wojciechowski Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Przy odpowiedniej pompie hamulcowej i biorąc pod uwagę używanie tylko w sporcie - zdecydowanie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Przy odpowiedniej pompie hamulcowej tzn. jakiej ? bo za bardzo nie rozumiem … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 O odpowiedniej wydajności i sprawnej + karnet na siłownię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Wsadzac większe hamulce. Za tą kasę co wsadziłeś na tarcze i klocki miałbyś lepszy zestaw od Matsila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 warto też wyrzucić wspomaganie, poprawi to "czucie hamulca" Ty tak na poważnie? Teraz teoretyzuję więc nie bijcie, ale wyrzucenie wspomagania moim zdaniem jedynie pogorszy hamowanie, no i z punktu widzenia bezpieczeństwa to raczej zły pomysł. Niech się wypowiedzą osoby bardziej doświadczone, chętnie poczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 warto też wyrzucić wspomaganie, poprawi to "czucie hamulca" Ty tak na poważnie? Teraz teoretyzuję więc nie bijcie, ale wyrzucenie wspomagania moim zdaniem jedynie pogorszy hamowanie, no i z punktu widzenia bezpieczeństwa to raczej zły pomysł. Niech się wypowiedzą osoby bardziej doświadczone, chętnie poczytam @@woyt w autach przeznaczonych do sportu wyrzuca się wspomaganie hamulców,tylko wtedy układ hamulcowy jest do tego przystosowany,korektor hamowania do ustawienia siły hamowania na przód,tył itd. W autach używanych do jazdy "cywilnej" i weekendowego upalania raczej się nie stosuje i nie poleca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 @woyt w autach przeznaczonych do sportu wyrzuca się wspomaganie hamulców, Spoko Romek, o tym większość wie, ale my tu mówimy właśnie o W autach używanych do jazdy "cywilnej" i weekendowego upalania więc tak jak piszesz raczej się nie stosuje i nie poleca Dlatego się dziwię się, że takie pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Teoretyzuję, bo póki co zestaw który mam prezentuje bardzo dobre czucie hamulca i co już wspomniałeś bezpieczeństwo. Wyrzucenie wspomagania musiałoby się wiązać z kilkoma innymi modyfikacjami i to trochę bez sensu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Teoretyzuję, bo póki co zestaw który mam prezentuje bardzo dobre czucie hamulca i co już wspomniałeś bezpieczeństwo. Wyrzucenie wspomagania musiałoby się wiązać z kilkoma innymi modyfikacjami i to trochę bez sensu Nie zapomnij zdać relacji po pierwszej pojeżdżawce, jestem ciekaw tego N-grupowego zestawu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Albo rybki albo akwarium . Matsil przekroczył Rubikon po którym przyjemność daje tylko sportowa rywalizacja a tam nie ma miejsca na kompromisy. Pisząc o bezpieczeństwie musimy rozróżnić o jakie chodzi? Zawodnik na pewno jest bezpieczniejszy w samochodzie który ma skuteczny szeroko dozowalny hamulec i może go dostosować do warunków i przyczepności na trasie próby sportowej. Co do bezpieczeństwa w trakcie użytkowania na drogach publicznych to są zupełnie inne zasady i potrzeby o których wszyscy wiemy i którym nie po drodze ze sportem. Coś co w sporcie jest atutem na publicznej drodze będzie uprzykrzać życie. Mogę się mylić bo to moje osobiste zdanie ale nawet N grupy nie latają po bułki do sklepu bo szkoda paliwa na grzanie klocków i opon i czasu na setup napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 A co to jest tarcza DBA T6? Ma się to jakoś np. do serii 4000, bo nie mogę znaleźć na http://www.dba.com.au ? Hej. Tak, zgadza się i przyznaje się do błędu Mam aktualnie DBA 4000 T3 https://www.kseriesparts.com/graphics/00000001/DBA-42500S-PAIR.jpg No to odkopując temat sprawa wygląda tak, że nakrętki mam dociągnięte po wymianie piast są zabite na śmieć aby się nie odkręcały. Zwrotnica nie przyczynia się, bo mam zintegrowaną piastą czyli wymieniłem całość (GH/GH) Szczerze mówiąc to nie mam pomysłu w jakim kierunku iść aby zrobić to sensownie z kasą. Nie ominie mnie zakup nowych tarcz i tym razem wymieniam 4 sztuki za jednym razem. Dwa pytania: - czy znacie kogoś w okolicy Warszawie, kto podejmie się rozwiązania problemu z wyginającymi tarczami ? Werdykt: zmień na Brembo mówię, że nie wchodzi w grę - czy macie jakieś doświadczenia z tarczami Pizza Brakes (produkowane w Częstochowie) i normalna cena w porównaniu do DBA T3 Miłego dnia Panowie (i Panie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usa Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Niestety konkretnego eksperta nie mogę polecić, a szkoda... Nie zrozumiałem do końca tych zmian ostatnich: wymieniłeś 2 zwrotnice i 2 piasty? Piasta w GH nie jest zintegrowana ze zwrotnicą. Nakrętki to się z kluczem dynamometrycznym kręci, a nie na śmierć))). Jeśli te DBA są jeszcze w miarę OK, a kierownica ciągle bije, to spróbowałbym zdjąć trochę nogę z gazu i włożyć tanie, miękkie klocki - na próbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAYCO Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Ja polecam tarcze gładkie ATE i zolte klocki HAWK i koniec z bijącymi tarczami.Tez przerabiałem ta sprawę zjechałem 4 komplety tarcz które się krzywily jak papier wkoncu wymiana na ATE zalatwilo sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Jutro montuje na tył tarcze ATE z klockami Ferodo i mam nadzieję, że właśnie tak będzie :-) Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usa Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 U mnie gładkie ATE z przodu z DS 2500 nie dały rady, ale moim zdaniem przy problemach po 2-3 tys. km to nie jest problem tego czy innego producenta, bo seryjny sprzęt też niektórym wytrzymuje. Zakładając brak winy po stronie kierownika, musi być coś sp...one, jeśli problem powraca w różnej konfiguracji sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI 86 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 W tym momencie mam ATE + klocki oem Subaru jeszcze z aso z USA, po wymianie nic nie bije, teraz dopiero przesiadam się na 6-tłoczke, będzie się działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 teraz dopiero przesiadam się na 6-tłoczke, będzie się działo. Nie będzie się działo jeśli wsadzisz kiepski klocek i tarczę. 6-tłoczek nie rozwiązuje problemu hamowania, 4 -tłoczek może hamować lepiej na dobrym klocku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Hej Forumowicze, Nie zaglądam tutaj często ale odkopuję temat przy końcówce sezonu letniego po 11-12k km na zestawie. Niestety z efektem takim jak na zdjęciu (na dole) czyli z zabitymi na śmierć tarczami po jednej trasie Przegadałem z paroma osobami ów problem i mam pytanie: jak z adaptacją zacisków Brembo z 607 lub innymi ? Zapoznałem się z wątkami na forum robiąc rozeznanie w kwestii zacisków: http://bit.ly/2e90zFH http://bit.ly/2el8hdp i myślę, że dając mocny adapter można wykluczyć "druciarstwo" w tym wypadku. Zapewne są tutaj osoby, które mają doświadczenie i mogą się podzielić doświadczeniem w tym zakresie ? Czy warto w ten temat wchodzić ? Miejsca pod felunkiem jeszcze trochę mam (standard 17" - tutaj zdjęcie https://1drv.ms/i/s!AvooaWnPlMHfiJU_Je269W3F22qbPg ) więc coś większego "może" wejdzie. Czy są jakieś przeciwwskazania techniczne do montażu tarczy pod większy zacisk ? Tzn czy wychodzi na to, że nowa tarcza, zaciski, przewody, klocki oraz adaptery ? That's all ? Ewentualnie inne propozycje bowiem zmiana czeka mnie .... ZNOWU K****. Reasumując: 4T, klocek, tarcza 293mm dla 1,5t to za mało do jazdy bardziej agresywnej, tak więc poszukuję kompromisu cenowego do jakości. Duże Brembo ze względu na cenę, odpadają na chwilęobecną ze względu na "inne ważniejsze wydatki, które potrafią negować moje pomysły na zmiany w samochodzie" Na koniec trochę fotoporn https://1drv.ms/i/s!AvooaWnPlMHfiJRUfjx4hjP9nWm4WA https://1drv.ms/i/s!AvooaWnPlMHfh_5itQ3JKcZibqhHFQ https://1drv.ms/i/s!AvooaWnPlMHfiJRGj3fbsHhyMfN6IA https://1drv.ms/i/s!AvooaWnPlMHfiJUl-whqsKTgduHsfw Nie zrozumiałem do końca tych zmian ostatnich: wymieniłeś 2 zwrotnice i 2 piasty? Piasta w GH nie jest zintegrowana ze zwrotnicą. Nakrętki to się z kluczem dynamometrycznym kręci, a nie na śmierć))). Jeśli te DBA są jeszcze w miarę OK, a kierownica ciągle bije, to spróbowałbym zdjąć trochę nogę z gazu i włożyć tanie, miękkie klocki - na próbę. Po długim czasie już prostuję; wymieniłem piasty, które tak jak piszesz, nie są zintegrowane - chyba źle zrozumiałem Zbyszka Nakrętki dokręcone kluczem dynamometrycznym. Wsadzac większe hamulce. Za tą kasę co wsadziłeś na tarcze i klocki miałbyś lepszy zestaw od Matsila Możesz rozwinąć temat, proszę ? Jeśli te DBA są jeszcze w miarę OK, a kierownica ciągle bije, to spróbowałbym zdjąć trochę nogę z gazu i włożyć tanie, miękkie klocki - na próbę. Wyszło i nie wyszło Tarcze dojechane i przejechane trochę km w sezonie Edytowane 17 Października 2016 przez piciu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI 86 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 No tak, ale u mnie nie ma problemu z hamulcami, ostatnio wymieniłem komplet ATE przód i tył do tego klocki seria i jest wszystko idealnie, wymieniam na 6-tłok ze względu na wygląd zacisków i rozmiar tarcz, przy feldze 19 cali seryjne wyglądają mega słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Dobra. Mam już koncepcję na zmianę i czy przejdzie to nie wiem. Czas pokaże i POC warto zrobić. Czy ktoś zna wymiar tej małej uszczelki/oringu w zacisku 4 tłoczkowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 @@piciu, jak z adaptacją zacisków Brembo z 607 Zapewne są tutaj osoby, które mają doświadczenie i mogą się podzielić doświadczeniem w tym zakresie ? Czy warto w ten temat wchodzić ? Ja ma założone zaciski z 607 u siebie , potrzebne są zaciski 700 zł adaptery 200 zł tarcze 400 zł klocki 140 zł przewody hamulcowe 200 zł malowanie zacisków proszkowo 100 złrazem ok 1800 zł Czy warto ? , oczywiście że warto teraz wiem że auto hamuje Na tym zestawie zrobiłem 7 tyś km byłem 2 razy w Ułężu i Kielcach na torze , nic się nie urwało , tarcze się nie pokrzywiły klocki nie spaliły . Kilka foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piciu Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 adaptery 200 zł tarcze 400 zł Super, dzięki za dobre wieści. Jaki rozmiar tarczy masz do tego zacisku oraz pytanie czy adaptery kupowałeś gdzieś gotowe czy dałeś do ogarnięcia komuś ? PS. w GT na gładkich Brembo standardowy 4T ogarniał wyśmienicie wszystko przy tej wadze. Przy WRX '09 niestety jest już problemix. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Adaptery homemade pw Tarcze 326mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się