Jump to content

Legacy Wagon II swap z imprezy turbo


AndEvenBlack

Recommended Posts

Witam!

Już od dłuższego czasu zbieram na imprezę z turbo  :biglol:

Jednakże jestem wielkim fanem stealth jeśli chodzi o samochody, dlatego ostatnio wpadł mi na pomysł transplantacji serca z takiej imprezy do legacy.

Legacy posiadałem przez ok 2 lata, niestety bez turbo, imo świetny samochód, tylko mocy miał za mało.

Chciałbym połączyć funkcjonalność i wygodę legacy z mocą imprezy. 

 

Wpadłem więc na pomysł zeby kupić w miare nie zgnite legacy i imprezę angola.

Czytałem już sporo na ten temat , sprawdzałem częsci, i z tego co widzę skrzynię, silnik, dyfer zawieszenie przełożę bez problemu.

Jednakże problem, a raczej mój brak wiedzy pojawia się wraz z wiazką od silnika. 

Czy może któryś z forumowiczów zajmował się już takim swapem i jest w stanie podrzucić instrukcję/schematy do tego?

Myślicie ze taki swap wypali? Bo przyznam ze to byłaby pierwsza modyfikacja na tę skalę jaką przeprowadzę  :P  na szczęscie do dyspozycji mam dobrze

wyposażony warsztat więc raczej problemu nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Niby łatwiej jednakże, takie legacy bardziej mnie kusi z wyglądu. I chyba z racji mojego młodego wieku mam chęć stworzyć coś samemu ;)

Pozatym bardzo trudno o kombi turbodziadka w turbo.

Widziałem ostatnio na olx, był za 3,500zł, po dwóch dniach zniknął i pojawił się w 

innej miejscowości za prawie 10k zł  :P

Link to comment
Share on other sites

Mój swap wymagał: 

 

Impreza Turbo - dawca silnika, mechaniki od skrzyni, tylnego dyfra i nie wiem jak z półosiami. 

Legacy Turbo - dawca belki pod silnik, intercoolera

Forester S-Turbo - dawca wiązki elektrycznej, komputera, stacyjki i immobilisera

Impreza wolnossąca - obudowa skrzyni biegów (by pasowała do sprzęgła na linkę)

 

Całość zrobił MTS Dzierżoniów i chwała im za to, bo ja bym nigdy tego nie był w stanie ogarnąć. Temat jest trudniejszy niż się na początku wydaje, można naprawdę utknąć. Realnej pracy było miesiąc z czego trzeba pamiętać, że MTS miał dostęp do wszystkich możliwych potrzebnych części od ręki, jak będziesz robił to bez takiego zaplecza to możesz i w rok nie skończyć :)

Wiązka wymaga wielu poprawek (nie działa standardowo regulacja wysokości świateł, włącznik awaryjnych wymaga adaptacji z 8pin na 9 pin, zegarek wymaga modyfikacji podłączeń, z tyłu wiązka jest za krótka i wymaga przedłużeń).

Jeżeli już to do przekładki szukałbym Imprezy Turbo ale kombi - odpadnie problem niekompatybilności immobilisera i komputera.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję poszukać Turbo Dziadka i zrobić w nim blachę + lakier na wyjściowo.Zaoszczędzone zdrowie przeznaczysz na opijanie efektu końcowego.

 

Turbo Dziadek...piękna sprawa ale gdzie znaleźć takiego który nie pozbawi nas wszystkich oszczędności ? :)

Link to comment
Share on other sites

 

Aflinta co było nie tak z belką pod motor?

Nie było wyprofilowania pod którąś z rur do turbo. 

 

Dzięki bardzo. Przydatna informacja (potencjalnie oczywiście ;) ). 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Aflinta co było nie tak z belką pod motor?

Nie było wyprofilowania pod którąś z rur do turbo.

 

Dzięki bardzo. Przydatna informacja (potencjalnie oczywiście ;) ).

 

Brak miejsca na uppipe, wystarczy zamontować sanki od wersji Turbo lub w przypadku Legacy II od TwinT.

W zalinkowanym Antyku główny powód, że jeszcze wisi jest zmieniony silnik (prawdopodobnie open deck), ale to już tylko moje dywagacje.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Południowa cześć Norwegii to raczej niekoniecznie. Solą aż zęby bolą. Co innego na północy, bo tam drogi na biało utrzymane i soli brak...

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...