santiag83 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam! Pacjent to WRX z 2005r. Odkąd go kupiłem miałem wrażenie, że nie uzyskuje pełnej mocy. Pomiar na hamowni potwierdził moje subiektywne wrażenia - 190 KM. Wkrótce okazało się, że jest padnięta uszczelka pod głowicą - wymiana upg i remont głowic. W trakcie składania silnika okazało się, że brakuje restryktora w układzie turbo. Po uzupełnieniu restryktora zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Raz czuję, że turbo ładuje, a czasami jest tak jak bez restryktora (brak mocy). Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał) i check engine się pojawił: Podłączyłem kompa i wykonałem kilka pomiarów w ECU-Explorer. Wykresy przedstawiają wartości doładowania w zależności od obrotów i otwarcia przepustnicy. Wykres 1, nie ładuje - maksymalne doładowanie 0,48 bar: Wykres 2, nie ładuje - maksymalne doładowanie 0,51 bar: Wykres 3, przeładowanie - maksymalne doładowanie 1,27 bar: Wykres 4, przeładowanie - maksymalne doładowanie 1,08 bar: Dlaczego czasami nie ładuje, a czasami przeładowuje. Proszę o pomoc.. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez santiag83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Błąd odczytany powinien dać wskazówkę,solenoid do przejrzenia,czyszczenia,wężyki sterujące solenoidem i wastegate,siłownik wastegate także do weryfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 to raz, a dwa - wszystkie testy na maksymalnym otwarciu przepustnicy. jak widzę "turbo nie ładuje" i tps na max 3/4 to mi się słabo robi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 to raz, a dwa - wszystkie testy na maksymalnym otwarciu przepustnicy. jak widzę "turbo nie ładuje" i tps na max 3/4 to mi się słabo robi... Nie bardzo rozumiem :/ Co to jest "tps" ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Czujni położenia przepustnicy. Kolego, na spokojnie, wszystkie wężyki od wastegate do turbo do przeczyszczenia. Widać że coś gdzieś nieszczelne jest, być może solenoid robi problem, wypnij go na próbę i zaślep przewód który idzie do trójnika w stronę turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 to raz, a dwa - wszystkie testy na maksymalnym otwarciu przepustnicy. jak widzę "turbo nie ładuje" i tps na max 3/4 to mi się słabo robi... Co do testów.. to nie powinienem ich robić na maksymalnym otwarciu przepustnicy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Sprostowanie: Właśnie powinieneś... - mówisz że nie ładuje a nie dałeś w palnik - tak na polski Może wężyki sparciały i ucieka bokiem - stąd przeładowanie. Solenoid jest normalnie otwarty. Jak zbuduje sobie odpowiednie ciśnienie to zamyka go aby otworzył się WG. Jak leci przez przewody albo gdzieś na łączeniach to turbo może przeładowywać. Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał)Przy jakichś tam wartościach doładowania ECU wpada w fail-safe i właśnie tak się kończy. No i jest jeszcze ew. możliwość źle dobranego restryktora którego rolą jest stabilizacja ciśnienia w układzie... Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Sprostowanie: Właśnie powinieneś... - mówisz że nie ładuje a nie dałeś w palnik - tak na polski Może wężyki sparciały i ucieka bokiem - stąd przeładowanie. Solenoid jest normalnie otwarty. Jak zbuduje sobie odpowiednie ciśnienie to zamyka go aby otworzył się WG. Jak leci przez przewody albo gdzieś na łączeniach to turbo może przeładowywać. Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał)Przy jakichś tam wartościach doładowania ECU wpada w fail-safe i właśnie tak się kończy. No i jest jeszcze ew. możliwość źle dobranego restryktora którego rolą jest stabilizacja ciśnienia w układzie... Tylko na pierwszym wykresie przepustnica nie jest otwarta na 100%, na pozostałych jest. Co do restryktora to faktycznie zastanawiałem się, czy jest odpowiednia średnica otworu. Jaka powinna być??? wie ktoś może??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Powinno być chyba 1,2mm,ale można się pobawić średnicą otworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Czujni położenia przepustnicy. Kolego, na spokojnie, wszystkie wężyki od wastegate do turbo do przeczyszczenia. Widać że coś gdzieś nieszczelne jest, być może solenoid robi problem, wypnij go na próbę i zaślep przewód który idzie do trójnika w stronę turbo. Tak jak narysowałem??? Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez santiag83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Dokładnie tak, zaślep trójnik, aby nie było lewizny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Czy w tych wężykach panuje ciśnienie, czy podciśnienie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Tam nie powinno być podciśnienia... przynajmniej z restryktorem ( na pewno nie takie jak przy DV ). W wrx MY04 w tamtym obiegu powinno dmuchać max 0,6 bara - albo mój hiperhommade czujnik jest źle skalibrowany i przekłamuje ~0,2 bara. Może niech ktoś to potwierdzi - ale chyba tez gdzieś o tym czytałem że przy seryjnej sprężynie WG zaczyna się otwierać właśnie przy takiej wartości. Nie jest przypadkiem tak że on zaczyna w pełni ładować dopiero od 4 biegu ? Tzn. na 1-3 nigdy nie będzie max boosta ? W sumie nie sprawdzałem tego u siebie czy od 1-3 do końca ładuje do 0,9... Ale coś mi o tym chyba wspominał Pan Marek z MTS jak miałem problem z zaworkiem DV. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Tam nie powinno być podciśnienia... przynajmniej z restryktorem ( na pewno nie takie jak przy DV ). W wrx MY04 w tamtym obiegu powinno dmuchać max 0,6 bara - albo mój hiperhommade czujnik jest źle skalibrowany i przekłamuje ~0,2 bara. Może niech ktoś to potwierdzi - ale chyba tez gdzieś o tym czytałem że przy seryjnej sprężynie WG zaczyna się otwierać właśnie przy takiej wartości. Chyba masz rację 10 psi = 0,69 bar W którym przypadku: 1) czy 2) podawane jest napięcie na solenoid??? 1) Wastegate otwarty (spaliny częściowo omijają sprężarkę): 2) Wastegate zamknięty (spaliny nie omijają sprężarki): Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez santiag83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) 2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia. Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera?? A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) 2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia. Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera?? A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? Silnik nie jest obciążony ... - może coś jeszcze - ale to normalne że na postoju nie ładuje... Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia. Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera?? A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? Silnik nie jest obciążony ... - może coś jeszcze - ale to normalne że na postoju nie ładuje... Chodzi mi o to, że skoro turbina nie pracuje to wastegate musi być otwarty, ale przecież żeby go otworzyć jest potrzebne ciśnienie z turbiny. Wiec jak to jest realizowane??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Nie rozumiesz podstawowych zasad, albo ich nie znasz Na postoju, silnik , a raczej spaliny nie mają ciągu - nie rozpedzą turbosprężarki, a WG cały czas jest zamknięty. Do jego uchylenia jest potrzebne ciśnienie, jak sam to napisałeś Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez Daroot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Nie rozumiesz podstawowych zasad, albo ich nie znasz Na postoju, silnik , a raczej spaliny nie mają ciągu - nie rozpedzą turbosprężarki, a WG cały czas jest zamknięty. Do jego uchylenia jest potrzebne ciśnienie, jak sam to napisałeś Nie znam, próbuje poznać Spaliny nie mają ciągu, ale powodują że turbina obraca się (ale nie z taką prędkością aby wytworzyć ciśnienie)??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Dokładnie tak jak piszesz. Można to nazwać brakiem ciągu, brakiem obciążenia silnika aby wytworzył ciśnienie spalin co by rozkręciły turbinę Wiadomo o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Wytłumaczcie mi proszę jeszcze działanie zaworu DV. Czy dobrze rozumiem, że zawór ten jest otwarty (upuszcza powietrze z IC przed sprężarkę), a w momencie przyśpieszania podciśnienie w kolektorze dolotowym (jego sterowanie) powoduje jego zamknięcie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Zawór jest domyślnie zamknięty, w przypadku gdy silnik się rozkręca na obrotach, nagle zdejmujesz nogę z gazu, stwarza się ciśnienie doładowania przed przepustnicą, natomiast za nią wytwarza się podciśnienie. Te podciśnienie wężykiem poprowadzone jest do sterowania membrany zaworu dv, która pomaga jej się unieść, a z drugiej strony pcha ciśnienie doładowania od turbo, które uchyli sprężynę z membraną i zejdzie z układu dodatkowym wężem, z powrotem przed turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2015 zapraszam ... na realną diagnostykę sadzę 15 min i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santiag83 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2015 zapraszam ... na realną diagnostykę sadzę 15 min i po problemie Jutro zacznę wszystko sprawdzać, jeśli nic nie wskóram to prawdopodobnie skorzystam z oferty Powinno być chyba 1,2mm,ale można się pobawić średnicą otworu. Czy jest ważna polaryzacja restryktora oraz to w którym miejscu wężyka powinien się znajdować??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się