Skocz do zawartości

Silnik ej251 a ej253


Marcin Ogórek

Rekomendowane odpowiedzi

oki a czy orientujesz sie jak przełożę mój stary dolot z ej253 do ej251 to  to wszystko zadziała??

bo padł mi motor kolega z forum mam silnik ej251 i chce sie dowiedziec czy to zadziała


albo inaczej blok i głowice ej253 się czymś roznia od ej251??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No więc kończąc temat wymiany silnika :

 

Wymieniłem silnik w subaru legacy 2003r.silnik ej253l  na ej 251 z roku 1999r  różnice miedzy tymi silnikami

 

Po pierwsze należy wymienić koła na rozrządzie na wale i na na prawej głowicy i oba czujniki .(ja zmieniłem wszystkie czujniki w całym silniku dla pewnosci.)

po drugie kolektory wodne  na bloku i w moim przypadku pompę wody i rurki wodne ( mam automat silnik  był w manualu)

Trzecia sprawa to miska olejowa ej253 ma inny kolektor wydechowy no i inny kształt miski olejowej :) 

Kolejnym krokiem było założenie kompletnego kolektora dolotowego wraz z instalacją z ej 253 :)pasuje idealnie . No i  cewka ze starego i silnik pracuje elegancko i power jest  jak dawniej :) 

Różnica ??  EJ 253l cena około 5-7.5 tys. EJ 251 cen około 2.5-3 tys.  u mnie działa wszystko bardzo dobrze  silnik od kolegi z forum Pana Dziedzica pracuje  elegancko  :)  

Temat  uważam za zamknięty z mojej strony i dzięki wszystkim za pomoc :) Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, czy mógłbym odgrzać kotleta i zadać pytanie czy po wymianie silnika na ej251 auto sprawuje się dobrze?? Czy nie wyszły jakieś problemy w trakcie, bo mam ten sam problem, padł mi silnik ej253L w subaru outback i szukam jak najtańszego rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2017 o 16:06, marcin30 napisał:

Witam, czy mógłbym odgrzać kotleta i zadać pytanie czy po wymianie silnika na ej251 auto sprawuje się dobrze?? Czy nie wyszły jakieś problemy w trakcie, bo mam ten sam problem, padł mi silnik ej253L w subaru outback i szukam jak najtańszego rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedz 

a co ci padło w tym silniku ? całkiem niedawno remontowałem taki silnik w swoim aucie i nie jest to takie straszne jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, marcin30 napisał:

Zatarty, cylindry i tłoki plus wał, wszystkie panewki i jeden korbowód do wymiany. Wał dałoby się zrobić na drugi szlif i tulejowanie cylindrów ale tłoki są bardzo drogie. Najtaniej wychodzi założyć ej251.

 

nie do końca się zgodzę z twoją teorią po remoncie masz praktycznie nowy silnik a kupując używkę masz kota w worku i za jakiś czas możesz mieć dwa do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem remont EJ253 (o ile mnie pamięć nie myli, co do oznaczenia) z gwarancją na 2 lata/100tyś km na pierwszy szlif, więc z wymianą tłoków i szlifowaną głowicą, na szczęście bez wymiany wału, za około 7 tyś. Może dużo, szczególnie, że wydatek nie był z góry planowany. Wyszedłem właśnie z takiego założenia, że silnik będzie teraz nowy i jak długo pojeździ,  tylko będzie zależało od tego jak zadbam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BW. napisał:

ja zrobiłem remont EJ253 (o ile mnie pamięć nie myli, co do oznaczenia) z gwarancją na 2 lata/100tyś km na pierwszy szlif, więc z wymianą tłoków i szlifowaną głowicą, na szczęście bez wymiany wału, za około 7 tyś. Może dużo, szczególnie, że wydatek nie był z góry planowany. Wyszedłem właśnie z takiego założenia, że silnik będzie teraz nowy i jak długo pojeździ,  tylko będzie zależało od tego jak zadbam. 

 

 

i to jest najlepsze podejście z najlepszym rozwiązaniem tematu !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
23 minuty temu, ewemarkam napisał:
3 godziny temu, lutek34 napisał:
 
dzięki za szybką odpowiedz. Regulacja luzu zaworowego na "śrubki"?

Śpiesz się bo ktoś już na forum pyta o taki sam rocznik i 2.5 i z USA i automat.

 

widziałem, niech kupuje u mnie nie ma ciśnienia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...