Skocz do zawartości

Outback 3.0 MR 08'


MateuszKramek

Rekomendowane odpowiedzi

Cudowny wóz- posiada wszystkie opcje jakie chciałbym mieć w kolejnym swoim wozie- chyba mam wytypowanego następce ;)  kwestia odkuć się z ostatnich wydatków.

 

To będę sztukę wypatrywał- też tam bywam na zakupach, bo mam rzut beretem.

 

Gaz V gen? Ponoć wedle myśli forumowej dobrze współpracuje z H6.

 

Od jakich roczników/modeli czy cokolwiek szły zegary z "pełnym" obrotomierzem tj. okrągły obrotomierz i okrągły prędkościomierz, a nie obrotomierz rodem z opla omegi "nachodzący" na prędkościomierz i mający swój ma na "2-giej"?

 

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, ogólnopojętą praktyczność, wyposażenie i wykonanie to jest to jeden z najlepszych wyborów (o ile nie najlepszy) w tej klasie cenowej. Ja zastanawiałem się nad różnymi markami i modelami, ale ostatecznie padło na Outbacka i jak na razie nie żałuję  :D

 

W takim razie do zobaczenia na zakupach!  :D

 

W sprawie gazu to temat badałem od dłuższego czasu. W przeszłości, jeżdżąc jeszcze Mitsubishi byłem wielkim przeciwnikiem podtlenku lpg oraz silników diesla. Po jakimś czasie przesiadłem się do 2.0 DTI, później TDI - osiągi i spalanie nawet sobie w nich chwaliłem. Aktualnie po znudzeniu dieslami i zakupie OBK, który nie chce zejść poniżej 16 litrów w mieście i 12 w trasie zaczynam myśleć o instalacji (skoro inni mają i sobie chwalą) Temat zbadałem dzwoniąc do kilku różnych serwisów, zbierając opinie o instalacjach w silnikach H6, eksploatacji, przeglądając internet, czytając fora. Z racji dość drogiej i problematycznej procedury regulacji luzu zaworowego, który po eksploatacji na gazie staje się nieunikniony zdecydowałem, że nie mogę zrobić tego po taniości lub iść do pierwszego lepszego gazownika. Umówiłem się z człowiekiem polecanym na tym forum i jemu zaufałem. Czy miałem rację czy się myliłem, okaże się wkrótce. Na pewno dam wam znać jak się eksploatuje.

 

Co do zegarów to z tego co się orientuję po obejrzanych OBK takie jak w moim były dopiero po lifcie czyli od 2007 r.

 

 

Szkalny - co i gdzie montowałeś jeśli chodzi o lpg?

Edytowane przez MateuszKramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz ciężką nogę że poniżej 16 litrów nie możesz zejść. Moje pierwsze km H6 to 15,2 żeby się nacieszyć obecnie udało się zatrzymać na 12,6 L/km w mieście

Edytowane przez KrisKristoffers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz ciężką nogę że poniżej 16 litrów nie możesz zejść. Moje pierwsze km H6 to 15,2 żeby się nacieszyć obecnie udało się zatrzymać na 12,6 L/km w mieście

 

Właśnie nie! Może z powodu krótkich odcinków. Pierwsze km po starcie mam w granicach 18 i powoli spada... W trasie po zakupie z Poznania do Wwy na autostradzie pomiędzy 140-160 palił średnio 12,6l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się bałem spalania na poziomie 18 l/100. Po 2 latach użytkowania spokojnie wyrabiam się w 13/14l. Tyle, że mieszkam w małym mieście i korków u nas za dużo nie ma. Chociaż z drugiej strony auto często jeździ na małych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Szkalny - co i gdzie montowałeś jeśli chodzi o lpg?"

 

Mam Staga IV generacja, montowane u mnie w rodzinnym mieście u gościa, który ma "fabrykę" i obsługuje pewnie z pół regionu. Zdecydowałem się na człowieka, gdyż ma kilka Subaru Tribeca pod opieką.

Kolega Szamot swoimi wpisami dotyczącymi użytkowania H6 na gazie pomógł mi podjąć decyzję, co do montażu lpg.

 

Na razie instalacja bardzo fajnie współgra z autem i tak naprawdę to nie czuję, że ją mam.

Oczywiście, coś więcej będzie można powiedzieć po pierwszej regulacji luzów zaworowych, co planuję za jakieś 50kkm.

 

To musisz ciężką nogę że poniżej 16 litrów nie możesz zejść. Moje pierwsze km H6 to 15,2 żeby się nacieszyć obecnie udało się zatrzymać na 12,6 L/km w mieście

Właśnie nie! Może z powodu krótkich odcinków. Pierwsze km po starcie mam w granicach 18 i powoli spada... W trasie po zakupie z Poznania do Wwy na autostradzie pomiędzy 140-160 palił średnio 12,6l/100km

U mnie jest podobnie; w mieście nie schodzę poniżej 17l, a wynika to z faktu, że mieszkam w niedużej miejscowości i pokonam powiedzmy 5-10 km - auto chwilę stoi i stygnie, a po chwili znowu podobnie... i w taki właśnie sposób robi się średnio 17 - 20l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam Legacy, a po 2 latach utrzymuję się w 10.8 wg. kompa i realnie wychodzi podobnie. Jeżdżąc po Warszawie mieścimy się w 13l. Taka mała porada przy jeździe po mieście, zerknij na ekonomizer można jechać z tą samą prędkością a palić różnie :) wszystko zależy od nacisku na prawy pedał :) Bardzo ładnie wygląda na zdjęciach :)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy, a po 2 latach utrzymuję się w 10.8 wg. kompa i realnie wychodzi podobnie. Jeżdżąc po Warszawie mieścimy się w 13l. Taka mała porada przy jeździe po mieście, zerknij na ekonomizer można jechać z tą samą prędkością a palić różnie :) wszystko zależy od nacisku na prawy pedał :) Bardzo ładnie wygląda na zdjęciach :)

Aktualnie mam prawie 2000 km na tripie i spalanie 11,6 z tym, że to wartość z jazdy 70% trasa (głównie autostrada i droga ekspresowa) i 30% miasto i okolice (raczej krótkie odcinki) 

 

De facto pali około 20% więcej, ale o połowę taniej bo przeszedłem na alternatywne zasilanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Ma obecnie najechane 246 kkm.

 

Po zakupie robiłem poza eksploatacją, która była zaniedbana (gumowe elementy zawieszenia, hamulce) upg i regulacje luzów (w czerwcu zeszłego roku u Zbyszka na Mechaników).

 

Od tamtej pory spokój, tylko filtry, oleje.

Ostatnio na przeglądzie przed zimą w ASO wyszedł lekki wyciek z maglownicy, do zrobienia wkrótce.

 

LPG montowałem u Jako i tam serwisuję, nie mam z instalacją problemów i jestem zadowolony, chociaż do tematu zawsze byłem nastawiony sceptycznie.

 

Nie widzę różnicy w jeździe benzyna/gaz poza znacznie niższymi kosztami, minusem oczywiście brak zapasu na swoim miejscu, dodatkowy serwis.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
13 godzin temu, remuch napisał:

 

 

 

 

 

To Subaru a nie Porsche emoji6.png

Ale i tak cudowny!!!

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

No faktycznie, masz rację ;)

miało być Świniak :D

Edytowane przez MateuszKramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
15 godzin temu, Sławek1 napisał:

Ja robiłem z synem odwrotną zamianę tj. Forka na OTB i mimo, że Forek to był XT to zamiany nie żałuję (a wręcz przeciwnie) i nie bardzo sobie wyobrażam jak można robić w drugą stronę (to jest downsizing :facepalm: ).

 

Outback był przez ponad dwa lata moim jedynym samochodem i jeździłem nim na co dzień.

Od pół roku mam służbowy, którym jeżdżę po mieście i kraju a OBK zostaje tylko na wyjazdy typu urlop, weekend i tam gdzie astra nie da rady :D

 

Myślę o Forku SF najlepiej z wiatrakiem :evil2: jako o samochodzie do takich celów, kto wie może będzie to projekt na dłuższy czas lub nawet dożywocie ;)

To za parę lat będzie ciekawy klasyk i kwintesencja marki, która siłą rzeczy musi się zmieniać i robić samochody dopasowane do obecnych norm i wymagań stawianych producentom, niestety.

 

Drugim pośrednim powodem jest inwestycja w nieruchomość i większe zapotrzebowanie na gotówkę.

W sumie to miło patrzy się na OBK stojące w garażu i czekające na kolejne wycieczki za miasto, ale cóż nich trafi w dobre ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...