Skocz do zawartości

Focus ST vs Civic typeR vs Impreza WRX


domestos666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 615
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jakiś czas temu czytałem czytałem porównianie właśnie między innymi w/w oprócz type-R chyba.

 

Komentarz był jeden, w subaru gdy zaczyna padać zmienia się tylko to, że trzeba wycieraczki włączyć... :mrgreen:

 

dla mnie auto o większej mocy z napędem na rwd albo fwd są przerostem formy nad treścią, ale obytrzy mi się podobają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma już jakieś auto?

 

Jeśli ma być jedyne - to WRX. Jako drugie - CTR. Możliwe, że w jakimś tam bliżej nieokreślonym czasie (przez dealera) będę miał takie auto w łapach. To możemy się jakoś umówić na "pomacanie", ewentualnie przewózkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w subaru gdy zaczyna padać zmienia się tylko to, że trzeba wycieraczki włączyć...
domestos666,skombinuj na przejażdżkę WRX-a z fajnym wydechem , daj go gostkowi jak będzie po deszczu i mrozik to lekko zetnie a jak ochłonie to niech się przejedzie zwykłymi autkami i wybór będzie prosty.A wielbić Cię będzie po wsze czasy :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma już jakieś auto?

 

Jeśli ma być jedyne - to WRX. Jako drugie - CTR. Możliwe, że w jakimś tam bliżej nieokreślonym czasie (przez dealera) będę miał takie auto w łapach. To możemy się jakoś umówić na "pomacanie", ewentualnie przewózkę.

 

No to czekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze CTRy sa produkowane w Anglii.

Po drugie nie ma jeszcze nowego CTRa i nigdzie go nie mozna obejrzec jak to pisala wyzej kolezanka. W Polsce ma pojawic sie dopiero na przelomie kwietnia.

Po trzecie....... co bym wybral? Oczywisie, ze Coupe Si :cool: Jest czym poszalec, malo pali, wypasiony na maxa, ma kozackie car audio, silnik ten sam co w CTR (nieco ulepszony) i jest mocno szpanerski :twisted:

 

Co do CTRa '07 to na forum Type-R chlopaki sa jak narazie lekko rozczarowani (glownie dlatego, ze moc pozostala bez zmian a auto lekko przytylo, zmienili tylko przelozenia skrzyni na nieco krotsze i Honda ma identyczne osiagi co poprzednik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba to bylo pierwsze tankowanie (ktore i tak wyszlo 11/100 :) przy jezdzie nieraz mocno ostrej i normalnej tak jak jezdza inni po ulicach w Polsce) a z trakcji to jestem zadowolony tylko mogliby mimo wszystko dac VSA - nie wiem tylko jak jest po odlaczeniu. Do modelu Si'07 na US to "wlozyli", na Kanade nie (a jest robiona wlasnie w Kanadzie).

Poza tym juz pisalem nie raz, kocham Subaru ale koszty utrzymania sa duzo wieksze niz w przypadku Hondy i to przewazylo (no moze jeszcze fakt, ze Coupe Si to kompletna nowosc i jest w sylwetce Coupe :cool: ) Gdybym mieszkal w US to moze bym kupil WRXa. Na razie jestem wiecej niz zadowolony z Hondy..... no i ten kozacki Shift light :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze kwestia czy to projekt Cosworth Racing jak np. wyścigowe Zeteki i Durateki czy Duratec-R z WRC czy to po prostu silniki z gratami Cosworth Engineering,które od lat jest osobną firmą.

To ktory z nich jest http://www.cosworth.com/ ?

 

 

To jest Cosworth Engineering - firma która robi te graty różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus jest sporo tańszy niż WRX, ale co AWD to AWD :D pozatym WRX jest najszybszy.

 

Co do dwójki Focus vs Civic, to Civic ma bardziej wyzywający wygląd, ale jest ogólnie gorszym samochodem niż Focus, wersja Type -R sprawi, ze pewnie bedzie na torze porównywalny a moze i lepszy od Focusa ST, ale i tak brałbym włąśnie Forda, Civic zaczyna jechac od 6.000 obrotów, co jest super na torze, ale nie w codzinnej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus jest sporo tańszy niż WRX, ale co AWD to AWD pozatym WRX jest najszybszy.

 

Ze startu nie ma porownania ale z rolowanego podobno WRX dostaje w dupe od CTRa (duzo osob majacych Type-R tak mowi) od ST zapewne byloby podobnie.

 

Co do dwójki Focus vs Civic, to Civic ma bardziej wyzywający wygląd, ale jest ogólnie gorszym samochodem niż Focus, wersja Type -R sprawi, ze pewnie bedzie na torze porównywalny a moze i lepszy od Focusa ST, ale i tak brałbym włąśnie Forda, Civic zaczyna jechac od 6.000 obrotów, co jest super na torze, ale nie w codzinnej jeździe

 

Zdecydowanie Civic nie jest gorszym autem od Focusa zreszta "Ford gowno wort" ;)

Kolejna sprawa, ze ST pali od groma i przy Hondzie wyglada slabiutko. Lepiej jest juz troche dolozyc do WRXa, spalanie praktycznie takie samo a przyjemnosc z jazdy AWD nieporownywalna. Nie ma co na dzien dzisiejszy mowic o nowym CTR bo nikt nim jeszcze nie jezdzil i malo co o nim wiadomo, niestety podobno ma nie byc szpery a szkoda bo mogli pojsc w slady za "blizniaczym" Coupe Si. No i znowu ma byc skladany w Anglii :roll:

Jazda jednostka K20 w Civicu nie jest wcale uciazliwa w ruchu miejskim, ten kto tak pisze chyba mial bardzo ograniczony kontakt z tym silnikiem. Ponizej 6rpm auto takze przyspiesza i smialo mozna wyprzedzac inne auta....... jezeli jednak chcesz poszalec to w czym problem pociagnac na wyzsze obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus jest sporo tańszy niż WRX, ale co AWD to AWD pozatym WRX jest najszybszy.

 

Ze startu nie ma porownania ale z rolowanego podobno WRX dostaje w dupe od CTRa (duzo osob majacych Type-R tak mowi) od ST zapewne byloby podobnie.

Jak ktos chce sie scigac po prostej, to lepiej kupic wogole cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus jest sporo tańszy niż WRX, ale co AWD to AWD pozatym WRX jest najszybszy.

 

Ze startu nie ma porownania ale z rolowanego podobno WRX dostaje w dupe od CTRa (duzo osob majacych Type-R tak mowi) od ST zapewne byloby podobnie.

Jak ktos chce sie scigac po prostej, to lepiej kupic wogole cos innego.

 

Na suchym i rownym w zakretach mysle, ze WRX mialby bardzo ciezkie zycie w porownaniu z CTRem i ST a poza tym wszyscy z nas jezdza glownie po ulicach naszych miast i tam sa wszystkie "rejsy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdziwym swiecie nie zawsze slonce swieci.

 

dokladnie tak jak mowisz ale nie nalezy odrazu skreslac kazdego FWD, najwiecej aut jezdzacych po drogach to wlasnie przednionapedowce i jakos musza dawac rade.

 

Kupiles juz opony zimowe?

 

razem z 16" alusami :cool: Tylko kapcie sa jakiejs dziwnej firmy o ktorej nigdy nie slyszalem :roll: Stosunkowo nieduzo kosztowaly i dlatego sie skusilem, wiem tylko, ze maja dosyc wysoki indeks predkosci (w zimie jakze przydatny :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Civic ma być gorszy od Forda..?

 

Nie wydaje mi się.

 

Civic obecny, ma gorsze zawszienie przy wyższych prędkościach nei rpowadzi sie tak pewnie jak Focus.

Lepsza skrzynia biegów, biegi w Civicu nie załąnczaja sie tak precyzyjnie.

Widoczność - bez komentarza

Przestonność - na tylnej kanapie Focusa jest przestonniej.

 

A co do awaryjności to Focus nie miał takiej wpadki jak nowy Civic w którym:

W autach tych w wyniku korozji styków kostki zasilającej pompę paliwową może dojść do przerwy w dostawach paliwa i w konsekwencji unieruchomienia silnika.

 

 

No i aby nie było ze to tylko moja ocena tego samochodu to przynajmneij w częsci zemną zgadza sie whatcar:

http://www.whatcar.co.uk/car-review/hon ... hback/747/

http://www.whatcar.co.uk/car-review/ford-focus/692/

 

ale to opnie o wersiach "cywilnych" czy nie Type-R ani ST

 

A może niech pomyśli nad Mazdą 6 MPS. Napęd na 4 łapy 260 kucy ,380 Nm i to płasko od 3000 do prawie 6000 obrotów. Jakość wykończenia lepsza niż w SI i do tego audio BOSE 7 głośników. Całość za cene 136 tyś?? :wink:

 

zgadzam sie w tej cenie jeden z njalepszych jak nie najlepszy kandydat :D

ale z momentem obrotwym to przesadziłeś (po 5.500RPM lepiej zmienić bieg bo nic ciekawego sie tam nie dzieje) :

Wykres mocy i momentu silnika Madzi ;) z prospektu:

image2ds2.png

jak widać od jakiś 1.600 RPM silnik ma już 300Nm, a w przedziale 2.000-5.000 RPM ponad 350Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesadzasz Kuba i to bardzo mocno. Nie jestem kierowca rajdowym, nie jezdze po torach a mimo wszystko Honda daje mi taka frajde jak malo co. Co wiecej watpie czy w normalnych warunkach poczulbym jakas znaczaca roznice jezdzac AWD. Jadac po miescie w ruchu miejskim nie chce jechac na maxa mozliwosci auta narazajac siebie i innych. Poza tym w Polsce i nie tylko jest mnustwo rajdowych aut FWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...