Skocz do zawartości

coś piszczy :(


Młodyzsubaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam na Imię Marcin i jestem właścicielem Subaru Legacy 1999r. 2.0 125km Kombi  od pewnego czasu ( 2 tyg.) coś mi piszczy przy silniku ( paski i to wszystko inne mają 60 tys . i są napięte b.dobrze ) piszczenie pojawia się gdy ruszam bardzo powoli i gdy już silnik jest ''gorący'' piszczy przy toczeniu się ( jakieś 20-30km/h). Pisk wydawany jest podobny do pisczenia paska klinowego . Gdy silnik jest zimny nie słychać tego piszczenia prawie wcale . Co to może być ? :/ Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło dwumasowe Ci pewnie "ćwierka" standard  :rolleyes:

Dokładnie , jak tylko ćwierka a sprzęgło nic nie szarpie przy ruszaniu to nie masz się czym martwić , ja w poprzednim Subaru ,takim jak Twoje zrobiłem z tym ćwierkaniem ponad 100kkm. TTTM jak ciszę na zawsze, to tylko jedno masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie szarpie , samochód nie drży , silnik nic nie telepie się kurcze no nie wiem co jest ale we wtorek będzie wiadomo na 100 % terz możemy gdybć :)


myślałem właśnie że gdyby u mnie to ćwierkanie okazało by się dwumasą to powinny być objawy takie jak piszą na necie czyli min : silnik sie telepie , samochód drży , na początku zastanawiałęm sie czy to nie pompa wody lub pasek/rolka ponieważ to ćwierkanie pojawiło się podczas jazdy w deszczu ( dość obfitym ) i może w kałużę wjechałem 


i jeszcze chciałem dodać że to nie jest takie ćwierkanie typu ( szybkie ) ćwir ćwir ćwir ćwir tylko takie wolne z przerwami typu ćwir            ćwir            ćwir :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie szarpie , samochód nie drży , silnik nic nie telepie się kurcze no nie wiem co jest ale we wtorek będzie wiadomo na 100 % terz możemy gdybć :)

 

myślałem właśnie że gdyby u mnie to ćwierkanie okazało by się dwumasą to powinny być objawy takie jak piszą na necie czyli min : silnik sie telepie , samochód drży , na początku zastanawiałęm sie czy to nie pompa wody lub pasek/rolka ponieważ to ćwierkanie pojawiło się podczas jazdy w deszczu ( dość obfitym ) i może w kałużę wjechałem

 

i jeszcze chciałem dodać że to nie jest takie ćwierkanie typu ( szybkie ) ćwir ćwir ćwir ćwir tylko takie wolne z przerwami typu ćwir ćwir ćwir :)

Kolego! Wóda w dłoń (wd40) rurka na końcówkę i na pracującym motorze psikasz pod rolki pasków i ew walki pompy i altka. W ten sposób ustalisz co dokładnie piszczy a być może naprawisz (ja 4kkm temu ziagnozowalem lozysko altka i od tego czasu nowe leży na półce bo przecież dobrego nie będę wymieniał!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że dźwięk jakby wydobywał się tak jeszcze pod rolkami


więc nie będę ryzykował z tym wd 40 ( we wtorek wizyta u mechanika ) bo jeszcze coś zrobię nie tak i będę miał za swoje :D


szczerze mówiąc już się boję wizyty u mechanika :D


niestety dwumasa :/ ktoś się orientuje ile kosztuje to wraz z robocizną ? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że dźwięk jakby wydobywał się tak jeszcze pod rolkami

więc nie będę ryzykował z tym wd 40 ( we wtorek wizyta u mechanika ) bo jeszcze coś zrobię nie tak i będę miał za swoje :D

szczerze mówiąc już się boję wizyty u mechanika :D

niestety dwumasa :/ ktoś się orientuje ile kosztuje to wraz z robocizną ? :/

skoro nic się nie dzieje, nie szarpie, nie zrywa, autko się ładnie rozpędza a obroty nie pływają, to po co to grzebać? :) 

Na pewno masz dwumase? W tych autkach można było zrobić konwersję na jednomas. Może to łożysko oporowe tylko. (Jak się pomyliłem to niech mnie ktoś sprostuje) :)

 

 

koło dwumasowe Ci pewnie "ćwierka" standard  :rolleyes:

Dokładnie , jak tylko ćwierka a sprzęgło nic nie szarpie przy ruszaniu to nie masz się czym martwić , ja w poprzednim Subaru ,takim jak Twoje zrobiłem z tym ćwierkaniem ponad 100kkm. TTTM jak ciszę na zawsze, to tylko jedno 

U mnie na biegu jałowym na obrotach <1000/min słychać delikatne ćwierkanie, ale podejrzewam, że to jakaś rolka. Obserwuje i nasłuchuje ale nic się z tym nie dzieje. 

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie na biegu jałowym na obrotach <1000/min słychać delikatne ćwierkanie,
I tak miałem w poprzednim Legasiu ,jak wymieniałem łapę sprzęgła to miałem okazję dokładnie sprawdzić i faktycznie ćwierka dwu masa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie na biegu jałowym na obrotach <1000/min słychać delikatne ćwierkanie,
I tak miałem w poprzednim Legasiu ,jak wymieniałem łapę sprzęgła to miałem okazję dokładnie sprawdzić i faktycznie ćwierka dwu masa.

 

Z tym, że jak lekko dodam gazu to przestaje. 

Nie ruszam tego, na forum też sporo czytałem, że jeżeli nic się nie dzieje i skrzynia płynnie chodzi, a przy zmianie nie słychać "dentysty" to żeby zostawić. :) Więc zostawiam. Dwumas pewnie z 2k pln szarpnie. Ciekawe czy kasowo w kowersji na jednomas da się zmieścić w 2k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...