Jump to content

Jaka waga Sti GD po odelżeniu?


Kts
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie.

Jaką wagę mogę osiągnąć w tej budzie po:

 

-brak klimy

-środek "wypatroszony": brak elektryki w szybach, podsufitka zdjęta, brak wygłuszeń, fotele kubełkowe, pasy szelkowe zamontowane

-brak klatki bezpieczeństwa

 

Czy okolice 1280kg-1300kg na lekkiej feldze sa realne?

 


...up

Link to comment
Share on other sites

W katalogach podają wagę w przedziale 1425-1460kg,tylko to jest waga na "sucho".Zejście nawet do 1300kg bez gmerania przy blachach,to raczej nie jest możliwe.

Waga wypatroszonego GC8 z klatką oscyluje w okolicach 1250kg.Bębnowy Yeti gdzie blach jest niewiele waży ~1200kg.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Cybel dziękuje za pomoc.

Jestem po ważeniu mojej kobyłki auto z wypatroszonym bagażnikiem fotelami kubełkowymi , bez klimatyzacji z połową baku waży 1375kg czyli około stówka już mniej.

Do wyjęcia zostało resztę srodka, likwidacja prądów w drzwiach,tylne drzwi chcę w laminatach, do wymiany tylna klapa też na laminat. Może pokuszę sie też o lekki akumulator.

Wtedy zobaczymy czy czy będą okolice 1300kg

Link to comment
Share on other sites

W dowodzie rejestracyjnym masa własna Hawka to 1495 kg. Jak wszystko wyciągniesz myśle że można osiągnąć 1300- 1350kg.

Edited by abecer
Link to comment
Share on other sites

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg.....

.... no nie wiem?!!???!!! Jak to odniesiesz do tego co napisał Cybel : Bębnowy Yeti gdzie blach jest niewiele waży ~1200kg.

Link to comment
Share on other sites

W katalogach podają wagę w przedziale 1425-1460kg,tylko to jest waga na "sucho".Zejście nawet do 1300kg bez gmerania przy blachach,to raczej nie jest możliwe.

Waga wypatroszonego GC8 z klatką oscyluje w okolicach 1250kg.Bębnowy Yeti gdzie blach jest niewiele waży ~1200kg.

cybel, ale nie zapominaj, że klatka to kilkadziesiąt kg, tak samo jak i skrzynia sekwencyjna waży więcej od zwykłej. do tego dochodzą drobiazgi w postaci np wagi opon i felg, hamulców większych bądź mniejszych itd itp. ciężko porównywać.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie robienie lekkiej rajdów z GD nie jest łatwym tematem. Nie dla fanu @@beben pozbył się hawka i zbudował Yeti ;).


Wg specjalistów te 2 budy w podobnych specyfikacjach dzieli 150-200kg, co w efekcie końcowym jest przepaścią.

Link to comment
Share on other sites

 

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg
 

I o czym to świadczy?Taką wagę masz w dowodzie rejestracyjnym a ważyłeś auto? ;)

Parę istotnych różnic między wersją N/A a turbo jednak jest.Zbiornik paliwa,felgi,hamulce,zawieszenie itd.

Wykorzystaj budę z N/A do budowy "upalarki" i zważ,to zobaczysz różnicę. :)

 

 

ale nie zapominaj, że klatka to kilkadziesiąt kg, tak samo jak i skrzynia sekwencyjna waży więcej od zwykłej. do tego dochodzą drobiazgi w postaci np wagi opon i felg, hamulców większych bądź mniejszych itd itp. ciężko porównywać.

Nic przecież nie porównuję.Napisałem,że wypatroszone GC8 z klatką,ze swoimi gratami czyli hamulce,napęd itd. będzie ważyć ~1250kg,jak nie więcej.

Bębnowy Yeti był budowany z założeniem jak najniższej wagi,szyby z plexi,aluminiowy dach itd,że graty wytrzymujące i powstrzymujące te moce trochę ważą,to wyszła waga w okolicach 1200 kg.

Moje wypociny dotyczyły kłopotów z osiągnięciem założonej wagi,nawet w przypadku gdy używamy nadwozia auta sporo lżejszego niż buda GD. ;)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście nie podwazam roznic NA i turbo; jeszcze dozbrojonego. Pisze co mam zwazone. Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów. Dbałość o każdy detal; patrz zmiana na lżejszy.

Link to comment
Share on other sites

 Cybel dziękuje za pomoc.

Jestem po ważeniu mojej kobyłki auto z wypatroszonym bagażnikiem fotelami kubełkowymi , bez klimatyzacji z połową baku waży 1375kg czyli około stówka już mniej.

Do wyjęcia zostało resztę srodka, likwidacja prądów w drzwiach,tylne drzwi chcę w laminatach, do wymiany tylna klapa też na laminat. Może pokuszę sie też o lekki akumulator.

Wtedy zobaczymy czy czy będą okolice 1300kg

 

Teraz zostało najdroższe :) 

Duzo urwiesz na tylnych drzwiach , a dokładnie 38 kg na parze , jak chcesz iść na całosc , to musisz rozebrać auto do śrubki , powycinać niepotrzebne blachy, wzmocnienia , wywiercić sporo dziur, poobcinać sporo śrub , lub zastąpic je lekkimi ( tytan, albo jakiś stop ) , usunąć konserwację i masy bitumiczne itd.itd, przy sporych nakładach możesz zejsc do ok 1200-1250kg. , mozną jeszcze 6kg zdjąć ze skrzyni biegów zamawiając lekki wkład "KAPS" . Ale pamietaj , po takim zabiegu , trzeba rozsądnie dobrać zawias , i miec wagę na poszczególne koła , żeby zbalansować auto, bo będzie sie zupełnie inaczej prowadziło ( niezbyt dobrze ) 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg

A widzisz,tu już jest mowa o "wypatroszonym" autku.Ale to już dość szeroki zakres zmian. ;)

 

 

Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów

 Dość kosztowne i pracochłonne urwanie 100kg.Nie wiem czy nie droższe od dodawania koni i niutków. ;)

O Carfit już podsumował wszystko. :)

Czyli taniej i szybciej popracować nad mocą,bo zejście z wagi tanie nie jest i pociąga dodatkowe koszta zestrojenia zawiasu,balansu hamulców itd.

Łatwo nie jest te klocki dobrze poukładać. ;)  :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

a to awd chociaż? czy fwd?

a rozmawiamy o renault czy subaru?

 

 

Stan wyjsciowy 1.6 Gl 1160kg.

 

 

GC w nadwoziu z 1.6 Gl bez duzych staran 1060kg

A widzisz,tu już jest mowa o "wypatroszonym" autku.Ale to już dość szeroki zakres zmian. ;)

Lekkie maska i klapa, jak najlzejsze fotele, zawias alu, maly akumulator, lekki zamach i koła pasowe. Jak najlzejsze felgi. Brak klimy, brak of course airbag'ów

Dość kosztowne i pracochłonne urwanie 100kg.Nie wiem czy nie droższe od dodawania koni i niutków. ;)
Niutków zawsze za malo:-)
Link to comment
Share on other sites

 

jak chcesz iść na całosc , to musisz rozebrać auto do śrubki , powycinać niepotrzebne blachy, wzmocnienia , wywiercić sporo dziur, poobcinać sporo śrub , lub zastąpic je lekkimi ( tytan, albo jakiś stop ) , usunąć konserwację i masy bitumiczne itd.itd, przy sporych nakładach możesz zejsc do ok 1200-1250kg. , mozną jeszcze 6kg zdjąć ze skrzyni biegów zamawiając lekki wkład "KAPS" . Ale pamietaj , po takim zabiegu , trzeba rozsądnie dobrać zawias , i miec wagę na poszczególne koła , żeby zbalansować auto, bo będzie sie zupełnie inaczej prowadziło ( niezbyt dobrze ) 

 

 

Semperit co ma waga GC 1,6 N/A do wagi STI GD po odelżeniu?

pokazuje możliwości anoreksji;  idąc tropem jak powyżej. I tyle

Link to comment
Share on other sites

Carfit dziękuję za rzeczową odpowiedz. Chyba nie pujdę jednak w laminaty bo o balansie fury po takiej "głodówce" nie pomyślałem. Zrobię całą resztę....

Orientujesz się/ orientujecie się może jak ma się waga samej szyby bocznej w stosunku do poliwęglanu? Zostawił bym z tyłu blachę i wymienił tylko szyby.

Edited by Kts
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...