Skocz do zawartości

Regulacja zaworów w silnikach FB20


Karenz

Rekomendowane odpowiedzi

W silnikach fb zmieniono sposób sterowania zaworu na dźwigienkowy .

subaru-fb-series-engine-cleaned-inline2-

 

W plejadach znalazałem taki opis 

"zastosowanie napędu dźwigniowego, w którym krzywki wałków współpracują z łożyskowanymi rolkami w dźwigienkach" 

"Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."

 

Moje pytanie są następujące : czy regulacja przewiduje wymianę wszystkich podkładek , jakie jest przybliżony koszt 1 szt , co jaki czas należy wykonywać sprawdzenie luzów , czy do sprawdzenie trzeba wyciągać silnik . 

Jeszcze amatorskie pytanie czy te rozwiązanie jest trwalsze od poprzedniego bazującego na szklankach . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ?

Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy

Absolutnie nie , juz podaj od 2006 roku , nie ma czegoś takiego jak regulacja zaworów przy danym przebiegu , podobnie jak z rozrządem na łańcuch . Jesli zmieniasz parametry pracy , LPG , ciężkie warunki eksploatacji , słabej jakości paliwo ( Rosja , Ukraina , czy bliski wschód ) to trzeba cześciej kontrolować a w razie niezgodności , regulować i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie pocieszyles Edwin, miałem dzwonić do Ciebie i umawiać się na regulację zaworów, zapewnienia poprzedniego właściciela ze nie trzeba jakoś mi nie wystarczało ;) W takim wypadku poczekam do wymiany oleju i wtedy się sprawdzi czy jest co regulować :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanie naszego Kolegi Karenz - tak, rozwiązanie prostsze i tańsze, a jednocześnie wpływające na zmniejszenie tarcia że skutkiem dla osiągów silnika i zużycia paliwa. Karenz, wskazales też na artykuł w plejadach - faktycznie jest bardzo dobry, drobiazgowo opisujący budowę silników Fb, które poza ogólną koncepcją niewiele mają wspólnego z serią EJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 5.08.2017 o 12:12, John Adams napisał:

odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił.

 

W celu regulacji luzów zaworowych (wymiana podkładek) zgodnie ze sztuką należy wymontować silnik.

 

Jeżeli chodzi o koszty, to uzależnione są one chociażby od ilości podkładek (pod zawory) które muszą zostać wymienione. W czterocylindrowym silniku jest ich 16sztuk.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...