Skocz do zawartości

Legacy Wagon II swap z imprezy turbo


AndEvenBlack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Już od dłuższego czasu zbieram na imprezę z turbo  :biglol:

Jednakże jestem wielkim fanem stealth jeśli chodzi o samochody, dlatego ostatnio wpadł mi na pomysł transplantacji serca z takiej imprezy do legacy.

Legacy posiadałem przez ok 2 lata, niestety bez turbo, imo świetny samochód, tylko mocy miał za mało.

Chciałbym połączyć funkcjonalność i wygodę legacy z mocą imprezy. 

 

Wpadłem więc na pomysł zeby kupić w miare nie zgnite legacy i imprezę angola.

Czytałem już sporo na ten temat , sprawdzałem częsci, i z tego co widzę skrzynię, silnik, dyfer zawieszenie przełożę bez problemu.

Jednakże problem, a raczej mój brak wiedzy pojawia się wraz z wiazką od silnika. 

Czy może któryś z forumowiczów zajmował się już takim swapem i jest w stanie podrzucić instrukcję/schematy do tego?

Myślicie ze taki swap wypali? Bo przyznam ze to byłaby pierwsza modyfikacja na tę skalę jaką przeprowadzę  :P  na szczęscie do dyspozycji mam dobrze

wyposażony warsztat więc raczej problemu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby łatwiej jednakże, takie legacy bardziej mnie kusi z wyglądu. I chyba z racji mojego młodego wieku mam chęć stworzyć coś samemu ;)

Pozatym bardzo trudno o kombi turbodziadka w turbo.

Widziałem ostatnio na olx, był za 3,500zł, po dwóch dniach zniknął i pojawił się w 

innej miejscowości za prawie 10k zł  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój swap wymagał: 

 

Impreza Turbo - dawca silnika, mechaniki od skrzyni, tylnego dyfra i nie wiem jak z półosiami. 

Legacy Turbo - dawca belki pod silnik, intercoolera

Forester S-Turbo - dawca wiązki elektrycznej, komputera, stacyjki i immobilisera

Impreza wolnossąca - obudowa skrzyni biegów (by pasowała do sprzęgła na linkę)

 

Całość zrobił MTS Dzierżoniów i chwała im za to, bo ja bym nigdy tego nie był w stanie ogarnąć. Temat jest trudniejszy niż się na początku wydaje, można naprawdę utknąć. Realnej pracy było miesiąc z czego trzeba pamiętać, że MTS miał dostęp do wszystkich możliwych potrzebnych części od ręki, jak będziesz robił to bez takiego zaplecza to możesz i w rok nie skończyć :)

Wiązka wymaga wielu poprawek (nie działa standardowo regulacja wysokości świateł, włącznik awaryjnych wymaga adaptacji z 8pin na 9 pin, zegarek wymaga modyfikacji podłączeń, z tyłu wiązka jest za krótka i wymaga przedłużeń).

Jeżeli już to do przekładki szukałbym Imprezy Turbo ale kombi - odpadnie problem niekompatybilności immobilisera i komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję poszukać Turbo Dziadka i zrobić w nim blachę + lakier na wyjściowo.Zaoszczędzone zdrowie przeznaczysz na opijanie efektu końcowego.

 

Turbo Dziadek...piękna sprawa ale gdzie znaleźć takiego który nie pozbawi nas wszystkich oszczędności ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aflinta co było nie tak z belką pod motor?

Nie było wyprofilowania pod którąś z rur do turbo.

 

Dzięki bardzo. Przydatna informacja (potencjalnie oczywiście ;) ).

 

Brak miejsca na uppipe, wystarczy zamontować sanki od wersji Turbo lub w przypadku Legacy II od TwinT.

W zalinkowanym Antyku główny powód, że jeszcze wisi jest zmieniony silnik (prawdopodobnie open deck), ale to już tylko moje dywagacje.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...