Skocz do zawartości

Legacy 2.0 SOHC gaśnie na zimnym silniku


przemowrc

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem ostatnio, że jak odpalam rano auto, to potrafi zgasnąć czasem. Jak zostanie bez dotykania gazu, to jest ok, ale jak ruszę i za chwilkę puszczę gaz, to czasem zgaśnie.

Po takiej akcji ciężko jest odpalić. Potrzeba z 4-5 sekund kręcenia.

 

Przy rozgrzanym silniku takie sytuacje się nie zdarzają.

Ogólnie na wolnych obrotach lekko szarpie silnikiem. Bardziej na LPG, mniej na benzynie.

 

Na pewno mam wtryski gazu do wymiany, bo klekoczą, ale tam coś więcej będzie chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, coś w tym może być, bo jak napisałeś, to przypomniało mi się, że na benzynie też słychać wtryski gazu, ale z dużo mniejszą częstotliwością.

Tam mniej więcej w ciągu ok sekundy jest sekwencja - prawy, lewy i tak sobie klika cały czas. 

 

Za dwa tygodnie mam wizytę u Carfita, to dowiem się czegoś więcej, ale może warto było by do gazownika jakiegoś podjechać wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ostatnio taką samą sytuację jak autor tematu. Buja mi obrotami strasznie. Dzisiaj nawet wywaliło check engine i migała kontrolka Cruise. Był to błąd podgrzewacza sondy lambda. Wyczyściliśmy błąd i nie pojawił się ponownie, ale bujanie obrotów zostało. Teraz pytanie czy bawić się w wymianę sondy (bosh, denso co lepiej?) czy zostawić tak jak jest?

Btw u mnie luzy były robione 2 tygodnie temu.

Edytowane przez civi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy bokserze jest to bardzo skomplikowane?

Za dwa tygodnie mam umówiony termin w Carficie, ale może bym do znajomego mechanika podjechał wcześniej, bo szkoda męczyć auta jeśli zawory nie mają odpowiednich luzów?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę do znajomego to może mi zrobi i zobaczymy czy coś się zmieni. Auto ma wg poprzedniego właściciela grubo ponad 100 tys km na gazie zrobione. Odnośnie regulacji nie mam żadnej informacji, więc pewnie gdzieś kiedyś albo i w ogóle...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat ogarnięty. Na wydechu nie było luzów.

 

Przy wymianie rozrządu mechanik zrobił luzy, wymienił świece i problem z gaśnięciem zniknął,a silnik na wolnych obrotach zaczął pracować bez szarpania ;)

 

Przy okazji zmierzone ciśnienie na cylindrach i lewe 12 a prawe 13 mają. To całkiem niezły wynik jak na 320 tys przebiegu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...