Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) W silnikach fb zmieniono sposób sterowania zaworu na dźwigienkowy . W plejadach znalazałem taki opis "zastosowanie napędu dźwigniowego, w którym krzywki wałków współpracują z łożyskowanymi rolkami w dźwigienkach" "Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią." Moje pytanie są następujące : czy regulacja przewiduje wymianę wszystkich podkładek , jakie jest przybliżony koszt 1 szt , co jaki czas należy wykonywać sprawdzenie luzów , czy do sprawdzenie trzeba wyciągać silnik . Jeszcze amatorskie pytanie czy te rozwiązanie jest trwalsze od poprzedniego bazującego na szklankach . Edytowane 16 Czerwca 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 patrząc na rysunki, ja bym to inaczej opisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) tutaj można jeszcze co nieco zobaczyć https://youtu.be/jLdnGFGhPyk?t=41s Edytowane 16 Czerwca 2016 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Karenz, szykujesz się na gaz ? Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Czerwca 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 czy na rysunku FB, te brązowe pierdolniczki podtrzymujące dźwignie, to zwykłe podpórki ? bo takie rozwiązania były z hydropopychaczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 coś takiego jeszcze znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) są normalne podkładki regulacyjne , kosztują 27 zł 1 szt. Edytowane 17 Czerwca 2016 przez carfit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 jakie są interwały serwisowe na benzynie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 jakie są interwały serwisowe na benzynie ? Nie ma takowych (poruszasz się na paliwie przewidzianym przez FHI). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ? Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ? Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy Absolutnie nie , juz podaj od 2006 roku , nie ma czegoś takiego jak regulacja zaworów przy danym przebiegu , podobnie jak z rozrządem na łańcuch . Jesli zmieniasz parametry pracy , LPG , ciężkie warunki eksploatacji , słabej jakości paliwo ( Rosja , Ukraina , czy bliski wschód ) to trzeba cześciej kontrolować a w razie niezgodności , regulować i tyle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeFo555 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 To mnie pocieszyles Edwin, miałem dzwonić do Ciebie i umawiać się na regulację zaworów, zapewnienia poprzedniego właściciela ze nie trzeba jakoś mi nie wystarczało W takim wypadku poczekam do wymiany oleju i wtedy się sprawdzi czy jest co regulować Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Odpowiadając na pytanie naszego Kolegi Karenz - tak, rozwiązanie prostsze i tańsze, a jednocześnie wpływające na zmniejszenie tarcia że skutkiem dla osiągów silnika i zużycia paliwa. Karenz, wskazales też na artykuł w plejadach - faktycznie jest bardzo dobry, drobiazgowo opisujący budowę silników Fb, które poza ogólną koncepcją niewiele mają wspólnego z serią EJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
John Adams Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2017 odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Dnia 5.08.2017 o 12:12, John Adams napisał: odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił. W celu regulacji luzów zaworowych (wymiana podkładek) zgodnie ze sztuką należy wymontować silnik. Jeżeli chodzi o koszty, to uzależnione są one chociażby od ilości podkładek (pod zawory) które muszą zostać wymienione. W czterocylindrowym silniku jest ich 16sztuk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się