Skocz do zawartości

jak powinna działać automatyczna skrzynia w legacy 2006 2,0. ?


Marcin Chojnacki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie o działanie skrzyni w legacy 2006 2,0 156 KM. przebieg 138 tys (udokumentowany)

Jeśli chodzi o spokojną jazdę to jest ok. Biegi zmieniane są przy ok 2,5 tys obrotów. Kiedy dodam gazu mocniej Biegi zmieniane są przy 4 tys nawet więcej i to już trochę dziwnie wygląda czuć zmianę biegów, wg mnie za głośno już się robi w aucie.. 

Problem się pojawia podczas jazdy z tempomatem kiedy ustawię 110 km i jadę pod górkę. Skrzynia redukuje i nabiera tempa co kilka - kilkanaście sekund i staje się to męczące.

Mam porównanie z Outbackiem kolegi z 2008 r. Chyba ta sama skrzynia, silnik co prawda 2,5 i tam skrzynia pracuje nieporównywalnie lepiej. Zmienia biegi niemal niezauważalnie. 

 

moje pytanie to czy to normalne czy trzeba się z tym udać do serwisu. Słyszałem o czujniku hydraulicznym, że to może być przyczyną. Olej w skrzyni zmieniałem. 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czuć zmiany jak ostro przyśpieszam. Jak jadę spokojnie zmiany są delikatne. Nie powinno być jednak żadnych stuków ani uderzeń. Co do podróżowania pod górkę to ostatnio byłem w tatrach i stwierdziłem, że na góry byłby lepszy manual, faktycznie w takim terenie mocniej czuć zmiany biegów ;) aczkolwiek jak jechałem ze stałą prędkością pod górkę to skrzynia redukowała bieg i jak nie przyśpieszałem to zostawała na nim, dopiero na górce zmieniała na wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Ustawiając tempomat na 120 i jadąc pod wzniesienie skrzynia wariuje i zmienia biegi bez przerwy nie mogąc zdecydować się przy którym biegu zostać. Dopiero na szczycie wzniesienia gdy ma lżej zostaje przy wyższym biegu. U mnie przy bardzo spokojnej jeździe słychać dość głośny stuk gdy dodam nagle gazu jadąc na trzecim biegu, odpuszczę gaz skrzynia zmienia z 3 na 4rkę i wtedy słychać głośny stuk i czuć jakby luz pod spodem auta. Nie jestem do końca pewny czy to na 100% skrzynia czy może coś z napędami?? Przy dynamicznej jeździe skrzynia pracuje normalnie i zmienia biegi płynnie. Mój przebieg to 205 tys km. Jeździłem Legacy kolegi, rok starszy egzemplarz i u niego nie ma kompletnie żadnych stuków i szarpnięć (nie wiem jak z jazdą pod górę na tempomacie) no i on ma większy przebieg niż ja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w L3 z 2,5 jest całkiem przyjemnie z tempomatem. Jak jadę pod górę i obroty zaczynają spadać to skrzynia redukuje sobie i po wspięciu się na wzniesienie znów podbija na wyższy bieg. Bez specjalnych szarpnięć czy wachlowania biegami.

Przy spokojnej jeździe zmiany są płynne, niemal niewyczuwalne, przy ok 2,5k rpm. Przy mocniej wciśniętym gazie zmienia różnie. Najczęściej przy ok 3,5-4k rpm. A jak trzeba to i potrafi przeciągnąć pod czerwone pole.

Jak robię kick-down to daje się wyczuć lekkie szarpnięcie.

Najgorzej mam jak załączam wsteczny - wówczas czuć solidne łupnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam normalną pracę skrzyni. Stuków nie słyszę żadnych. Ale outback kolegi chodzi inaczej. Te 2,5 litra ciągnie od dołu, skrzynia pracuje rewelacyjnie. Jakbym wiedział celował bym w inne auto. Choć tym przyjemnie mi sie jeździ, tempomat zostaje tylko na autostrady chyba :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiając tempomat na 120 i jadąc pod wzniesienie skrzynia wariuje i zmienia biegi bez przerwy nie mogąc zdecydować się przy którym biegu zostać.

 

W moim OBK '07 (5EAT) jest to samo, gdy jadę na tempomacie, a skrzynia jest w trybie . Dlatego posiadaczom SI-DRIVE w skrzyniach tego typu polecam włączając tempomat zmienić tryb na - jazda na tempomacie staje się bardzo płynna i nie ma miksowania biegami, nawet pod znaczne wzniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim At nie mam żadnych stuków podczas jazdy,jedynie parkując na wzniesieniu stuka przy zalaczaniu R.Tempomat płynnie działa.W górach będąc,osobiście at był bardzo przydatny,nie tracilem omlety,płynności w podjezdzaniu,jak miałbym to w manualuJedynie,przy At nie ma precyzji w parkowaniu i ruszaniu na b.dużych wzniesieniach.At dla niewprawionej osoby w cięższych warunkach utrudni jazdę,no i zakopanie się i wyjazd,tu są już zwykle niemożliwe,jak przy manualu,bujanie autem jest ciężkie.Pamietam,gdy poprzednik nie zmienił oleju przez 100kkm,D na płaskim wchodziło ze stukiem.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie o działanie skrzyni w legacy 2006 2,0 156 KM. przebieg 138 tys (udokumentowany)

Jeśli chodzi o spokojną jazdę to jest ok. Biegi zmieniane są przy ok 2,5 tys obrotów. Kiedy dodam gazu mocniej Biegi zmieniane są przy 4 tys nawet więcej i to już trochę dziwnie wygląda czuć zmianę biegów, wg mnie za głośno już się robi w aucie.. 

Problem się pojawia podczas jazdy z tempomatem kiedy ustawię 110 km i jadę pod górkę. Skrzynia redukuje i nabiera tempa co kilka - kilkanaście sekund i staje się to męczące.

Mam porównanie z Outbackiem kolegi z 2008 r. Chyba ta sama skrzynia, silnik co prawda 2,5 i tam skrzynia pracuje nieporównywalnie lepiej. Zmienia biegi niemal niezauważalnie. 

 

moje pytanie to czy to normalne czy trzeba się z tym udać do serwisu. Słyszałem o czujniku hydraulicznym, że to może być przyczyną. Olej w skrzyni zmieniałem. 

 

pozdrawiam

 

 

Przełącz na tryb sportowy (power) i przestanie wariować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

Mam pytanie o działanie skrzyni w legacy 2006 2,0 156 KM. przebieg 138 tys (udokumentowany)

Jeśli chodzi o spokojną jazdę to jest ok. Biegi zmieniane są przy ok 2,5 tys obrotów. Kiedy dodam gazu mocniej Biegi zmieniane są przy 4 tys nawet więcej i to już trochę dziwnie wygląda czuć zmianę biegów, wg mnie za głośno już się robi w aucie.. 

Problem się pojawia podczas jazdy z tempomatem kiedy ustawię 110 km i jadę pod górkę. Skrzynia redukuje i nabiera tempa co kilka - kilkanaście sekund i staje się to męczące.

Mam porównanie z Outbackiem kolegi z 2008 r. Chyba ta sama skrzynia, silnik co prawda 2,5 i tam skrzynia pracuje nieporównywalnie lepiej. Zmienia biegi niemal niezauważalnie. 

 

moje pytanie to czy to normalne czy trzeba się z tym udać do serwisu. Słyszałem o czujniku hydraulicznym, że to może być przyczyną. Olej w skrzyni zmieniałem. 

 

pozdrawiam

 

 

Przełącz na tryb sportowy (power) i przestanie wariować

 

ooo tego nie próbowałem.

 

Ale ogólnie to takie uciążliwe jest to wycie silnika na trzecim biegu przy 90 km/h np. później zmiana, na wyższy znów na niższy itd... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...