Skocz do zawartości

Podświetlenie przełączników sterowania szybami


trzymek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Forester 07. Gdybym nie wiedział, że to działa (niestety tylko czasami :( ) i przyciski jarzą się takim żółto-pomarańczowym światełkiem, to miałbym jeden problem w życiu mniej…W czym problem, czego „dotknąć” żeby to działało zawsze? Na pewno nie chodzi o jakąś żaróweczkę, bo jak działa, to na wszystkich drzwiach :) . Jak nie działa, to też na wszystkich :( . Wiem, że „na tym się nie jeździ”, ale skoro już jest, to lepiej żeby działało ;)  Ktoś, coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Forester 07. Gdybym nie wiedział, że to działa (niestety tylko czasami :( ) i przyciski jarzą się takim żółto-pomarańczowym światełkiem, to miałbym jeden problem w życiu mniej…W czym problem, czego „dotknąć” żeby to działało zawsze? Na pewno nie chodzi o jakąś żaróweczkę, bo jak działa, to na wszystkich drzwiach :) . Jak nie działa, to też na wszystkich :( . Wiem, że „na tym się nie jeździ”, ale skoro już jest, to lepiej żeby działało ;)  Ktoś, coś??

Czy ten stan jest równocześnie po prawej i lewej stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeci to na całym panelu z lewej i w przełączniku na prawych drzwiach. Jak nie świeci to również po całości :(

To raczej nie szukaj przełamanych kabli w wiązce drzwi. Obstawiam słabą masę na obwodzie podświetlania przełączników. Ściągnij sobie schemat i przeanalizuj, gdzie masz masę do tego obwodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pacjent - Forek SG5 (MY04) - czy to normalne, ze w drzwiach kierowcy podswietlane sa tylko przelaczniki podnoszenia/opuszczania szyb? Mam jeszcze sterowanie lusterkami, centralne zamykanie/otwieranie drzwi ect. i te przyciski sie nie swieca.

To samo od lewej strony kierownicy. Podswietlany jest Cruise, przeciwmglowe, a np. spryski reflektorow czy regulacja swiatel nie..

 

Zarowki czy ten typ tak ma?

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - czy to normalne, ze w drzwiach kierowcy podswietlane sa tylko przelaczniki podnoszenia/opuszczania szyb? Mam jeszcze sterowanie lusterkami, centralne zamykanie/otwieranie drzwi ect. i te przyciski sie nie swieca.

W moim były (bywają czasami ;) ) podświetlone wszystkie przyciski, które wskazałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rety, to sam sie tego nie podejme. Zwroce uwage przy kolejnym serwisie :)

Zakończy się to wymianą całego panelu sterującego za 3x subarowe  "nic". :)

Przed wymontowaniem spisz, które diody działają, a które nie.

Wymontuj samodzielnie i podjedź do pierwszego lepszego elektryka/elektronika samochodowego.

Koszt przelutowania diód /naprawy ścieżek będzie znikomy w stosunku do kosztu zakupu nowego panelu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@KamilP, Jeśli dobrze zrozumiałem to przełączniki od szyb, lusterek i te przy kierownicy typu przeciwmgielne itd powinne być podświetlone podczas jazdy ? Rozumiem, że podświetlenie włącza się automatycznie z włączeniem świateł ? Aż z ciekawości wieczorem muszę to sprawdzić bo zdziwiłem się, że one nie są podświetlane i człowiek w nocy musi na czuja szukać wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Krzysiek czy powinny byc podswietlone wzzystkie przyciski. Wydaje mi sie, ze tak dlatego bede wdzieczny jak sprawdzicie u siebie :)

U mnie na boczku drzwi kierowcy swieca sie tylko i wylacznie przyciski sterowaniem szybami (4szt.) Reszta przyciskow na boczku czyli sterowanie lusterkami, centralny zamek, ect. nie jest podswietlona.

 

Jezeli chodzi o przyciski po lewej od kierownicy, to podswietlony jest Cruise, przeciwmglowe, a np. spryski reflektorow czy reg. swiatel juz sie nie swieci..

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Forestera, na drzwiach kierowcy oprocz przyciskow szyb podswietlana byla blokada drzwi. Lusterka i blokada szyb nie swieca. Natomiast reszta przyciskow jest podswietlona, czyli przeciwmgielne przednie i tylne, wysokosc swiatel, spryskiwacz swiatel, podgrzewanie szyb i lusterek, awaryjne, nie swieca tylko przyciski podgrzewania foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - a wiecie jak wymienić podświetlenie tych przycisków na lewo od kierownicy (przecimgielne,cruise itp.) i jakie tam są żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - a wiecie jak wymienić podświetlenie tych przycisków na lewo od kierownicy (przecimgielne,cruise itp.) i jakie tam są żarówki?

Powinno pomóc:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:uGC5szDs1roJ:forums.nasioc.com/forums/showthread.php%3Ft%3D949688+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - a wiecie jak wymienić podświetlenie tych przycisków na lewo od kierownicy (przecimgielne,cruise itp.) i jakie tam są żarówki?

Ja w swoim Forku żarówki w przełącznikach "po lewej" wymieniałem następująco:

- zakupiłem żarówki do skali (podświetlenia skali w radiach - taki dawny wynalazek) w popularnym serwisie na A w cenie poniżej 1pln za sztukę; szukanie w kategorii samochodowej skutkuje wyższą ceną; w Forku stosowany jest wariant z kolorowym kapturkiem, ale polecam brać żarówki kolorowe, podświetlenie jest jaśniejsze

Tip: 14V, 50mA, 3mm/5mm - ważne: brać 14V zamiast 12V, te drugie szybko padają przy samochodowym zasilaniu

- wyjąłem przełączniki, które są na zatrzaskach; polecam odkręcić panel pod kierownicą (2 lub 3 śruby) zamiast próbować wypchnąć je przez otwór po wyjętej szufladce;

- przełączniki rozbiera się z dużym wyczuciem 2-oma cienkimi śrubokrętami - kolejne zatrzaski do pokonania; zwykle rozebranie przełącznika nie jest konieczne, bo żarówki są wkładane razem z gniazdem do przełącznika z zewnątrz i blokowane "półobrotem", ale zdarzyło mi się nie móc ich wyjąć i pomogło rozebranie przełącznika

- no i mamy żaróweczki na wierzchu; żarówki są bezcokołowe, osadzone w gniazdkach - chwila dowijania/zawijania i przycinania kabelków i gotowe

Aha, kolory gniazd na żarówki odpowiadają korom żarówek - taki tip.

I chyba tyle. Identyczne żarówki są w większości przypadków w podświetleniu zegarów, w przełączniku awaryjnych itp. Ale nie w podświetleniu paneli otwierania szyb - tam są wlutowane płaskie diody;(

 

Całe ćwiczenie to może 30 minut roboty (jak trzeba rozłożyć włącznik).

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawdziłem u Siebie i sterowanie szybami u kierowcy i pasażerów podświetlone, ale blokada drzwi, i ustawianie lusterek brak podświetlenia oraz przy kierownicy brak podświetlenia :( Za pewne jakieś żarówki trzeba będzie zmienić :)

U mnie to samo :)

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No sprawdziłem u Siebie i sterowanie szybami u kierowcy i pasażerów podświetlone, ale blokada drzwi, i ustawianie lusterek brak podświetlenia oraz przy kierownicy brak podświetlenia :( Za pewne jakieś żarówki trzeba będzie zmienić :)

U mnie to samo :)

 

 

Sent with Tapatalk

To trzeba zabrać się do wymiany :) Niech temperatura trochę opadnie i można działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy - a wiecie jak wymienić podświetlenie tych przycisków na lewo od kierownicy (przecimgielne,cruise itp.) i jakie tam są żarówki?

Ja w swoim Forku żarówki w przełącznikach "po lewej" wymieniałem następująco:

- zakupiłem żarówki do skali (podświetlenia skali w radiach - taki dawny wynalazek) w popularnym serwisie na A w cenie poniżej 1pln za sztukę; szukanie w kategorii samochodowej skutkuje wyższą ceną; w Forku stosowany jest wariant z kolorowym kapturkiem, ale polecam brać żarówki kolorowe, podświetlenie jest jaśniejsze

Tip: 14V, 50mA, 3mm/5mm - ważne: brać 14V zamiast 12V, te drugie szybko padają przy samochodowym zasilaniu

- wyjąłem przełączniki, które są na zatrzaskach; polecam odkręcić panel pod kierownicą (2 lub 3 śruby) zamiast próbować wypchnąć je przez otwór po wyjętej szufladce;

- przełączniki rozbiera się z dużym wyczuciem 2-oma cienkimi śrubokrętami - kolejne zatrzaski do pokonania; zwykle rozebranie przełącznika nie jest konieczne, bo żarówki są wkładane razem z gniazdem do przełącznika z zewnątrz i blokowane "półobrotem", ale zdarzyło mi się nie móc ich wyjąć i pomogło rozebranie przełącznika

- no i mamy żaróweczki na wierzchu; żarówki są bezcokołowe, osadzone w gniazdkach - chwila dowijania/zawijania i przycinania kabelków i gotowe

Aha, kolory gniazd na żarówki odpowiadają korom żarówek - taki tip.

I chyba tyle. Identyczne żarówki są w większości przypadków w podświetleniu zegarów, w przełączniku awaryjnych itp. Ale nie w podświetleniu paneli otwierania szyb - tam są wlutowane płaskie diody;(

 

Całe ćwiczenie to może 30 minut roboty (jak trzeba rozłożyć włącznik).

Powodzenia!

 

Rozbierac trzeba tylko wylacznik awaryjnych, pozostale maja zaroweczki dostepne bez rozbierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...