garner Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam, Pytanie dosyć proste lecz ostatnio dość sporo różnych opinii słyszałem co do dokręcania kół. Ile Nm do Imprezy hawkeye? Wstępnie myślałem o ~110Nm lecz ostatnio słyszałem, że 120 nie zaszkodzi, nie chce przesadzić lub dokręcić za słabo. Dzięki serdeczne za odpowiedź, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zubru Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 zalezy czy nakrętki aluminiowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garner Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Żadnego aluminium, nakrętki stalowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 kiedys dokrecalem na 120, teraz na 114, ale cos mi sie zdaje, ze wszystko miedzy 110 i 120 bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Według danych moment dokręcania nakrętek stalowych i aluminiowych jest taki sam,wynosi 78-98Nm we wszystkich modelach prócz Justy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Mój wulkanizator ma tabelkę, według której dla hawkeye'a jest przewidziane 100Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dzisiaj zmieniałem kółka i moja informacja o momencie 90Nm dla Subaru bardzo Pana zdziwiła...powiedział, że dokręci z taką siłą (w końcu ustaliliśmy 95Nm), ale uważa że to zdecydowanie dla ALU za mało (mówił, że zazwyczaj dokręca siłą 130Nm). Ach ci fachowcy Jak masz hawkeye'a (a widzę, że masz ), to w instrukcji zalecany moment dokręcenia nakrętek wynosi 88-98 Nm Ja dokręcam z momentem 97 Nm i jest OK, więc nic się ni obawiaj Ach te tabelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 mnie uczono, że 90-110. zawsze dokręcałem na 100-110 max i nigdy się nic nie odkręciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garner Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Przyjmę 100Nm w takim razie, dziś słyszałem nawet o 130 od pewnego "speca" więc lepiej jeśli sam ten klucz do ręki złapie i to dokręcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) a, i jeden szczegół, bo to też istotne - dokręcałem zawsze w jeden konkretny sposób: kilka osób mi wmawiało, że to bez znaczenia, natomiast ci którzy mnie tego nauczyli mówią, że to dość istotne i zasadniczo nie powinno się dokręcać w inny sposób - tylko co 2 śrubę. Edytowane 16 Marca 2015 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi_piotrek Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dokręcamy "co drugą śrubę". 126Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dokręcamy "co drugą śrubę". 126Nm. Ale to tak bo tak? Nawet jeśli instrukcja czy manual mówi inaczej?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATRIX Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Stal na 100, alu na 120 (tak uniwersalnie bez aptekarstwa). Krzyżowo to tak na wszelki wyp jak by felga ciężko wchodziła na piastę żeby jej nie skantowało. Jak fela siada luźno do tarczy ham to krzyżowo możesz sobie podarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 W bagażniku klucz dynamometryczny wozicie? . Ja tam zawsze przykręcam na "wyczucie" i jeszcze nigdy nic się nie odkręciło. Natomiast irytują mnie "fachowcy" w warsztatach, którzy kluczem pneumatycznym walą ile się da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 a mnie ostatnio rozśmieszył argument, że jeśli się dużo pracuje jednym kluczem udarowym to się go zna i ma się wyczucie jak mocno dokręcać koła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Klucz pneumatyczny tez ma regulacje. Sruby nakrętki dokreca sie w zależności od klasy. Nie do marki samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi_piotrek Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dokręcamy "co drugą śrubę". 126Nm. Ale to tak bo tak? Nawet jeśli instrukcja czy manual mówi inaczej?! Tak mnie uczono, mój mechanik też to potwierdził. Nie mam jakichś twardych dowodów, nie czytałem rozdziału z manuala o dokręcaniu nakrętek. Wydaje się, że jak we wszystkim należy kierować się zdrowym rozsądkiem i nie przesadzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 a mnie ostatnio rozśmieszył argument, że jeśli się dużo pracuje jednym kluczem udarowym to się go zna i ma się wyczucie jak mocno dokręcać koła... Przy względnie stałych warunkach pracy - ciśnienie, rodzaj pistoletu i jego nastawy, czyste, nasmarowane gwinty - jest to prawa. Mój na "pierwszym biegu" wali przy dokręcaniu ok 100-110 Nm. Sprawdzone nieraz dynamometrem. Porządnym, z certyfikatem kalibracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 W bagażniku klucz dynamometryczny wozicie? Tak. Masz z tym jakiś problem ? , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Cybel zacytował instrukcję obsługi, ale i tak wszyscy wiedzą lepiej, a najlepiej zawsze wiedzą fachowcy z wulkanizacji, dokręcający udarem na 150. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 a mnie ostatnio rozśmieszył argument, że jeśli się dużo pracuje jednym kluczem udarowym to się go zna i ma się wyczucie jak mocno dokręcać koła... Przy względnie stałych warunkach pracy - ciśnienie, rodzaj pistoletu i jego nastawy, czyste, nasmarowane gwinty - jest to prawa. Mój na "pierwszym biegu" wali przy dokręcaniu ok 100-110 Nm. Sprawdzone nieraz dynamometrem. Porządnym, z certyfikatem kalibracji. ale to nie trzeba w takim razie znać klucza - tylko że na przykład nie widziałem jeszcze, żeby ktoś patrzył na ciśnienie w zbiorniku - czy jest 8 bar czy 4 bar to wg mechanika i tak dokręci tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Panowie, fachowcy z wulkanizacji zawsze na wszystko mają złoty środek wyuczony w zawodówce. Np. Ciśnienie w kołach zawsze do każdego samochodu 2,2-2,3 niezależnie od tego czy to koło w Prosiaku, gdzie mięsa trzeba szukać z lupą czy Explorer z pół metrem mięsa na feldze. Po co sprawdzać zalecenia producenta. Najwyżej klient przetnie oponę w dziurze i przyjedzie po nową. Ręcę opadają. Edytowane 16 Marca 2015 przez Helmut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) a najlepszy moment z jakim nalezy dokrecac kolo jest zgodny z zasada TAF tight as fcuk Edytowane 16 Marca 2015 przez Ayo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 W bagażniku klucz dynamometryczny wozicie? . Baa, przecież był forumowy zakup kluczy i nasadek. Ja też wożę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 czy jest 8 bar czy 4 bar to wg mechanika i tak dokręci tak samo 4 bary to zdecydowanie za mało klucz jest praktycznie mało wydajny ,raczej powinni mieć reduktory ciśnienia a nie prosto do zbiornika Ja mam ustawione 10 na kompresorze a zespół przygotowania powietrza na 6.3 -6.5 Koła dokręcam na oko 100Nm Faktycznie nie raz jak ktoś dowali śruby ,czy nakrętki w koła to jest problem z odkręceniem ,gan na 1/2 nie daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się