camel00 Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 (edited) Jeden z pierwszych wątków, więc na wstępie - witam na forum. A teraz do brzegu. Przejrzałem forum, większość kwestii była już poruszana, ale nie znalazłem (za słabo szukałem?) konkretnych odpowiedzi, stąd też zakładam ten wątek Pacjent: 2006r., Forester 2.0x, 158KM, EJ20F, fabryczny lpg, AT. Kupiony wczoraj. Problemy: chyba cały standardowy pakiet Forestera - silnik po "średnio-długim" (1-3 godziny) postoju ma problem z odpaleniem za pierwszym razem (kręci ok). Za drugim odpala (z lekką pomocą), ale czuję, że delikatnie telepie budą. Po chwili przechodzi i działa poprawnie. Patent jest taki, że w każdym innym przypadku jest ok. Po nocy, po chwili - odpala i jeździ jak złoto. Przyśpieszenie ok. Obroty na "luzie" w każdym przypadku stoją w miejscu (nie falują). Słynne luzy zaworowe sprawdzę tak czy inaczej, ale może ktoś miał podobny objaw. Może być tak, że parownik lpg jest ok, ale padają wtryski i puszczają to co jest między nimi a reduktorem? - podczas ostrego przyśpieszania słychać świst/pisk - wyczytałem, że winna może być uszczelka na przepływomierzu, ale temat dotyczył wersji turbo. Czy w tym silniku jest przepływka (w innym wątku wyczytałem, że nie ma) i jaka może być inna przyczyna? - zmieniarka mieli chwilę po włączeniu zapłonu i chwilę po wyłączeniu. Wyskakuje Error 99. Wyczytałem, że prawdopodobnie w zmieniarce jest zacięta płyta (radio wersja 2din) - był o tym wątek, podobno się zdarza - jest jakaś procedura wyjęcia wszystkich płyt, albo innego poradzenia sobie z problemem, czy trzeba wyjmować radio (jakiś manual?)? Gdzieś-tam padał rada aby potrząsnąć, albo wyłączyć na chwilę akumulator - tylne głośniki cicho grają. Da się to zrównoważyć fader'em i volume up, ale chyba trzeba ogarnąć temat. TTTM czy jakaś usterka? Jak wyciągnąć głośnik w bagażniku i tylnych drzwiach? Serwis: - świece - sklep w którym kupuję części, podpowiada, że do instalacji lpg, odpowiednie będą: Denso VKH22. Zgadza się? - przewody... rozumiem, że są cewki i przewodów nie ma? - filtry - paliwa, oleju, powietrza, kabinowy - Mann Filter będzie ok? Przy powietrza wyskakują mi dwa wymiary. Sprawdzić swój z linijką czy dacie radę ze szklaną kulą? - olej - poprzedni właściciel zalał jakiś Castrol 0W30. Osobiście wolę Motul'a - można spuścić jeden i wlać drugi? Reszta pierwszego pewnie zostanie, pytanie czy się wymiesza. - hamulce - jest coś do wymiany poza standardem (klocki, tarcze, bębny, szczęki)? Jakieś cylinderki czy coś? Rodzaj/system jest jeden czy więcej? (w Jeep'ie były np. Akebono albo ATE) Pytania: - przy zamykaniu szyberdach zatrzymuje się w połowie. Trzeba kliknąć jeszcze raz i leci do końca - normalne? - szyby wolno "chodzą" - tzn. równo, bez zacinania, ale w innych samochodach działało to szybciej. Ciekawostki w temacie: - zmieniłem dzisiaj oświetlenie zegarów (padły dwie żarówki od temp i paliwa). 4 śrubki, 20zł w Real'u (zmieniłem komplet), 10 min roboty (+30 na wygrzebanie śrubokręta który wpadł mi w tunel środkowy) - sugerowany przebieg to 123k km. SLS'y jeszcze oryginale, trzymają. Pewnie niedługo i tak je profilaktycznie zmienię. - na butli gazowej nie znalazłem zaworu do zakręcenia. Wczoraj myślałem, że za problem z odpalaniem winny jest przepuszczający reduktor albo wtryski i chciałem zakręcić dopływ gazu. Nie zakręciłem ale odpalił od strzału. Coś jeszcze wypadało by zrobić z pakietu startowego? Rozrząd teoretycznie był robiony 7k km temu. Jadę do mechanika w tym tygodniu to potwierdzimy czy trzyma się kupy. Gazownie zostawiam gazownikowi. Skoczę w tygodniu i zobaczymy co jest na rzeczy. Edited May 10, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 (edited) przy zamykaniu szyberdach zatrzymuje się w połowie. Trzeba kliknąć jeszcze raz i leci do końca - normalne? Co do reszty nie pomogę, ale z szyber dachem w imprezie mam identycznie, więc widocznie tak ma być Edited May 10, 2015 by pajac_am Link to comment Share on other sites More sharing options...
trzymek Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Pytania: - przy zamykaniu szyberdach zatrzymuje się w połowie. Trzeba kliknąć jeszcze raz i leci do końca - normalne? - szyby wolno "chodzą" - tzn. równo, bez zacinania, ale w innych samochodach działało to szybciej. tak ma być Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Witam. Zmienić ponadto olej w skrzyni, dyfry, ja śmigam na oleju 5w30 (producent taki jaki wolisz choć opini tyle ilu użytkowników). sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 (edited) Witam. Zmienić ponadto olej w skrzyni, dyfry, ja śmigam na oleju 5w30 (producent taki jaki wolisz choć opini tyle ilu użytkowników). sebxyz Sprawdzam na stronach producentów i rzeczywiście rekomendowany jest 5w30. Wg tych stron wchodzi 5l na sucho, 4.2l wymiana serwisowa. Prawda to? Stanie się coś jak resztki 0w30 zaleję 5w30? [edit] Do automatycznej skrzyni wchodzi 8.4 litra? Edited May 11, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 I jak już to wszystko zrobisz, to zostaje jedynie… zacząć odkładać na wersję turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 (edited) Nigdy nie kupuję dwa razy tej samej marki - za dużo jest fajnych samochodów, żeby dwa razy jeździć tym samym. 6-12 miesięcy i do ludzi Poza tym, poprzedni Jeep WG 4.7 v8 za dużo napsuł mi krwi na starcie, stąd pomysł na coś rozsądniejszego. Forek turbo, rozsądny by nie był... Tak na prawdę, jedyną kwestię którą muszę na chwilę obecną rozwiązać, to problem z odpalaniem po chwili postoju. Reszta to moja fanaberia. Odwiedziłem dzisiaj gazownika, okazało się, że instalacja jest firmy Necam, której on akurat nie tyka. Potwierdził jedynie przypuszczenia, że winne mogą (ale nie muszą) być przepuszczające wtryskiwacze. Jutro podzwonię, ale już widzę, że serwis tej instalacji będzie lekko uciążliwy - brak chętnych aby w ogóle ją ruszać. Jak nie znajdę nikogo kto to ogarnie, zmienię cały "przód" na coś bardziej ludzkiego. Problem polega jedynie na tym, że nie mam 100% pewności, że to to. A głupio by było wywalić 2k zł na coś co jest sprawne. Rozwiązaniem było by zakręcenie zaworu i sprawdzenie czy problem ustał.... tylko, że na butli owego nie znalazłem. Niby można wyjeździć zatankowany gaz, ale zostało mi jeszcze z 500km Edited May 11, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Może powiedz skąd jesteś, to będzie łatwiej podpowiedzieć, gdzie powinieneś podjechać Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 11, 2015 Author Share Posted May 11, 2015 (edited) Łódź Wg tej strony serwisem Necam zajmuje się Nagaz Stefanowski - ale krążące opinie o tej firmie, raczej nie zachęcają do odwiedzin. Edited May 11, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Witam. Zmienić ponadto olej w skrzyni, dyfry, ja śmigam na oleju 5w30 (producent taki jaki wolisz choć opini tyle ilu użytkowników). sebxyz Sprawdzam na stronach producentów i rzeczywiście rekomendowany jest 5w30. Wg tych stron wchodzi 5l na sucho, 4.2l wymiana serwisowa. Prawda to? Stanie się coś jak resztki 0w30 zaleję 5w30? [edit] Do automatycznej skrzyni wchodzi 8.4 litra? Witam. Ostatnio przy wymianie wlali mi coś 4,7 litra. Jeżeli dużo nie zostało to śmiało można śmigać. sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 Odwiedziłem dzisiaj gazownika i mechanika. Instalacja lpg jest niesprawna i podrutowana. Odłączyłem, auto gada jak powinno, fabryczny Necam wypada. Mechanicznie jest lepiej. Od spodu brak śladu po przygodach blacharskich, brak wycieków, nic się nigdzie nie poci...aż dziwne. Zawieszenie sprawne, bez potrzeby ingerencji. Kilka śladów po chałupniczych naprawach, ale wykonanych "z pomysłem" Po odłączeniu gazu i przejechaniu kawałka na Pb, silnik pracuje równo i odpala po postoju bez problemu. Do wymiany sam serwis - olej, filtry, klocki i tłoczki z przodu, świece (z nadgorliwości bo już kupiłem). Generalnie najpierw mam ogarnąć temat lpg, później mechanik poskłada i sprawdzi całość po swojemu. ...i pytanie fabryczne wtryski są "duże" (cokolwiek to znaczy) i mają wywiercone duże dziury. Niby można podrutować, ale chyba łatwiej będzie kupić cały kolektor ssący, zwłaszcza, że koszt jest praktycznie żaden. Nowych nigdzie nie widzę, zostają używki: czy ten albo ten będą ok? Czy potrzebny jest jakiś zestaw uszczelek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 czy trzeba wyjmować radio (jakiś manual?)? Czy trzeba wyjmować - nie wiem, ale jak uprzesz się je wyciągnąć, to na youtube jest wrzucony filmik, który to nawet dobrze pokazuje: - tylne głośniki cicho grają. Da się to zrównoważyć fader'em i volume up, ale chyba trzeba ogarnąć temat. U mnie z tym "graniem cicho" tylnych głośników jest dokładnie tak samo. Ogólnie to fabryczny zestaw audio nie porywa jakością, więc w perspektywie i tak chyba wymiana na coś porządniejszego. przewody... rozumiem, że są cewki i przewodów nie ma? Tak, są cewki, nie ma przewodów. Osobiście wolę Motul'a - można spuścić jeden i wlać drugi? Motul - dobry wybór. Ja przy wymianie nie wiedziałem zupełnie, czym wcześniej silnik był zalany. Zalałem Motulem 5W30 i jest git. przy zamykaniu szyberdach zatrzymuje się w połowie. Trzeba kliknąć jeszcze raz i leci do końca - normalne? Dokadnie, tak powinno być. Coś jeszcze wypadało by zrobić z pakietu startowego? Sprawdzenie / regulacja luzu zaworowego. Jeżeli - jak piszesz - silnik to EJ20F, to przy LPG sprawdzenie / ewentualną regulację robi się co 50 tys. km. Rozrząd - jeśli jesteś na 100% pewny, że był robiony wtedy, kiedy był, to O.K., w przeciwnym wypadku - profilaktyczna wymiana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Ogarniam hamulce z przodu Klocki - widzę, że ą różne systemy - Tokico i Akebono - są wymienne, czy trzeba wiedzieć jaki siedzi obecnie? Tarcze są względnie podobne, więc chyba jest jeden typ? Tłoczek zacisku - ile na stronę? Tutaj widzę dwa systemy - Akebono i Nissan. Płyn - Motul RBF600 / 660 będzie ok? Ile wchodzi w układ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
shizuo1 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) - podczas ostrego przyśpieszania słychać świst/pisk - wyczytałem, że winna może być uszczelka na przepływomierzu, ale temat dotyczył wersji turbo. Czy w tym silniku jest przepływka (w innym wątku wyczytałem, że nie ma) i jaka może być inna przyczyna? Podpinam się pod zapytanie, mam podobnie. Ogarniam hamulce z przodu Zakładałem klocki i tarcze w tym roku, rocznik i silnik ten sam co Twój - BREMBO 09.5674.24+BREMBO P 78 013 Edited May 13, 2015 by shizuo1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Podpinam się pod zapytanie, mam podobnie. Wczoraj mechanik stwierdził, że łapie lewe powietrze. Wypadało by przejrzeć układ dolotowy od początku do końca i poszukać ew. przyczyny. Ja bym zaczął od okolic filtra powietrza. Generalnie można z tym jeździć i poszukać przy okazji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubiks Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Potwierdzę, że szyberdach tak ma i w sumie spoko, mniej swiszczy :-) audio z tyłu to chyba jakieś atrapy, ostatnio kazałem się przewieźć jako pasażer tylnej kanapy i ledwo słyszałem. Subwoofer z tyłu tez brzmi jak atrapa :-/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 14, 2015 Author Share Posted May 14, 2015 (edited) Lecimy dalej instalacja gazowa wypada i zakładam nową. Żeby nie rzeźbić w kupie, będzie nowy kolektor ssący. Pytanie: gdzie i jakie kupić uszczelki? Rozumiem, że te dwie po bokach - koniecznie Z nadgorliwości można jeszcze przy przepustnicy i przy zaworze erg Szukam po stronach i nigdzie nie mogę znaleźć informacji ani dostępnych części. Chyba, że uszczelki są takie same jak do 2.0, 2.5 XT ? [edit] Dostałem odpowiedź ze sklepu, że te uszczelki pasują Edited May 14, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 (edited) Pytanie kontrolne - czy sprawdzając luzy zaworowe i wymieniając świece, wymienić tylko uszczelkę pokrywy czy dorzucić jeszcze uszczelki pod świece (te wewnątrz) i uszczelki świecy (te zewnątrz)? Czy uszczelka firmy Stone będzie ok? Mam akurat w sklepie pod ręką a potrzebuję na poniedziałek. OEM musiałbym zamówić i czekać. Edited May 21, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 (edited) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54471-gwizd-silnika-powyzej-45-tys-obrotow/ - podczas ostrego przyśpieszania słychać świst/pisk - wyczytałem, że winna może być uszczelka na przepływomierzu, ale temat dotyczył wersji turbo. Czy w tym silniku jest przepływka (w innym wątku wyczytałem, że nie ma) i jaka może być inna przyczyna? Podpinam się pod zapytanie, mam podobnie. Leon mi kiedys powiedzial, ze to jest: " syndrom turbiny fantomowej. Podswiadomosc mowi, ze musisz zmienic samochod na szybszy."Brutalne ale prawdziwe... nie wiem czemu ale linka nie moge wkleic na dole...shizou1 mam nadzieje, ze forek caly czas sprawuje sie dobrze. Edited May 27, 2015 by iron Link to comment Share on other sites More sharing options...
shizuo1 Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Leon mi kiedys powiedzial, ze to jest: " syndrom turbiny fantomowej. Podswiadomosc mowi, ze musisz zmienic samochod na szybszy."Brutalne ale prawdziwe... :Dnie wiem czemu ale linka nie moge wkleic na dole...shizou1 mam nadzieje, ze forek caly czas sprawuje sie dobrze. lata bokami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now