dareq Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Jak w temacie...hamowanie na tych które mam to loteria...sa poprostu słabe i w związku z tym chciałem wymienić na większe . Czy ktoś może mi podpowiedzieć na jakie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Jakie chcesz 277, 294, 326 - na przód pasuje wszystko (5x100). Dwutłoczki, czterotłoczki, czterotłoczki brembo... Kwestia tego co chcesz osiągnąć i za ile Felgi nie pasują, pamiętaj Edytowane 3 Marca 2015 przez BartZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:) Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę? W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli ...na jakie musiałbym zmieńic ? Edytowane 3 Marca 2015 przez dareq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) A masz w pełni sprawny układ? nie za stary płyn, równe tarcze, czyste tłoczki? Ja mam dwutłoczkowe 277mm i nie powiem, hamuje przyzwoicie - raz przy bardzo ostrym awaryjnym hamowaniu miło mnie zaskoczyły - ale szału nie ma. Jeżdżąc czasem ojca Laguną 1.8 (więc bardzo cywilny seryjny układ ham.) zawsze pierwsze kilka hamowań to zęby w kierownicy, tak mocno łapią. Planuję w tym miesiącu remont - nowe tarcze, klocki, płyn, regeneracja zacisków - i mam nadzieję na znaczną poprawę. Dam Ci znać jeśli będziesz zainteresowany. EDIT: na 277mm wchodzi stalowa 15" Edytowane 3 Marca 2015 przez nrb 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Masz teraz jednotłoczek 266mm. Wchodzi na 14. Możesz mieć (z cywilnych): Dwutłoczek 277mm ze starszych GC GT / wolnossących GD - minimum 15' felga wymagana. Dwutłoczek 294mm z US WRX / części Foresterów - minimum 16' felga wymagana (lub kawiorowe 15'). Czterotłoczek 294mm z młodszych GC GT / EU WRX etc. - minimum 16' felga wymagana, i nie na każdą wchodzi. EDIT: Wchodzi też na kawiorowe 15'. Osobiście w Imprezie NA GC mam dwutłoczka 277mm i sobie chwalę Do cywilnej jazdy w zupełności wystarcza, z dobrym klockiem i tarczą. Edytowane 3 Marca 2015 przez BelegUS 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Dwutłoczek 277mm ze starszych GC GT / wolnossących GD Z nowszych też, miałem z SI'05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Co chce osiągnąć ? W sumie najważniejsze zeby hamowanie było skuteczne:) Dwutluczkowe juz chyba spełniałyby ta rolę? W tej chwili jeżdzę na 14 bo Alu 16 mi ukradli ...na jakie musiałbym zmieńic ? Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Bardzo dużo zależy od klocka i tarczy. Zaraz wpadnie Cybel i powie, że "feroto" DS2500... i w sumie słusznie W złote brembo osobiście bym się nie pchał z wielu względów, a główny to taki, że IMHO zdecydowany przerost formy na treścią by to był Co do felg, to już się koledzy wypowiedzieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Fajnie, dziękuję za podpowiedzi Leon tzn, że dobrej klasy klocki tez mogą poprawić hamowanie ? Jakie masz na myśli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 @@dareq, wszystko o klockach i tarczach masz tu -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7145-hamulce-klocki-tarcze-itp/ Każdy chwali swoje, ale i tak warto poczytać. Dla mnie zakładanie większych tarcz i najtańszych klocków jakie można znaleźć w IC, to strata czasu i pieniędzy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Doszedłem do 14 strony i z głowy zaczęło mi dymić jak z palącego się klocka jutro dokończę ale chyba nie ogarniam...tarox...ebc...D2 etc etc...zakręcony jestem...inny wymiar Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Czyli czy dobrze rozumuję,że lepszy zestaw o tym samym wymiarze tarczy i lepszym klockiem może dać już lepsze efekty hamowania ? Może. Ja przeszedłem drogę 260 --> 277 --> 294 . Różnicę poczułem dopiero na 294, ale wtedy też założyłem lepsze tarcze i dobre klocki. Teraz jeżdżę jeszcze jeszcze autem z czterotłoczkiem i jest duża różnica, ale tu gra chyba też rolę inne serwo. Założę takie do Legacy I i wtedy będę miał porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Tak, dwutłoczek na 277 będzie już dużo lepszy. Moja dupohamownia odczuła większą różnicę po zmianie klocków, niż średnicy tarczy. leon właściwie mnie to nie dziwi, z tym że ja przerzuciłem się od razu z 266 na czterotłoka z 294 i stąd u mnie efekt był może nie piorunujący, ale ogromny Czekam, aż klocki dokonają żywota bo chcę teraz wejść w coś dużo solidniejszego. Plus jest taki, że cena w porównaniu do brembo jest jednak atrakcyjniejsza Na czym Ty teraz jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Nie mam pojęcia, jak kupiłem tak nie ruszałem. Jak się skończą, będę knuł co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 To co ? Opcja 277mm dlutłoczka albo to samo ale lepsze tarcze i klocki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 To co ? Opcja 277mm dlutłoczka albo to samo ale lepsze tarcze i klocki ? Załóż te 277 z dwutłoczkiem, dobrą tarczę i klocki i będzie gitarrra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Trochę wstrzymuje mnie opcja wymiany kół na większe a mam w tej chwili igła dwa komplety na wiosnę i zimę na 14 a przy 277 musiałbym zmienić na 15....dlatego pytałem tez o opcje lepszych tarcz i klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 @@dareq, teoretycznie powinno pomóc, ale że nie testowałem, głowy nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Mam w turbodziadku yellowstuffy na dwutłoczku. Hamuje to na tyle dobrze, że problemem staje się raczej opona. Brak zauważalnych różnic w stosunku do czterotłoczka przy tym samym klocku. A jaka średnica tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) Seria 277. Inna sprawa, że serwo w dziadku powoduje wrażenie, że auto nie hamuje. Z kolei jeśli to zmierzyć, to okazuje się, że hamuje i to przyzwoicie. Na ulicę taki zestaw myślę, że jest w zupełności wystarczający o ile idzie w parze z przyzwoitą oponą. Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył Edytowane 4 Marca 2015 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Do upalania - wiadomo.....zawsze będzie brakować, choćby AP włożył Mam w dziadku taki zestawik: Uwierz mi ale szybciej noga od hamowania wysiądzie niż ten hamulec. Generalnie zasada jest taka. Klocek odpowiada za skuteczność hamowania. Rozmiar hamulca natomiast na zdolność pochłaniania energii cieplnej. Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 (edytowane) Z tego co rozumiem autora wątku, to nie ma on problemu z puchnącym hamulcem na entym okrążeniu toru. Chce skrócić drogę hamowania i na ten temat się wypowiedziałem powyżej. W kontekście użytkowania na torze taki tarox nie jest żadnym ósmym cudem świata i zawsze będzie chęć żeby punkt hamowania przesunąć jeszcze dalej do przodu - na tym chyba ta zabawa polega. Wiele zresztą zależy nawet od obiektu po którym jeździsz - rozumiałbym, że na Nurbie, gdzie masz duże różnice wysokości, albo torach gdzie łapie się raz za razem ponad 200km/h może hamulca brakować. Jednak w Polsce, gdzie większość track day'ów odbywa się na lotniskach i torach kartingowych, nie jest to raczej problem. W mojej opinii nie takim, żeby uzasadniał zmianę np felg na większe. Czyli jak masz dobry klocek i małą tarcze, hamowanie będzie efektywne, ale na krótką metę. Jak potrzeba więcej hamowań w krótkich odstępach czasu, musi być większa tarcza. Sprawdzałem niedawno i jednak nie musi Edytowane 4 Marca 2015 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Ale co sprawdzałeś i w jaki sposób, bo nie wiem jak się do tego ustosunkować? Ty masz większy hamulec niż autor, pamiętaj o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Ja nie upalam bo nie ma czym potrzebuje poprostu dobrych hamulców bo sytuacje na drodze są niekiedy bardzo dynamiczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się