Skocz do zawartości

subaru legacy sonda lambda


michalszczepaniak3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zapaliła mi się kontrolka check engine i około 1,5 miesiąca temu na stacji diagnostycznej po podłączeniu do komputera wyskoczyła następująca USTERKA SPORADYCZNA:

 

P0030 Obwód grzania sondy lambda

(rząd 1, czujnik 1)

Poza zakresem zadanym.

 

Błąd wykasowano i nie pojawił się on ponownie do dziś. W tym czasie przejechałem około 1000km. Dodam, że jednocześnie miga kontrolka CRUISE.

Czy komuś z forumowiczów mówi to co to mogłoby być?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda prawdopodobnie dogorywa , jak masz LPG to szybciej. Co do kontrolki Cruise , to w SUBARU zawsze wraz z CHECK-iem + VDC jężeli jest. Jeżeli auto jeździ normalnie i nie chleje ponad normę to nie ma się czym przejmować. Jak sonda padnie to zmienisz i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bez LPG, pali około 11 litrów więc raczej w porządku. Dodam, że około 1 raz na 10 po odpaleniu auta w trakcie jazdy miga włąsnie Cruise. Kontrolka gaśnie dopiero po zgaszeniu auta i po dłuższym przestoju (chwilowe zgaszenie i odpalenie ponowne nie pomaga).

Czy ta sonda jest trudna do zlokalizowania ? i jak z wymianą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,
miałem podobny problem tylko najpierw był P0032 - sygnalizacja upalonej grzałki w sądzie po wymianie i kilkuset km błąd pojawił się P0030 podejrzewam, że opory grzałek w obu sondach (starej i nowej) są różne dlatego pokazuje błąd obwodu kontroli sondy. I tu moje pytanie bo podobno można to jakoś przekalibrować do nowej sondy?
Dodam, że nie kupiłem oryginału tylko zamiennik za 150pln - wtyczka nie pasowała ale miałem przecież starą to sobie poradziłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie zaczęły troszkę nasilać się objawy :

 

-  Dłuższe kręcenie zanim odpali (2-3 sek) ale tylko przy zagrzanym silniku i postoju ponad 15-20 min.

   Ciepły palony chwilę po zgaszeniu - moment. Zimny po całym dniu tak samo. 

 

-  Przy ok 3 tys obr i stałej jeździe czuć delikatne szarpanie. Włączyłem tempomat szarpało dalej, a po wyłączeniu cruise miga i tempomat nie działa. Ponowne odpalenie pomaga. 

   Ta usterka z migającą kontrolką zdarzyła mi się ze 3 razy przez ostatni miesiąc. Check-a nie wywala wcale.

 

Czy mogą to być oznaki sondy lambda? Zawory regulowane były ze 3 tys km wstecz.

 

Przy najbliższej okazji wyczyszczę przepustnicę i przepływomierz. Tak na marginesie - gdzie on się znajduje w 2.0 SOHC '04?

Jeśli nie pomoże, to gdzie jeszcze szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczęły troszkę nasilać się objawy :

 

-  Dłuższe kręcenie zanim odpali (2-3 sek) ale tylko przy zagrzanym silniku i postoju ponad 15-20 min.

   Ciepły palony chwilę po zgaszeniu - moment. Zimny po całym dniu tak samo. 

 

-  Przy ok 3 tys obr i stałej jeździe czuć delikatne szarpanie. Włączyłem tempomat szarpało dalej, a po wyłączeniu cruise miga i tempomat nie działa. Ponowne odpalenie pomaga. 

   Ta usterka z migającą kontrolką zdarzyła mi się ze 3 razy przez ostatni miesiąc. Check-a nie wywala wcale.

 

Czy mogą to być oznaki sondy lambda? Zawory regulowane były ze 3 tys km wstecz.

 

Przy najbliższej okazji wyczyszczę przepustnicę i przepływomierz. Tak na marginesie - gdzie on się znajduje w 2.0 SOHC '04?

Jeśli nie pomoże, to gdzie jeszcze szukać?

Przepływomierza w Twoim silniku Niet. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...