Jump to content

Regulacja zaworów w silnikach FB20


Recommended Posts

W silnikach fb zmieniono sposób sterowania zaworu na dźwigienkowy .

subaru-fb-series-engine-cleaned-inline2-

 

W plejadach znalazałem taki opis 

"zastosowanie napędu dźwigniowego, w którym krzywki wałków współpracują z łożyskowanymi rolkami w dźwigienkach" 

"Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."

 

Moje pytanie są następujące : czy regulacja przewiduje wymianę wszystkich podkładek , jakie jest przybliżony koszt 1 szt , co jaki czas należy wykonywać sprawdzenie luzów , czy do sprawdzenie trzeba wyciągać silnik . 

Jeszcze amatorskie pytanie czy te rozwiązanie jest trwalsze od poprzedniego bazującego na szklankach . 

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

czy na rysunku FB, te brązowe pierdolniczki podtrzymujące dźwignie, to zwykłe podpórki ? bo takie rozwiązania były z hydropopychaczami.

Link to comment
Share on other sites

są normalne podkładki regulacyjne , kosztują 27 zł 1 szt.

post-766-0-31374200-1466146719_thumb.png

Edited by carfit
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak nie ma ? co zawory nie podlegają eksploatacji ?

Product musiał wyznaczyć co jaki okres należy sprawdzić luzy

Absolutnie nie , juz podaj od 2006 roku , nie ma czegoś takiego jak regulacja zaworów przy danym przebiegu , podobnie jak z rozrządem na łańcuch . Jesli zmieniasz parametry pracy , LPG , ciężkie warunki eksploatacji , słabej jakości paliwo ( Rosja , Ukraina , czy bliski wschód ) to trzeba cześciej kontrolować a w razie niezgodności , regulować i tyle .

Link to comment
Share on other sites

To mnie pocieszyles Edwin, miałem dzwonić do Ciebie i umawiać się na regulację zaworów, zapewnienia poprzedniego właściciela ze nie trzeba jakoś mi nie wystarczało ;) W takim wypadku poczekam do wymiany oleju i wtedy się sprawdzi czy jest co regulować :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Odpowiadając na pytanie naszego Kolegi Karenz - tak, rozwiązanie prostsze i tańsze, a jednocześnie wpływające na zmniejszenie tarcia że skutkiem dla osiągów silnika i zużycia paliwa. Karenz, wskazales też na artykuł w plejadach - faktycznie jest bardzo dobry, drobiazgowo opisujący budowę silników Fb, które poza ogólną koncepcją niewiele mają wspólnego z serią EJ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Dnia 5.08.2017 o 12:12, John Adams napisał:

odgrzeję kotleta - bo odpowiedzi na pytanie czy trzeba wyjmować silnik do regulacji nie widzę ? No i jaki jest koszt regulacji ? Trochę czasu już minęło - może ktoś z Was jednak już robił.

 

W celu regulacji luzów zaworowych (wymiana podkładek) zgodnie ze sztuką należy wymontować silnik.

 

Jeżeli chodzi o koszty, to uzależnione są one chociażby od ilości podkładek (pod zawory) które muszą zostać wymienione. W czterocylindrowym silniku jest ich 16sztuk.    

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...