Hjalmar Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Witajcie, Przeglądałem forum odnośnie do AT, ale niestety nie udało mi się znaleźć informacji odnośnie do mojego przypadku. Otóż posiadam Legacy 2,0 rok 2005, przebieg ok. 180 tys.Niedawno na zimny silniku auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Mianowicie czasem zdarza się tak, że gdy ustawiam w automacie D to auto rusza dopiero po 10- 20 sekundach lub dłużej. Następnie podczas jazdy, gdy naciskam gaz auto nie chce jechać dalej tylko wchodzi na wysokie obroty. Zaznaczę, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, bo na ciepłym jest gitara. Od razu jak to zobaczyłem wymieniłem olej w AT na nowy , ale metodą statyczną. Nic to nie dało... Pomóżcie, może ktoś miał podobny problem? Czy można dłużej z takim czymś jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Myślę ,że konwerter będzie do wymiany -regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Ja się może podepnę pod temat. U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch. I jest to odczuwalne bardziej na ciepło. Z rana, po mroźnej nocy łupnięcie jest słabsze. Też konwerter? Ile orientacyjnie może kosztować regeneracja bądź wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalm Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Przy r tak ma. Jezeli lupie/stuka sprawdz tuleje przy dyfrze z tylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem. Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Przy r tak ma. Jezeli lupie/stuka sprawdz tuleje przy dyfrze z tylu. Ok, sprawdzę. U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem. Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych. Robię to z nogą na hamulcu, tak aby wóz się nie turlał. Szarpnięcie z napędu to jedno, ale słyszę czasem bardzo wyraźnie dźwięk jakby ktoś kopnął w tył samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej0811 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Witaj,jesli nie chcesz kompletnie dobic skrzyni to bez wizyty w serwisie AT sie nie obejdzie,tam Ci powiedza co jest grane a tak na marginesie czy jest filtr oleju AT i czy by wymieniany bo 10 lat i 180 tys.km to sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hjalmar Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Witaj,jesli nie chcesz kompletnie dobic skrzyni to bez wizyty w serwisie AT sie nie obejdzie,tam Ci powiedza co jest grane a tak na marginesie czy jest filtr oleju AT i czy by wymieniany bo 10 lat i 180 tys.km to sporo. Tak, jest tam filtr i zostal wymieniony przy okazji wymiany oleju w AT. Dowiadywalem sie, ze wymiana oleju metoda statyczna nie jest do kona dobra, bo nie caly olej zostanie wymieniony. Do tego podobno w manualu zalecaja japonski olej Subaru ATF lub Ide mitsu, ktorych nigdzie na rynku nie mozna dostac. Co o tym myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Subaru ATF dostaniesz w każdym ASO, w necie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Subaru ATF dostaniesz w każdym ASO, w necie też nie w każdym, jak wymieniałem w Katowicach to nie mieli i lali Castrola, ale to było parę lat temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Warto pamiętać o zasadzie przy wymianie oleju Witajcie, Przeglądałem forum odnośnie do AT, ale niestety nie udało mi się znaleźć informacji odnośnie do mojego przypadku. Otóż posiadam Legacy 2,0 rok 2005, przebieg ok. 180 tys.Niedawno na zimny silniku auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Mianowicie czasem zdarza się tak, że gdy ustawiam w automacie D to auto rusza dopiero po 10- 20 sekundach lub dłużej. Następnie podczas jazdy, gdy naciskam gaz auto nie chce jechać dalej tylko wchodzi na wysokie obroty. Zaznaczę, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, bo na ciepłym jest gitara. Od razu jak to zobaczyłem wymieniłem olej w AT na nowy , ale metodą statyczną. Nic to nie dało... Pomóżcie, może ktoś miał podobny problem? Czy można dłużej z takim czymś jeździć? Polecam podjechać do ASO. Sama wymiana statyczna, powinna być powtórzona po 2 do 4 tygodni jeśli nigdy nie był wymieniany olej. Po pierwszej wymianie zostały jeszcze jakieś nieczystości i stąd czynność należy powtórzyć. Przy r tak ma. Jezeli lupie/stuka sprawdz tuleje przy dyfrze z tylu. Ok, sprawdzę. U mnie jest tak, że jak zapinam R lewarkiem to po ok 1 sek. czuć czuć takie "łupnięcie" i auto zaczyna się toczyć do tyłu po mniej więcej następnej sekundzie-dwóch wrzucasz R bez nogi na hamulcu? Wszelkie przełączenia D-N-R powinny być z hamulcem. Instrukcja nawet prawi, że szarpnięcia przy przejściu z N na D i R powinny być delikatnie wyczuwalne, ale bez efektów dźwiękowych. Robię to z nogą na hamulcu, tak aby wóz się nie turlał. Szarpnięcie z napędu to jedno, ale słyszę czasem bardzo wyraźnie dźwięk jakby ktoś kopnął w tył samochodu. Znaczy się kończy się skrzynia ..chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Tańcula Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Cześć, może odgrzeje kotleta ale mam teraz podobny problem w Forku. Udało Ci się go rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się