz oryginaly i komplet kser) no i dostajesz tymczasowy dowod i tablice.

 

Pamietaj jeszcze o oplacie recyclingowej w wysokosci 500zl, bo ja sie odbilem jak nismo rejestrowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat zaplacenie oplaty recyklingowej jest obowiazkiem importujacego.

takze mozesz sie zglosic do sprzedajacego zeby ci przekazal potwierdzenie przelewu bo ma taki obowiazek. A jesli dogadaliscie sie ze ty placisz to musisz zaplacic "na jego" dane

 

tlumacz na deotymy (bedziesz mial blisko) - 508 278 608

 

aha i vat 25 nie jest wymagany w kazdym urzedzie wiec zadzwon i sie wypytaj, ja np nie potrzebowalem przy okazji rejestracji gt.

 

musisz miec tez sad i dowod wplaty akcyzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie - jak auto ma dwóch współwłaścicieli to w Urzędzie Skarbowym trzeba dwa razy płacić za te wnioski VATowskie ?

 

Chyba raz płacicie ale razem musicie iść, albo zrobić pełnomocnictwo.

Ale w 100% nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...