Jump to content

Swap na ej22


ChudyB
 Share

Recommended Posts

Witam ! 

 

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad usprawnieniem mojej subaryny ! 

Początkowo planowałem pójść na całość i szukałem ej20 turbo z gt'ka, jednak to nie na moją kieszeń  :biglol:

 

Chodzi mi po głowie swap na ej22, mocy wiele nie przybędzie, ale ,,ZAWSZE COŚ! " :yahoo:

Mam co do tego pare pytań. Ktoś kiedyś mi mówił, że przy swapie z 2.0 na 2.2 nie trzeba przekładać wiązki, półosiek, skrzyni itp. 

 

Jak to wygląda w praktyce? Robił ktoś cos kiedyś ? 

 

Z niecierpliwoscią czekam na odpowiedz  :D

(Legacy II gen ej20)

 

 

Pozdrawiam ! 

 

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie.

1. Odkręcasz kolektory, skrzynię biegów i osprzęt.

2. Odpinasz czujniki i chłodzenie

3. Wyjmujesz silnik

4. Wkładasz silnik

5. Podpinasz czujniki i chłodzenie + zalanie

6. Przykręcasz kolektory.

7, Podmieniasz komputer.

8. Jedziesz.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje ci bardzo :D W takim razie w najbliższym czasie zapowiada się mały swap :) 

 

Swoją drogą, wiesz może czy ktoś tu ma na sprzedaż sterownik pod 2.2 ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

sterownik pod 2.2

W zasadzie silnik 2.2 pracował u mnie prawidłowo przez półtora roku na komputerze z wersji 2.0 (Legacy I), więc i u Ciebie powinno być podobnie.

Jakiś czas temu z czystej ciekawości zmieniłem sterownik na dedykowany do 2.2 i po odpaleniu pojawił się check engine którego wcześniej nie widziałem (problem z czujnikiem spalania stukowego).

No cóż, tego czujnika po prostu fizycznie nie było :) gdy zakupiłem i zamontowałem zamiennik check engine zgasł a auto dużo lepiej odpala i trochę mniej pali.

Tak jak napisał qbutek, u Ciebie swap to prosta operacja, w moim przypadku roboty było od groma więcej bo przerabiałem 2.0 FWD na 2.2 4WD :)

Link to comment
Share on other sites

O o o

 

Dokładnie w 2.2 jest czujnik spalania stukowego.

 

W wiązce jest styk.

Link to comment
Share on other sites

No proszę. Nie wiedziałem ,że ktoś jeszcze w Pozku ma Legwana II ;)

Ja wiedziałem. Widuję jednego w pobliżu domu sporadycznie (okolice Szczanieckiej). Może to ten właśnie? Ogólnie w bliskiej okolicy cały przekrój Subaryn po jednej sztuce z każdego rodzaju krąży:) Przepraszam za offtop:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Podpinam się pod pytanie: chyba przybędzie mi jeszcze jeden dziadek, dawca 2.2 z automatem. Czy są jakieś istotnie roznice dla aut z automatem i manualem. Mój obecny 2.0 manual póki co daje radę ale dawca chyba będzie w okazyjnej cenie, więc przymierzam się do swapu na 2.2 :) Ten czujnik po prostu trzeba wpiąć do wiązki z 2.0 i tyle? A co z kompem? Przekładać czy zostawić? Nie będzie jakiegoś zonka?

 

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ten czujnik po prostu trzeba wpiąć do wiązki z 2.0 i tyle?
 

Dokładnie.

 

 

 

A co z kompem? Przekładać czy zostawić?

Ja przełożyłem. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy jest znacząca wyczuwalna różnica w osiągach między 2.0 a 2.2?

Jest. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy jest znacząca wyczuwalna różnica w osiągach między 2.0 a 2.2?

Jest.
Zobaczymy... ;)

 

 

Sent with Tapatalk

 

Jest, ale czy znacząca... Nie jestem pewien, natomiast wyczuwalna na pewno ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...