Skocz do zawartości

Przekręcony wskaźnik paliwa o 180 st.


Mateusz Wawro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

posiadam Subaru Impreze GH 3  hatchback 2007-2011, świeżo po zakupie przy odpalaniu silnika i charakterystycznym dla subaru obrocie wszystkich wskazówek w zegarze góra - dół, wskazówka od paliwa przekręciła się o 180 stopni i w zasadzie działa, ale pokazuje paliwo od strony prędkościomierza, wypinałem kleme - nic, wypiąłem kostkę pod tylnymi siedzeniami - nic... w planach mam wymontować zegar i ręcznie ustawić wskazówkę... pytanie czy ktoś już miał taki problem i w jaki sposób się z tym uporał, ewentualnie wskazówki odnośnie wymontowania zegara, tak żebym czegoś nie spaprał, z góry dzięki ....

 

zegar wygląda tak :

post-22087-0-98332700-1432337389_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

problem chyba rozwiązałem, mianowicie, rozebrałem cały licznik na części pierwsze, następnie ręcznie przesuwałem wskazówkę na E, ale  odpalając silnik po chwili znów fiksowała, wiec już zrezygnowany przekręciłem ją o 360 stopni w prawo i się ,,dokręciła" jest stabilna i pokazuje dobrze paliwo (mam nadzieję) bo zalałem za 100zł i pali sie dioda LO, a jest prawie pół baku, jeśli ktoś doradzi od kiedy( w którym miejscu) zapala mu sie LO to będę widzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie gra gitara, zatankowałem na full wskazówka idealnie sie ustawiła troche ponad F i dalej swieci pomarańczowe LO, mimo to wypiąłem kostke z tyłu siedzenia- bez zminan, nastepnie rozmontowałem zegary, próbując ,,skalować" wszystko działa jak należy oprócz kontrolki LO, wypinałem też kleme, nie pomogło, chyba pozostaje komputer i kasacja błędu bo nie mam innego pomysłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możliwe, że wskazówka pokazuje na skali dobrze ale jest np. o jeden obrót za daleko i teoretycznie cały czas poniżej poziomu minimum, dla którego świeci dioda. Może spróbuj oddać zegary do jakichś fachowców:) W moim wskazówki szalały swego czasu i tez kombinowałem. Ostatecznie podjechałem do warsztatu i zrobili to w moment dosłownie (swoją drogą szybciej wyciągnęli zegar niż złodzieje radio;) pewnie kwestia wprawy). Zapłaciłem jakieś grosze bo nie było z tym roboty dużo. Jak chcesz namiary na tą firmę gdzie ja robiłem to daj znać na priv bo nie wiem czy tu mogę wkleić namiary:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie gra gitara, zatankowałem na full wskazówka idealnie sie ustawiła troche ponad F i dalej swieci pomarańczowe LO, mimo to wypiąłem kostke z tyłu siedzenia- bez zminan, nastepnie rozmontowałem zegary, próbując ,,skalować" wszystko działa jak należy oprócz kontrolki LO, wypinałem też kleme, nie pomogło, chyba pozostaje komputer i kasacja błędu bo nie mam innego pomysłu

 

Nie masz przypadkiem włączonego reduktora? Kontrolka LO na to wskazuje i nie ma to związku z poziomem paliwa. W normalnej pozycji dźwignia reduktora powinna był do dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz wyszedłem na kompletnego laika, ale trochę wprowadził mnie w błąd sprzedawca, a ja zbagatelizowałem sciąganie instrukcji obsugi..... jeśli kontrolka LO wskazuje na to, że subaru jedzie w napędzie na 2 tylnie koła, to wszystko sie zgadza, bo jak daje reduktor w dół to gaśnie,  wtedy wiadomo, jest większy komfort jazdy w napędzie na 4x, natomiast na 2x większe obroty, samochód zrywniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru zawsze jedzie w stałym napędzie na 4 koła. Reduktor zmienia jedynie stosunek przełożeń na skrzyni biegów.Czyli możesz stosować niezależnie od prędkości pamiętając jedynie, żeby po włączeniu obroty nie wyszły poza zakres. Ja osobiście stosuję podczas ruszania ostro pod górę, czasem na parkingu i w korku - oszczędzasz sprzęgło.

 

Więcej w temacie: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7156-reduktor/page-9?hl=reduktor#entry2248802

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

choć odczucie bezpieczniejszej jazdy i przyczepności zdecydowanie kiedy reduktor jest na płasko, a na LO warcząca bestia )

 

Po prostu reduktor czasem się przydaje w naszych bolidach bez turbo. Przypuszczam, że w ośce LO mieliłoby tylko kołami.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę pod temat...

 

Od kilku dni "wariuje" wskaźnik poziomu paliwa, tzn. jest 3/4 paliwa w baku i nagle spada do zapalenia sie rezerwy, wyskakuje przy tym czek, który po którymś odpaleniu znika. Nie sprawdziłem jaki kod błędu bo nie mogłem sie połączyć z kompem, ale to napewno jest powiązane z wariacją wskaźnika bo nic kompletnie sie innego nie dzieje, nie przerywa , nie szarpie, nie muli.

Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem?

Bug 02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę pod temat...

 

Od kilku dni "wariuje" wskaźnik poziomu paliwa, tzn. jest 3/4 paliwa w baku i nagle spada do zapalenia sie rezerwy, wyskakuje przy tym czek, który po którymś odpaleniu znika. Nie sprawdziłem jaki kod błędu bo nie mogłem sie połączyć z kompem, ale to napewno jest powiązane z wariacją wskaźnika bo nic kompletnie sie innego nie dzieje, nie przerywa , nie szarpie, nie muli.

Spotkał sie ktoś z takim przypadkiem?

Bug 02.

 

A masz ten, pochłaniacz oparów, z zbiornika paliwa ?

U mnie w Forku 2002, jest pod tylnym zderzakiem, od pasażera pod bagażnikiem.

 

Plastikowa puszka, do której przychodzą trzy przewody .

U mnie raz na jakiś czas zapala się błąd P1442.

 

Tutaj coś jest :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/17343-p1442-fuel-level-sensor-circuit-rangeperf/

 

Edit, i tu :

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/79779-wahania-poziomu-paliwa-check/

 

Tylko u mnie, to nie ma związku z LPG, tylko z poziomem paliwa.

Im jest więcej w zbiorniku, tym częściej błąd się pojawia.

Obstawiam, że ten filtr już nie wydaje.

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...