Skocz do zawartości

DZIWNY PROBLEM Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW


Hjalmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Przeglądałem forum odnośnie do AT, ale niestety nie udało mi się znaleźć informacji odnośnie do mojego przypadku.

Otóż posiadam Legacy 2,0 rok 2005, przebieg ok. 180 tys.Niedawno na zimny silniku auto zaczęło się dziwnie zachowywać.

Mianowicie czasem zdarza się tak, że gdy ustawiam w automacie D to auto rusza dopiero po 10- 20 sekundach lub dłużej.

Następnie podczas jazdy, gdy naciskam gaz auto nie chce jechać dalej tylko wchodzi na wysokie obroty.

Zaznaczę, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, bo na ciepłym jest gitara. 

Od razu jak to zobaczyłem wymieniłem olej w AT na nowy , ale metodą statyczną. Nic to nie dało...

Pomóżcie, może ktoś miał podobny problem? Czy można dłużej z takim czymś jeździć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się może podepnę pod temat. U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch. I jest to odczuwalne bardziej na ciepło. Z rana, po mroźnej nocy łupnięcie jest słabsze. Też konwerter? Ile orientacyjnie może kosztować regeneracja bądź wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch

 

wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem.

Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy r tak ma. Jezeli lupie/stuka sprawdz tuleje przy dyfrze z tylu.

Ok, sprawdzę.

 

 

U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch

 

wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem.

Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych.

 

Robię to z nogą na hamulcu, tak aby wóz się nie turlał. Szarpnięcie z napędu to jedno, ale słyszę czasem bardzo wyraźnie dźwięk jakby ktoś kopnął w tył samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,jesli nie chcesz kompletnie dobic skrzyni to bez wizyty w serwisie AT sie nie obejdzie,tam Ci powiedza co jest grane a tak na marginesie czy jest filtr oleju AT i czy by wymieniany bo 10 lat i 180 tys.km to sporo.

Tak, jest tam filtr i zostal wymieniony przy okazji wymiany oleju w AT.

Dowiadywalem sie, ze wymiana oleju metoda statyczna nie jest do kona dobra, bo nie caly olej zostanie wymieniony. Do tego podobno w manualu zalecaja japonski olej Subaru ATF lub Ide mitsu, ktorych nigdzie na rynku nie mozna dostac. Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Warto pamiętać o zasadzie przy wymianie oleju 

 

Witajcie,

 

Przeglądałem forum odnośnie do AT, ale niestety nie udało mi się znaleźć informacji odnośnie do mojego przypadku.

Otóż posiadam Legacy 2,0 rok 2005, przebieg ok. 180 tys.Niedawno na zimny silniku auto zaczęło się dziwnie zachowywać.

Mianowicie czasem zdarza się tak, że gdy ustawiam w automacie D to auto rusza dopiero po 10- 20 sekundach lub dłużej.

Następnie podczas jazdy, gdy naciskam gaz auto nie chce jechać dalej tylko wchodzi na wysokie obroty.

Zaznaczę, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, bo na ciepłym jest gitara. 

Od razu jak to zobaczyłem wymieniłem olej w AT na nowy , ale metodą statyczną. Nic to nie dało...

Pomóżcie, może ktoś miał podobny problem? Czy można dłużej z takim czymś jeździć?

Polecam podjechać do ASO. Sama wymiana statyczna, powinna być powtórzona po 2 do 4 tygodni jeśli nigdy nie był wymieniany olej. Po pierwszej wymianie zostały jeszcze jakieś nieczystości i stąd czynność należy powtórzyć. 


 

Przy r tak ma. Jezeli lupie/stuka sprawdz tuleje przy dyfrze z tylu.

Ok, sprawdzę.

 

 

U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch

 

wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem.

Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych.

 

Robię to z nogą na hamulcu, tak aby wóz się nie turlał. Szarpnięcie z napędu to jedno, ale słyszę czasem bardzo wyraźnie dźwięk jakby ktoś kopnął w tył samochodu.

 

Znaczy się kończy się skrzynia ..chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...