Skocz do zawartości

Legacy IV i wymiana filtra paliwa w N/A


maskun

Rekomendowane odpowiedzi

Od początku zastanawiało mnie dlaczego mój samochód dość ciężko pali - na zimnym jak i na ciepłym. Brak instalacji gazowej, przebieg 200tyś i tankowanie zawsze Pb95 na BP lub Shell.

Wymieniłem akumulator bo stary miał 5 lat - nic sie nie zmieniło.

 

Temat filtra paliwa zagłebiłem bo może to on ?? autko wydaje mi się też od poczatku mułowate ale może dlatego że wcześniej miałem bardzo mocną ośkę.... Jest manual jak go zdemontować przy pompie paliwa :

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2007/Legacy%202007/index.html

 

...robił to ktoś sam??  taki filtr rozumiem tylko w ASO ?  ktoś może sprawdzić w katalogu ile kosztuje filtr i ewentualnie ile taka usługa wymiany w serwisie autoryzowanym kosztuje ?

 

Na opposedforces nie potrafie znaleść numeru tego filtra a szukam w okolicach pompy - może szanowny kolega WOJO pomoże  :drinks:

Edytowane przez maskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki cybel ....jak widać w poście od kolegi który rozpruł stary filtr to jednak wygląda to na jakiś karton/papier wiec nie wiem dlaczego w ASO przekazali mi że tego się nie wymienia - ewentualnie czyści bo to jakaś siateczka jest. Tak dokładnie mi przekazali. Oczywiście to wymienie - koszta małe a nie widzi mi się czyszczenie tylko wymiana - szczególnie po 200tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 lata później...
W dniu 18.11.2015 o 10:09, maskun napisał:

Od początku zastanawiało mnie dlaczego mój samochód dość ciężko pali - na zimnym jak i na ciepłym. Brak instalacji gazowej, przebieg 200tyś i tankowanie zawsze Pb95 na BP lub Shell.

Wymieniłem akumulator bo stary miał 5 lat - nic sie nie zmieniło.

 

Temat filtra paliwa zagłebiłem bo może to on ?? autko wydaje mi się też od poczatku mułowate ale może dlatego że wcześniej miałem bardzo mocną ośkę.... Jest manual jak go zdemontować przy pompie paliwa :

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2007/Legacy%202007/index.html

 

...robił to ktoś sam??  taki filtr rozumiem tylko w ASO ?  ktoś może sprawdzić w katalogu ile kosztuje filtr i ewentualnie ile taka usługa wymiany w serwisie autoryzowanym kosztuje ?

 

Na opposedforces nie potrafie znaleść numeru tego filtra a szukam w okolicach pompy - może szanowny kolega WOJO pomoże  :drinks:

hej jak tam pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej... Filtra nie wymienilem bo mechanicy bardzo to odradzali także ciągle tak jeżdżę... Nie pogarsza się więc przyzwyczaiłem się.. 

Rzecz jasna prędzej czy później to zrobię ale przykro mi nie znam odpowiedzi czy pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Masz lpg ?

Tak. 220 000 zrobione, 120 000 jak go kupilem. Filtr według ksiazki co 90 powinien byc wymieniony, a nie był. Ostatnio roznie bywa z odpalaniem. Zaczne od tego, bo powinien byc wymieniony 8 lat temu :)

Często wymieniacie lambdy? Ja pare miesięcy temu wymieniłem drugą (za katalizatorem), a od jakiegoś czasu mam błąd 1szej (engine+check). Raczej nigdy nie były wymienane, bo znam hisorie napraw auta. Kasuje, ale wraca.
Z tą wymienioną do pewnego czasu działało kasowanie, ale po paru miesiącach kasowanie przestało pomagać, więc wymiana. Lata lecą wszystko pada pokolei :)

Edytowane przez Bill De
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bill De napisał:

Tak. 220 000 zrobione, 120 000 jak go kupilem. Filtr według ksiazki co 90 powinien byc wymieniony, a nie był. Ostatnio roznie bywa z odpalaniem. Zaczne od tego, bo powinien byc wymieniony 8 lat temu :)

Często wymieniacie lambdy? Ja pare miesięcy temu wymieniłem drugą (za katalizatorem), a od jakiegoś czasu mam błąd 1szej (engine+check). Raczej nigdy nie były wymienane, bo znam hisorie napraw auta. Kasuje, ale wraca.
Z tą wymienioną do pewnego czasu działało kasowanie, ale po paru miesiącach kasowanie przestało pomagać, więc wymiana. Lata lecą wszystko pada pokolei :)

Jak miałem impreze za problem z odpalaniem był winny reduktor. 

Przez noc puszczał do dolotu gaz. W efekcie długo musiałem kręcić by zapalił.

Problem zdiagnozowany poprzez zakrecenie na noc zaworu w butli i wypalenie gazu z układu.

 

Wtedy palił na dotyk.

 

 

Co do sond.

W gacku ori sonda poddała sie po 231 tyś km włożyłem denso prawie 60k przejechane i checka nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jestem po wymianie i jest duża różnica. 

Korzystałem z poradnika  na YT "How To Replace An In-Tank Fuel Filter On A Subaru", kanał CarsNToys.
Facet dzwonił do salonu subaru i jemu też powiedzieli, ze filtra się nie wymienia :)

- błąd lambdy zniknął i nie wraca (skasowałem na komórce), a ostatnio wracały zaraz po ponownym odpaleniu. Czasami zapalała się żółta kontrolka silnika, która mogłem kasować, ale często wracała. Check migał praktycznie non stop i tego nie dało się kasować z poziomu tel, więc przez większość czasu tak jeździłem, czasami znikał na jakiś czas, ale szybko wracał i tak non stop. Teraz po skasowaniu, wymianie i odpaleniu check zniknął od razu, póki co nie wraca po paru jazdach. Przed wymianą wracał bardzo szybko, problem narastał z roku na rok od sporadycznych momentów gdy się zapalały i znikały do ciągłego w ostatnich miesiącach.

- auto dostało mocy, lepszy start ze świateł. Wcześniej dostawał zamuły po dotknięcu pedału gazu, trochę jakby jakaś świeca nie pracowała prawidłowo, teraz startuje normalnie i szybko reaguje na gaz.

- Przez wiele lat miałem problemy na dojazdach do skrzyżowań po wysprzęgleniu, przy manewrach na parkingach obroty spadały znacznie. Auto potrafiło prawie przygasać, obroty spadały do 300 i odbijały. Teraz problem praktycznie zniknął na benzynie jest super na gazie minimalnie gorzej, ale i tak jest duuuzo lepiej. Przy wymianie filtrów gazu i regulacji pewnie będzie lux. Wcześniej była padaczka bez względu na paliwo.

 

- problem z odpalaniem na zimnym zniknął. Pojawił się od dwóch miesięcy jako kolejny etap powyższych problemów przy 220 000 km.

Jeżeli ktoś ma takie objawy bez względu czy jest LPG czy nie to radzę zacząć od tego zanim wymieni się lambdy, egr i takie tam. Filtr raczej na 100% nie był wymieniany przy 90 000 jak zaleca producent dla 165 KM.
Przez 5 lat jeździłem i wkurzałem się na brak mocy na starcie, dziwne zachowanie auta, czasami jakieś szarpanie, spadające obroty, z czasem doszły te błędy na desce. Wszystko to narastało stopniowo z roku na rok. Na koniec błędy już nie znikały i check palił się praktycznie non stop. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wymieniać jak jest w instrukcji serwisowej i nie słuchać "specjalistów", że "tam rdzewieje i lepiej tego nie ruszać", "tego filtra się nie wymienia" itp. Było tylko trochę korozji po 16 latach, ale głównie na samych nakrętkach, które warto zmienić przy tej okazji i odnowić ten metalowy element, które miał minimalne ślady rdzy. Jest pod nim gumowa uszczelka oddzielająca karoserie od tego elementu. Zanim się to odkręci warto wyczyścić dokładnie cały kurz, bo troche paliwa się wyleje.

Koniecznie trzeba odkręcić korek wlewu paliwa na stałe przy demontażu i tak samo przed/w trakcie montażu do momentu założenia wężyków. Przy zdjętej pompie nic nie leci. Zapobiegnie to wypływaniu paliwa także przy składaniu, bo od razu jakieś podciśnienie się robi jak tylko dokręcimy śruby. 

 

Minus całej operacji taki, że trochę słychać teraz pompe, której wcześniej w ogóle nie słyszałem. Podczas jazdy silnik to zagłusza, ale na wolnych obrotach słychać lekkie wycie i to na pewno pompa w baku. Nie wiem o co chodzi albo zaczęła w końcu normalnie pracować na pełnych obrotach albo jakieś powietrze jeszcze tam siedzi...?
Myślę, by sprawdzić czy tą uszczelkę w którą wchodzi końcówka pompy. Chyba powinienem przed włożeniem jej w filtr założyć usczelkę NA krócieć pompy i wtedy z założonym wcisnąć ją w obudowę filtra. Tak samo jak z pozostałymi uszczelkami. Nakładamy na króćce i dopiero w obudowę.


 

Edytowane przez subarakzs
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić te uszczelki przy okazji. Do mojego filtra nie było, a widzę, że w niektórych kompletach jest przynajmniej jedna. Ta przy pompie wygląda na lekko zmęczoną i pewnie to powód dlaczego słysze pompe.

Edytowane przez subarakzs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Danko napisał:

Podłączam do pytania. I rozumiem, że filtr nie był pod maską, a w baku? 

 

W Legacy IV filtr jest w baku, w "zestawie" z pompą paliwa. Przy okazji wymiany warto się zaopatrzyć w nowe oringi, ale te trzeba kombinować poza ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, frisco napisał:

 

W Legacy IV filtr jest w baku, w "zestawie" z pompą paliwa. Przy okazji wymiany warto się zaopatrzyć w nowe oringi, ale te trzeba kombinować poza ASO.

Ale jest możliwa wymiana samego filtra? 

Dużo to roboty tam się dostać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danko napisał:

Ale jest możliwa wymiana samego filtra? 

Dużo to roboty tam się dostać? 

 

Tak, jest możliwa wymiana samego filtra. Zlecałem to profilaktycznie w GT jakoś przy okazji wymiany pompy na walbro. Z tego co znajduje po starych mailach: 42072AG140. Wymienić można samemu, są jakieś tutoriale na YT, warto spojrzeć żeby mieć obraz zakresu prac. Warto też rozłożyć prace tak, aby móc skombinować nowe oringi, a jest ich tam jak mnie pamięć nie myli 2 albo 3 rozmiary. Ja sam tego nie robiłem, bo wtedy po prostu nie miałem czasu, ale da się samodzielnie ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, frisco napisał:

 

Tak, jest możliwa wymiana samego filtra. Zlecałem to profilaktycznie w GT jakoś przy okazji wymiany pompy na walbro. Z tego co znajduje po starych mailach: 42072AG140. Wymienić można samemu, są jakieś tutoriale na YT, warto spojrzeć żeby mieć obraz zakresu prac. Warto też rozłożyć prace tak, aby móc skombinować nowe oringi, a jest ich tam jak mnie pamięć nie myli 2 albo 3 rozmiary. Ja sam tego nie robiłem, bo wtedy po prostu nie miałem czasu, ale da się samodzielnie ogarnąć.

Super, dzięki.. Filmu poszukam, chyba że ktoś pod ręką ma. A jak te oringi wyglądają, nazywają się, cokolwiek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, Danko napisał:

Super, dzięki.. Filmu poszukam, chyba że ktoś pod ręką ma. A jak te oringi wyglądają, nazywają się, cokolwiek? 

Po zdemontowaniu filtra podjedź do sklepu z oringami etc i dobierz odpowiedni rozmiar, tylko nie pomieszaj ich rozmieszczenia;) Tak jak wspomniałem - są 2 albo 3 rozmiary. I to nie jest tak że je trzeba koniecznie wymienić, ale jak masz już wszystko na wierzchu, to szkoda tego nie zrobić. Kosztowo to są grosze, a lepiej będzie trzymać paliwo w obudowie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach uzupełnienia - oringi to nie powinna być byle jaka guma, tylko najlepiej viton, znaczy odporne na chemie etc. Gumowe ponoć nie wytrzymują i się rozpadają.

 

W zasadzie do wymiany jest tylko jeden oring który wchodzi na pompę. Pozostaje kwestia dobrania rozmiaru. W LGT dla pompy walbro jest to 16mm x 8mm x 4mm (śr. zewn / sr. wew / grubość), ale ta pompa jest ciut inaczej spasowana i w ogóle jej montaż wymagania delikatnego przerobienia obudowy. Gdzieś wcześniej znalazłem info że fabryczny oring miał 14,3mm szerokości, wewnątrz 8mm.

 

Chodzi o coś takiego:

 

https://iatuning.com/collections/fuel-pumps/products/viton-o-ring-for-fuel-pump-install

 

We Wrocławiu bez problemu do dostania za całe 3zł.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego @subarakzs ponownie mnie zmotywowałeś żeby zająć się tym filtrem. Kolega @frisco podał numer filtra który faktycznie powinien pasować czyli 42072AG140

 

Pytanie czy Ci co wymieniali brali oryginał czy zamiennik ? na pewno 5 lat temu jak zakładałem temat nie było ich a teraz blue print, ashika i japko to produkują i kosztuje ok 100pln

Co do oringu proszę też kogoś o namiar w konkretne miejsce np. w sieci gdzie można zamówić bo dobieranie mniej więcej po wyglądzie to nie zawsze dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...