m4tek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Witam! W Legacy MY'05 po dłuższym postoju takie o cósik się stało. Radio działa jak silnik nie pracuje. Włączenie silnika wycisza radio, a zgaszenie powoduje, że po chwili radio znów działa. Z ciekawych rzeczy, to nie jest raczej kwestia pogorszone odbioru, bo RDS się wyświetla, pilot stereo pokazany. Ktoś coś takiego miał? Jeszcze nie rozbierałem środkowej konsoli, ale szukam natchnienia gdzie to nie funga. Nie mam (a przynajmniej nie wiem o tym abym miał) nic z adaptacyjnej głośności (do prędkości), czy innych gadżetów co mają fordy A wyszukiwanie stacji też działa i można sobie pod przyciska zapisać, tylko nie ma dźwięku niezależnie od ustawienia pokrętła głośności. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez m4tek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 A po zamilknięciu włącz i wyłącz radio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Choroba postępuje. Sytuacja na dziś: pozycja stacyjki 1 - nic nie dziala (tak chyba powinno byc) pozycja stacyjki 2 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 3 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 4 - odpalam auto (w tym czasie wszystko gasnie) pozycja stacyjki 3 (po odpaleniu) - cały środkowy panel martwy [poza zegarem i komputerem powyżej] (co ciekawe nastawienia klimy działają) Zgaszenie auta rozwiązuje problem jak ręką odjął. A po zamilknięciu włącz i wyłącz radio. Co masz na mysli po zamknieciu? Co ma byc ze stacyjka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Prawdopodobnie oznacza to problemy ze stacyjką. Mi taka sytuacja zdarzyła się ze trzy razy. Wystarczyło dosłownie o milimetr przekręcić kluczyk... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Choroba postępuje. Sytuacja na dziś: pozycja stacyjki 1 - nic nie dziala (tak chyba powinno byc) pozycja stacyjki 2 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 3 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 4 - odpalam auto (w tym czasie wszystko gasnie) pozycja stacyjki 3 (po odpaleniu) - cały środkowy panel martwy [poza zegarem i komputerem powyżej] (co ciekawe nastawienia klimy działają) Zgaszenie auta rozwiązuje problem jak ręką odjął. A po zamilknięciu włącz i wyłącz radio. Co masz na mysli po zamknieciu? Co ma byc ze stacyjka? zamilknięciu a nie zamknięciu,włącz i wyłącz radio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Choroba postępuje. Sytuacja na dziś: pozycja stacyjki 1 - nic nie dziala (tak chyba powinno byc) pozycja stacyjki 2 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 3 - radio i klima (centralny panel) wszystko w porządku pozycja stacyjki 4 - odpalam auto (w tym czasie wszystko gasnie) pozycja stacyjki 3 (po odpaleniu) - cały środkowy panel martwy [poza zegarem i komputerem powyżej] (co ciekawe nastawienia klimy działają) Zgaszenie auta rozwiązuje problem jak ręką odjął. A po zamilknięciu włącz i wyłącz radio. Co masz na mysli po zamknieciu? Co ma byc ze stacyjka? zamilknięciu a nie zamknięciu,włącz i wyłącz radio. sorry, odpisywałem z komórki i niedopatrzyłem Niestety jak już pisałem sytuacja się pogorszyła i teraz już nie włącza się nic. Jakoś nie widzi mi się na stacyjkę, bo ona przecież nie wie, czy silnik jest włączony czy nie, a zgaszenie/zduszenie silnika powoduje, że klima i radio wraca do życia. Fakt, że radio wyświetla napis "subaru" świadczy o tym, że się włącza od nowa. Zdaje się, że padł przekaźnik albo gdzie po drodze kable luźne. Będę szukał w weekend. Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Dziś posiedziałem trochę nad tematem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, prześledziłem połączenia odpowiadające za zasilanie zarówno radia jak i panelu sterowania A/C. Na złączach baterii zasilanie jest zawsze, na złączach ACC wtedy kiedy stacyjka jest co najmniej w 2. pozycji; IGN też jak trzeba. Pomierzyłem masę i nic nie znalazłem. Jedyna różnica jaką byłem w stanie wyłapać to taka, że na zasianiu gdy motor nie chodzi jest ~12.6V, a gdy chodzi ~14.4V. Niestety nie robiłem odczytów gdy jeszcze działało, ale 14.4V wydaję się całkiem normalnym napięciem ładowania. Pogadam jeszcze z lokalnym ASO, ale jak nikt na nic nie wpadnie, to chyba kupię 10A stabilizator 12V i wstawię przed wejściem do obu urządzeń. Skończyły mi się pomysły.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 U manie też cichnie jeśli wcześniej mam pogłośnione. Cichnie zawsze do tego samego poziomu i muszę pogłosić. Nie wiedziałem, że to problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 U manie też cichnie jeśli wcześniej mam pogłośnione. Cichnie zawsze do tego samego poziomu i muszę pogłosić. Nie wiedziałem, że to problem. Co u mnie się działo to całkowite zamilknięcie. Ściszanie to ustalonego poziomu standard with większości Blaupunktów jakie miałem i nie jest problemem, a dodatkową opcją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Też stawiam na stacyjkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz.rejek Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Też stawiam na stacyjkę.Hej, A czym objawia się ten problem. Jak mam go diagnozować? Mnie się zdaje, że stacyjka 'nie wie' czy silnik chodzi, czy nie. Stacyjka w tym samym położeniu działa, jeśli silnik nie chodzi. A może mi coś umyka... Sent from my Nexus 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 U mnie też okresowo pojawia się dokładnie taki problem ze stacyjką. Jak odpalasz auto, kluczyk blokuje się w pozycji zapłonu, wtedy nie działa wyświetlacz komputera pokładowego i radio nie dostaje prądu. Wystarczy delikatnie dotknąć kluczyk, aby odskoczył na właściwą pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz.rejek Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 U mnie też okresowo pojawia się dokładnie taki problem ze stacyjką. Jak odpalasz auto, kluczyk blokuje się w pozycji zapłonu, wtedy nie działa wyświetlacz komputera pokładowego i radio nie dostaje prądu. Wystarczy delikatnie dotknąć kluczyk, aby odskoczył na właściwą pozycję.Wlasnie ciagle zdaje mnie sie, ze mamy odmienne problem. Jak odpale auto to radia i klimy nie ma, zegar i 'komputer' jest. Jesli zdlawie auto bez ruszania stacyjki, wszystko wraca do normy. Stad moje podejrzenie, ze to nie ze stacyjki jest problem. Poza tym podlaczylem miernik pod kostke radia i zasilanie jest, tylko napiecie wyzsze. Sent from my Nexus 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Przekonałeś mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Cześć Również mam ten sam problem. Jak jadę to radio czasem się wyłącza (milknie) gdzie po jakimś czasie ponownie się załącza. albo wystarczy się zatrzymać zgasić i odpalić silnik. Ponadto, miałem inną przypadłość, po zapaleniu silnika zgasło radio ale również wycieraczki przestały działać. Jakieś pomysły? SUBARU 2.0 2007 r. Edytowane 3 Lutego 2016 przez Pietrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Koledzy! Mój pierwszy post także witam szacowne grono! Z doświadczenia z innymi markami- radyjka z reguły są bardziej zaawansowane elektronicznie niż reszta gratów w aucie- posiadają zabezpieczenie które przy wzroście napięcia powyżej jakiejś wartości ( z reguły wystarczy niewiele ponad 15V) odcinają zasilanie żeby nie spalić radia (nie na kostce, zabezpieczenie jest w srodku radia). Także jeżeli po zdlawieniu silnika radio nagle ożywa to ja bym zaczął od pomiaru napięcia po odpaleniu silnika- stawiam ze będziesz miał dobrze ponad 15V. Jeżdżąc z takim defektem raz ze szybciej będziesz upalal żarówki to przedewszystkim w tyłek dostaje aku. A jak wymienisz regulator napięcia to i radio wróci i aku się ucieszy! Zaznaczam że nie przerabialem tego w subaru ale objaw wygląda ewidentnie na padake regulatora. Aha! Napięcie mierz najlepiej na klemach aku po jakichś 5 minutach od odpalenia, możesz przygazowac i wtedy obserwować- nie powinno być więcej niż 0,2 - 0,3V różnicy. Daj znać czy pomoże! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 (edytowane) Dzieki recki. Moim pierwszym podejrzanym był regulator. Pomiary przeprowadziłem za pomocą OBD i równolegle miernika. Napięcie nigdy nie przekracza 14.5V, a zazwyczaj jest na poziomi 14.4V. Jak widać wahania są dość małe. Po przeanalizowaniu schematów radia podejrzenie padło na tranzystor "IGN_DET" - Ignition detection. Zakupiłem nawet zamiennik nosząc się z zamiarem wymiany, a tu problem przeszedł sam razem z ujemnymi temperaturami. Radio GX-201, które mam w specyfikacji ma wpisaną pracę w zakresie "Operating Voltage ................................... 13.2V (10.8~15.6V)" Zobaczymy jak temat się rozwinie, bo wymianę tranzystora i tak planuje. Pozdrawiam Edytowane 7 Lutego 2016 przez m4tek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 . Włączenie silnika wycisza radio, a zgaszenie powoduje, że po chwili radio znów działa. Radio wie czego masz słuchać i jest tak zaprogramowane żeby Ci nie przeszkadzać gdy słuchasz subaru.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 . Włączenie silnika wycisza radio, a zgaszenie powoduje, że po chwili radio znów działa. Radio wie czego masz słuchać i jest tak zaprogramowane żeby Ci nie przeszkadzać gdy słuchasz subaru.... Co racja to racja. Ogrzewanie i klimę wyłącza żeby mocy nie marnować. Choć wolałbym mieć nad tym jednak kontrolę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Trochę na kanwie Twojej przypadłości zacząłem patrzeć na napięcia jakie są u mnie (mam CBwiadro które pokazuje napięcie na zasilaniu podczas normalnej pracy- działa to dość dokładnie) i co zauważyłem - bezpośrednio po odpaleniu mam pomiędzy 14.3 a 14.5 (zależnie od temperatury na zewnątrz - im zimniej tym wyższe napięcie - aku potrzebuje więcej prąda żeby się doładować), po jakichś 10 minutach spada do 14.1 - 14.2 a po kolejnych 10 minutach spada czasami nawet do 13.9 i tak się utrzymuje. Obroty nie mają wpływu na napięcie. Mówiłem że pewnie u Ciebie pada regulator a tu masz babo placek - trzeba będzie zakupić na zapaśke niech leży na półce bo coś mam przeczucie że długo może już nie pociągnąć, no chyba że objaw normalny w JSDM (Jedyna Słuszna Dla mnie Marka)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Nie ma sensu, żebym podawał ci napięcia u mnie, bo ciągle nie jestem przekonany co do poprawności pracy stabilizatora.Ja czasu na rozebranie radia (jest bardzo mocno upakowane) nie znalazłem, ale jak tylko pojawiło się kilka z rzędu bardzo ciepłych dni (>20*C) problem ustąpił. Najpierw wróciła kilka a teraz i radio. Części (tranzystory, które podejrzewam) mam kupione, wiec prędzej czy później się za to zabiore, ale dobrze mieć klime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 a w forku SH 2008 nie zawsze działa radio wycieraczki przednie i wyświetlacz zegarka/temperatury bezpieczniki ok - jakies pomysly? po ponownym przekreceniu niekiedy się udaję że wszystko działa bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4tek Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Stacyjka lub przekaznik ACC bym obstawiał. Zamień bezpiecznik z tym od klaksonu (ten samo model, jesli dobrze pamietam) i zobacz czy problem ustaje. Jesli tak, to masz odpowiedz. Jak wystapi problem zobacz, czy delikatne stukanie w kluczyk lub przekrecenie go (nawet bez zmiany pozycji) pomaga. W takich sytuacjach mozesz miec tez problem masa, ale to jak wystepuje tylko czasem ciezej znalezc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 raczej stacyjka bo zalezy jak w niej sie ulozy, z bezpieczniko wwidze po opisach za deską rozdzielczą (wewnątrz auta) pozycja 30 - 30A wycieraczka przedniej szyby, pozycja 24 15A - sprzet audio/zegar (czyli ogólnie to różne bezpieczniki) w komorze silnika nr 5 - 10A - "audio" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Też stawiałbym na stacyjkę. Wygląda na to, jakby zacinała się w pozycji ACC. Kiedyś tak miałem w którymś z moich samochodów. Spróbuj na zapalonym silniku delikatnie cofnąć kluczyk tak, żeby silnik nie zgasł, lub ewentualnie poruszaj kluczykiem w różnych płaszczyznach. Może to coś zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się