Skocz do zawartości

Outback 2.5i MY15 na tle Forester XT MY15


Mike_gda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów,

 

mam pytanie odnośnie nowego Outbacka z silnikiem 2.5i 175KM.

 

Mamy obecnie w domy FXT MY15 i planujemy zakup drugiego auta. Bardzo podoba mi się wizualnie Outback. Jedyny słuszny wybór silnikowy to w tym przypadku 2.5i (wg. mojej oceny oczywiście :)

 

Zastanawiam się czy przy obcowaniu z FXT silnik OBK nie będzie zbyt powolny. Autem raczej będziemy jeździć po mieście i czasami jakieś weekendowe wypady lub wakacje max. 2 razy w roku.

 

Generalnie moc FXT jest jak na moje potrzeby na wyrost i dodatkowo przy tak zestrojonym aucie ciężko utrzymać mi niskie spalanie.

 

Idealnym rozwiązaniem dla mnie byłby OBK 2.0 DIT :rolleyes:

 

Czy ma ktoś może taki zestaw w domu i może podrzucić jakieś opinie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy przy obcowaniu z FXT silnik OBK nie będzie zbyt powolny. Autem raczej będziemy jeździć po mieście i czasami jakieś weekendowe wypady lub wakacje max. 2 razy w roku.

 

 

OBK nie będzie czasem za duży na miasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bliźniaki 2 roczne i myślę, że będzie w sam raz :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

Bardziej chodziło mi o możliwość zaparkowania, z moich doświadczeń w Wawie - to nie zawsze jest gdzie się wcisnąć OBK jednak dość długi jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom OBK całkiem sensownie jeździ się po mieście - duży gabaryt nie przeszkadza - widoczność jest bardzo dobra we wszystkie strony, w parkowaniu tyłem na milimetry pomaga kamera.

 

Co do pytania postawionego w pierwszym poście - nikt Ci raczej nie pomoże podjąć decyzji - moim zdaniem jedyną opcją jest długa jazda testowa. Idealnie gdyby udało Ci się pożyczyć samochód od dealera na weekend. Podobno niektórym się to udało - mi nie było dane. Wtedy porównasz OBK z Foresterem i Twoimi oczekiwaniami.

 

W porównaniu do Forestera xt wydaje się, że OBK przyspiesza bardzo słabo (subiektywnie). Oczywiście przyspieszenie jest gorsze ale na pewno OBK nie jest zawalidrogą. Wystarczy jednak po starcie ze świateł i to nawet takim stosunkowo leniwym obserwować innych uczestników ruchu i okazuje się, że wystartowaliśmy i odjechaliśmy dużo szybciej niż inne samochody stojące obok i za nami. Skrzynia CVT sprawdza się w mieście idealnie.

 

 

 

Generalnie moc FXT jest jak na moje potrzeby na wyrost i dodatkowo przy tak zestrojonym aucie ciężko utrzymać mi niskie spalanie.

 

Skoro tak, to powinno Ci się dobrze jeździć OBK. 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam się czy przy obcowaniu z FXT silnik OBK nie będzie zbyt powolny. Autem raczej będziemy jeździć po mieście i czasami jakieś weekendowe wypady lub wakacje max. 2 razy w roku.

 

Różnice w dynamice i elastyczności na pewno odczujesz.  Braki w tych dwu dziedzinach Outback zrekompensuje ci wyższym komfortem jazdy. Będzie wygodniej i bardziej cicho szczególnie odczujecie to w jeździe autostradami. Z drugiej strony jazda załadowanym Outbackiem rodziną i bagażami będzie większym wyzwaniem ze względu na niedostatek mocy w stosunku do FXT.

 

 

 

Generalnie moc FXT jest jak na moje potrzeby na wyrost i dodatkowo przy tak zestrojonym aucie ciężko utrzymać mi niskie spalanie.

 

Nie spodziewaj się jakiegoś szczególnego spadku zużycia paliwa. Słabszy silnik będzie musiał ciężej pracować aby uzyskiwać dynamikę czy elastyczność, którą masz w FXT od niechcenia. Podczas wyprzedzania będziesz musiał przypomnieć sobie trochę zagadnień z matematyki i fizyki dotyczących szacowania odległości i prędkości aut jadących z naprzeciwka oraz prawdopodobieństwa typu zdążę nie zdążę się wcisnąć. Teraz raczej tych dylematów nie masz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mamy obecnie w domy FXT MY15 i planujemy zakup drugiego auta.
Wg mnie to ułatwia sprawę. Macie XT, bierz OBK. Jedno auto bardziej dynamiczne drugie mniej.

Jakie bowiem masz opcje - kupno XT tzn drugiego identycznego auta? nie wiem czy to ciekawy pomysł. Opcja OBK 2,0DIT czy OBK 3,6 nie wchodzi w grę (przynajmniej obecnie).


Może też zastanów się nad Levorgiem. Jak będzie brakować mocy, łatwo ją podnieść bo to silnik doładowany. W OBK z mocą nie da się wiele zrobić bo to wolny ssak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie spodziewaj się jakiegoś szczególnego spadku zużycia paliwa. Słabszy silnik będzie musiał ciężej pracować aby uzyskiwać dynamikę czy elastyczność, którą masz w FXT od niechcenia.

 

silnik jest slabszy ale daje rade. Bedzie palil mniej niz xt na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może też zastanów się nad Levorgiem.

 

Też mi to przyszło do głowy. Forester i Outback są w pewnym sensie bardzo do siebie podobne. Levorg jest mniejszy ale czteroosobową rodzinę spokojnie pomieści i wydaje mi się, że jest bardziej charakterny niż Outback 2.5.

 

 

 

silnik jest slabszy ale daje rade. Bedzie palil mniej niz xt na bank.

 

Oczywiście, że 2.5 będzie palił mniej niż 2.0DIT ale nie będzie to jakaś znacząca różnica. Moja żona przesiadła się z Forka 2.0 150 km PB na Outbacka 3.6 i średnie spalanie wzrosło jej z  10,8 do 12,5 litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...