Skocz do zawartości

AWD w połączeniu z CVT


Fiko

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam - tak samo jest w słabszych tsi połączonych z DSG. Jak już dojdzie do zmiany, to jest ona błyskawiczna, natomiast zmusić tą skrzynię do redukcji pedałem gazu - to jest wyczyn. Uparcie próbuje przyspieszać przy małej prędkości z najwyższego biegu co przekłada się na obroty rzędu 1200 / min. 

Jak jest przed nami od początku pusta droga i w miarę dynamicznie ruszamy (bo nic nam nie przeszkadza) to jest ok.

Ale w typowym ruchu miejskim kiedy musimy zwalniać i przyspieszać to jest porażka. Wciskasz lekko gaz - nic się nie dzieje, wciskasz mocniej, znów nic się nie dzieje bo obroty za niskie. Wciskasz gaz gwałtownie w podłogę i skrzynia redukuje o 5 biegów. Z płynnością jazdy nie ma to nic wspólnego. Tryb sport z kolei ciągnie na każdym biegu do odcinki. Brakuje opcji pośredniej dla normalnych ludzi.

CVT w Subaru radzi sobie o wiele lepiej "rozpoznając" intencje kierowcy i dobierając odpowiednie obroty.

 

W większych silnikach benzynowych DSG działa podobno lepiej - bardziej pilnując odpowiednich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie największym problemem w DSG połączonym z TDI było dramatycznie zaniżanie obrotów przy równomiernej jeździe w trybie D i iracjonalnie wysokie w trynie S

można to dość łatwo przeprogramować

 

cała reszta to miłe wspomnienia z używania DSG, zresztą w kierunku kolejnej "dwusprzegłówki" zmierzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi Tiptronic działał o wiele lepiej, bo można było w łatwy sposób operując gazem osiągnąć zmianę biegów przy odpowiednich obrotach. Z takim automatem jeździ się przyjemnie. 

 

PS: po takiej reklamie, trudno nie uwierzyć, że najlepsze połączenie to Subaru Diesel i Lineartronic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie największym problemem w DSG połączonym z TDI było dramatycznie zaniżanie obrotów przy równomiernej jeździe w trybie D i iracjonalnie wysokie w trynie S

można to dość łatwo przeprogramować

 

cała reszta to miłe wspomnienia z używania DSG, zresztą w kierunku kolejnej "dwusprzegłówki" zmierzam

Kwestia preferencji i oczekiwań. Mi dsg nie odpowiada, mam (jeszcze) Roomstera z tym wynalazkiem, świeżo co pozbyłem się Octy. Zdecydowanie najbardziej pasuje mi zwykły hydrokinetyk, ale wolę Lineatronic od dsg. Dla mnie największym problemem jest fakt, że komputer decyduje kiedy mam napęd, a kiedy jest wysprzęglone. A tak się składa, że często mam inne wyobrażenie jak w danym momencie powinno być

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...