Marcin Ogórek Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Witam wszystkich. Mam takie małe pytanie czy dam rade zastąpić silnik ej253L silnikiem ej251?? czym się różnią te dwa silniki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ253 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 A czym sie rozni MAF sensor od MAP sensor?? pomoże ktoś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 MAF czyli mass air flow - masowy przepływomierz powietrza, MAP czyli manifold air pressure - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Po krótce oba określają ilość powietrza dostającego się do cylindrów tylko innymi sposobami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 oki a czy orientujesz sie jak przełożę mój stary dolot z ej253 do ej251 to to wszystko zadziała?? bo padł mi motor kolega z forum mam silnik ej251 i chce sie dowiedziec czy to zadziała albo inaczej blok i głowice ej253 się czymś roznia od ej251?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Niestety nie pomogę, aż tak biegły w temacie nie jestem :-) na forum jest dużo mądrych głów, na pewno ktoś coś podpowie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 mam nadzieje bo mnie juz nagli czas potrzebuje moją błekitną strzale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 czy dam rade zastąpić silnik ej253L silnikiem ej251 Swapując silnik nie będzie to proste,są różnice w głowicach,rozrządzie,wiązce silnika i Ecu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dioir Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 czy dam rade zastąpić silnik ej253L silnikiem ej251 roznice sa nastepujace: - tloki - glowice - kolektor ssacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Ogórek Opublikowano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 No więc kończąc temat wymiany silnika : Wymieniłem silnik w subaru legacy 2003r.silnik ej253l na ej 251 z roku 1999r różnice miedzy tymi silnikami Po pierwsze należy wymienić koła na rozrządzie na wale i na na prawej głowicy i oba czujniki .(ja zmieniłem wszystkie czujniki w całym silniku dla pewnosci.) po drugie kolektory wodne na bloku i w moim przypadku pompę wody i rurki wodne ( mam automat silnik był w manualu) Trzecia sprawa to miska olejowa ej253 ma inny kolektor wydechowy no i inny kształt miski olejowej Kolejnym krokiem było założenie kompletnego kolektora dolotowego wraz z instalacją z ej 253 :)pasuje idealnie . No i cewka ze starego i silnik pracuje elegancko i power jest jak dawniej Różnica ?? EJ 253l cena około 5-7.5 tys. EJ 251 cen około 2.5-3 tys. u mnie działa wszystko bardzo dobrze silnik od kolegi z forum Pana Dziedzica pracuje elegancko Temat uważam za zamknięty z mojej strony i dzięki wszystkim za pomoc Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Fajnie że serducho znów bije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Będzie wiedza dla potomnych ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin30 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Witam, czy mógłbym odgrzać kotleta i zadać pytanie czy po wymianie silnika na ej251 auto sprawuje się dobrze?? Czy nie wyszły jakieś problemy w trakcie, bo mam ten sam problem, padł mi silnik ej253L w subaru outback i szukam jak najtańszego rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Dnia 16.03.2017 o 16:06, marcin30 napisał: Witam, czy mógłbym odgrzać kotleta i zadać pytanie czy po wymianie silnika na ej251 auto sprawuje się dobrze?? Czy nie wyszły jakieś problemy w trakcie, bo mam ten sam problem, padł mi silnik ej253L w subaru outback i szukam jak najtańszego rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedz a co ci padło w tym silniku ? całkiem niedawno remontowałem taki silnik w swoim aucie i nie jest to takie straszne jak wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin30 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Zatarty, cylindry i tłoki plus wał, wszystkie panewki i jeden korbowód do wymiany. Wał dałoby się zrobić na drugi szlif i tulejowanie cylindrów ale tłoki są bardzo drogie. Najtaniej wychodzi założyć ej251. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 21 minut temu, marcin30 napisał: Zatarty, cylindry i tłoki plus wał, wszystkie panewki i jeden korbowód do wymiany. Wał dałoby się zrobić na drugi szlif i tulejowanie cylindrów ale tłoki są bardzo drogie. Najtaniej wychodzi założyć ej251. nie do końca się zgodzę z twoją teorią po remoncie masz praktycznie nowy silnik a kupując używkę masz kota w worku i za jakiś czas możesz mieć dwa do remontu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 ja zrobiłem remont EJ253 (o ile mnie pamięć nie myli, co do oznaczenia) z gwarancją na 2 lata/100tyś km na pierwszy szlif, więc z wymianą tłoków i szlifowaną głowicą, na szczęście bez wymiany wału, za około 7 tyś. Może dużo, szczególnie, że wydatek nie był z góry planowany. Wyszedłem właśnie z takiego założenia, że silnik będzie teraz nowy i jak długo pojeździ, tylko będzie zależało od tego jak zadbam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 1 godzinę temu, BW. napisał: ja zrobiłem remont EJ253 (o ile mnie pamięć nie myli, co do oznaczenia) z gwarancją na 2 lata/100tyś km na pierwszy szlif, więc z wymianą tłoków i szlifowaną głowicą, na szczęście bez wymiany wału, za około 7 tyś. Może dużo, szczególnie, że wydatek nie był z góry planowany. Wyszedłem właśnie z takiego założenia, że silnik będzie teraz nowy i jak długo pojeździ, tylko będzie zależało od tego jak zadbam. i to jest najlepsze podejście z najlepszym rozwiązaniem tematu !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Jak jesteś z Krakowa polecam Carfita w Nowym Sączu, ja aż z Warszawy jechałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 Panowie nie chcę zakładać nowego wątku. Mam na oku dla córki 2005 Impreze US z silnikiem EJ253 bez LPG, AT z przebiegiem niby 129kkm, czy te silniki mają jakieś większe mankamenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 W sumie, to nie mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 38 minut temu, 133699 napisał: W sumie, to nie mają. dzięki za szybką odpowiedz. Regulacja luzu zaworowego na "śrubki"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 dzięki za szybką odpowiedz. Regulacja luzu zaworowego na "śrubki"? Śpiesz się bo ktoś już na forum pyta o taki sam rocznik i 2.5 i z USA i automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 23 minuty temu, ewemarkam napisał: 3 godziny temu, lutek34 napisał: dzięki za szybką odpowiedz. Regulacja luzu zaworowego na "śrubki"? Śpiesz się bo ktoś już na forum pyta o taki sam rocznik i 2.5 i z USA i automat. widziałem, niech kupuje u mnie nie ma ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się