Jump to content

Czy można zamontować mocniejszy alternator?


Yanas
 Share

Recommended Posts

Kończy mi się regulator napięcia, ale ceny na allegro/olx skłaniają mnie do nabycia całego alternatora zamiast regeneracji. Ten oryginalnie zamontowany w moim aucie daje 90a, ten, który mogę w dobrej cenie kupić jest od Legacy i daje 130a. Czy można bez uszczerbku zastosować taki zamiennik?

Link to comment
Share on other sites

Nie , są rózne alternatory , i róznego działania regulatory , dobieraj koniecznie po numerze . 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Carfit. Rozumiem,że należy kierować się danymi np. z opposedforces i wyłącznie opisane tam, dla tego konkretnego modelu auta, alternatory (aa450 i aa540) będą odpowiednio działały?

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Carfit. Rozumiem,że należy kierować się danymi np. z opposedforces i wyłącznie opisane tam, dla tego konkretnego modelu auta, alternatory (aa450 i aa540) będą odpowiednio działały?

tak dokładnie :) 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki raz jeszcze, teraz wszystko jasne :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie , są rózne alternatory , i róznego działania regulatory , dobieraj koniecznie po numerze . 

Z czystej ciekawości. Dlaczego? Skoro wymienia się komplet alternatora z regulatorem napięcia, to teoretycznie nie powinno być problemów elektrycznych, a co najwyżej czysto mechaniczne, jeżeli rolki napędzające alternatora mają różną ilość rowków dla różnych pasków wielorowkowych. Mylę się?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Regulatory napięcia  ładowania w dzisiejszych czasach to niekiedy dość skomplikowane układy elektroniczne komunikujące się z komputerem samochodu po tzw. szynie danych LIN przy czym komunikacja jest dwukierunkowa . Jeśli komputer w poprawny sposób nie połączy się z regulatorem to nie będzie ładowania w najlepszym razie :) .

W starszych typach sprawa była prostsza aczkolwiek też nie zawsze istniała możliwość zamiany ze względu na dodatkowe funkcje regulatora .

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

 

Nie , są rózne alternatory , i róznego działania regulatory , dobieraj koniecznie po numerze .

Z czystej ciekawości. Dlaczego? Skoro wymienia się komplet alternatora z regulatorem napięcia, to teoretycznie nie powinno być problemów elektrycznych, a co najwyżej czysto mechaniczne, jeżeli rolki napędzające alternatora mają różną ilość rowków dla różnych pasków wielorowkowych. Mylę się?
Ano moim chlopskim choćby dlatego że skoro.altek ma 130 zamiast 90 to dla paska musi stawić o prawie 40% większy opór żeby odebrać od paska te 40% więcej energii. A jeżeli tutaj większe opory to i naciąg paska i obciążenia reszty rolek trochę inne.

Moim zdaniem tu nie potrzeba poprawiać fabryki - 90A to naprawdę dużo prądu i jeżeli wszystko jest sprawne to najgorsza zima nie straszna!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...