Skocz do zawartości

Jakie najmniejsze felgi do Forestera XT Platinum '15?


jac.ek

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem i gościa w Foresterze gen pierwszy, felgi stal 15" i bieżnik 80. Wydaje mi sie ze przy jeździe w terenie to optymalny zestaw żeby nie było tarcia opon o nadkola i przy skręcaniu rownież . Ja miałem 15" i opony 70 i wszystko grało ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 cali do FXT my15 ?

 

Wejdzie taka felga na przedni hamulec ?

 

tapatalk

Żarty! Być może kroś znajdzie 16", które wejdzie, ale to konkretny model felgi. Normalnie 17" cali - mam takie  stalowe na zimę. 16" rzeczywiście dało by wybór opon w teren.  Czekamy na doniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytający ma XT z 2015. Ja już od dawna przeglądam internet w poszukiwaniu 16" do XT SJ i nie widziałem przykładu. Wydaje mi się, że w teren, wszystko co można uzyskać bez zmiany hamulców i zawieszenia to opony 235/60r17, bo takich jest kilka modeli all terrain. Na rozmiary fabryczne jest jeden AT Yokohama. Co generację forester rośnie, wa większe hamulce, większe koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na poprzednim forku opny 215/70/16 i to jest max co wejdzie bo nowe zaczepialy i zdarly 2mm  rant z tylu na srodku nadkola. Bez przymiarki bym sie nie zdecydowal.


zbrojenia na plejady?   bedzie sporo blota  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na poprzednim forku opny 215/70/16 i to jest max co wejdzie bo nowe zaczepialy i zdarly 2mm  rant z tylu na srodku nadkola. Bez przymiarki bym sie nie zdecydowal.

zbrojenia na plejady?   bedzie sporo blota  :biglol:

Raczej na Subariadę, ale może uda się również potestować na Plejadach :drool:

Pamietajcie że w FXT 15 są większe tarcze , 316mm !!! takie jak w legacy GT /3,6 MY10>   :)

Czy dobrze słyszałem, że u Ciebie można podnieś lekuchno zawias w moim Forku. No i w ogóle pytanie czy warto (potencjalne korzyści kontra utrata gwarancji)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rozwiazanie liftu (a także osłonę silnika do XT) oferuje amerykańska firma Primitive racing. Z uwagi na zachowanie geometrii proponują podniesienie tylu z jednoczesnym opuszczeniem ramy pomocniczej na specjalnych podkładkach. Mają też do nowego forka płytę do instalacji wyciągarki w zderzaku!

 

Co do kół - mam w XT 17" i widzę, że taka sama felga, ale 16, już by nie weszła - luzu jest ok 12mm . Mogę sobie jednak wyobrazić felgę o takim kształcie, który zostawi więcej miejsca na hamulec. W drugim aucie mam przy 16" 2-3 mm luzu od zacisku na jednych felgach a ponad 10mm na innych - a tarcza jest tam 294mm tylko zacisk spory. Tylko kto tką felgę znajdzie i wypróbuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że proponowane rozwiązanie przytłoczy ceną. Tak jak przytłaczająca jest cena podniesienia zawiasu w EF za 5372 zł netto/kpl.

Na razie kupiłem Subarowe siedemnastki i chcę włożyć na nie 225x65x17, ale nie wiem, czy nie będą trzeć... 19,6 mm większe niż obecne 18".

I jeszcze jedno: Emil Frey daje homologacje na ten swój patent i chyba 4-6 cm podniesienia.

Edytowane przez jac.ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chcę włożyć na nie 225x65x17, ale nie wiem, czy nie będą trzeć... 19,6 mm większe niż obecne 18".

I jeszcze jedno: Emil Frey daje homologacje na ten swój patent i chyba 4-6 cm podniesienia.

Na amerykańskich forach chwalą się zarówno 225/65R17 jak i 235/60R17 (a jest kilka AT w tym rozmiarze. W obu przypadkach trafiłem na głosy, że przy max skręcie i jednoczesnym dobiciu może otrzeć, ale bez zniszczeń.

 

Ciekaw jestem co robi Emil Frey - są bowiem dwie drogi - podkładki pod kolumny i wyższe sprężyny (robi je King Springs). W obu przypadkach Primitive twierdzi, że sypie się geometria tyłu poza zakres regulacji i na to proponowane są specjalne wahacze albo obniżenie całej ramy pomocniczej. Ach ta gwarancja! Też nie chcę stracić. Drugie auto (Ssangyonga) mam podniesionego. I teraz ciekawostka - Kyron z 5cm liftu (australijski zestaw Dobinson) ma na standardowych kołach (225/75R16) tyle prześwitu co 100% seryjny forester. Dopiero na terenowych oponach 265/75R16 zyskuje przewagę!!!

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Pamietajcie że w FXT 15 są większe tarcze , 316mm !!! takie jak w legacy GT /3,6 MY10>  

no nie możliwe!, po tylu latach ci wolno myślący z FHI wreszcie wpadli na to, żeby założyć większe tarcze! 

pociesz mnie i napisz, że w obk cvt 2.0D my15 też są duże :) w sumie nastawiałem się na wymiane hablunku w pierwszym kroku co może okazać się zbędne... podobno na oem felgi wejdzie brembo ale to PODOBNO. O ile letnie 18" to chyba luz tak nie jestem przekonany do zimowych 17" chociaż obie mają tylko 7" szerokości na opony 225!!! takie coś dopuszczał bridgestone na niektórych oponach o wysokim profilu. Znasz może et tych felg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...